Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
chippen T5 174PK
Re: chippen T5 174PK
ik heb op 7 februari de afspraak bij Ziptuning in Utrecht om mijn T5 130 PK te chippen naar 165 PK.
Heeft iemand ervaring met deze bedrijf of moet ik toch ergens ander gaan kijken ????????????
Heeft iemand ervaring met deze bedrijf of moet ik toch ergens ander gaan kijken ????????????
VW T5 170PK van TDI naar TDI ---> VW Passat Variant TSI
Re: chippen T5 174PK
Ik heb mijn Prive Auto daar laten chippen nu ruim 150.000km verder 0 problemen gehad en nog steeds de befaamde stempels van de dealer...:)
Re: chippen T5 174PK
Heren,
Even een vraag voor de als hij met een sleutel (stekker) gechipt is waar zit de sleutel dan bij T5 multivan uit 2005?
Alvast bedankt
groet Remco
Even een vraag voor de als hij met een sleutel (stekker) gechipt is waar zit de sleutel dan bij T5 multivan uit 2005?
Alvast bedankt
groet Remco
- Mastodont
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 24 apr 2008, 15:58
- Locatie: Kennemerland/Haarlem
- Contacteer:
Re: chippen T5 174PK
Heeee Remco,
Je hebt de site gevonden zie ik !!!
Goed dat je ook hier bent,
PS
Stel je effe voor aan de annderen !!
Want die kennen je nog niet.
Er is daar een aparte topic voor !!!!
Grt Mastodont
Je hebt de site gevonden zie ik !!!


Goed dat je ook hier bent,

PS
Stel je effe voor aan de annderen !!
Want die kennen je nog niet.
Er is daar een aparte topic voor !!!!
Grt Mastodont
Chevrolet Suburban 454Cui (7,4 L) Silverado 1986
Mercedes-Benz 300E W124 1986
Transporter T5 TDI 2005 (verkocht 15-12-2010)
Transporter T3 Syncro Doka 1986 - (verkocht)
Kawasaki Z1300 1981
Mercedes-Benz 300E W124 1986
Transporter T5 TDI 2005 (verkocht 15-12-2010)
Transporter T3 Syncro Doka 1986 - (verkocht)
Kawasaki Z1300 1981
Re: chippen T5 174PK
Wat bedoel je met een sleutel? Powerbox? Niet aan beginnen!joarrit schreef:Heren,
Even een vraag voor de als hij met een sleutel (stekker) gechipt is waar zit de sleutel dan bij T5 multivan uit 2005?
Alvast bedankt
groet Remco
Re: chippen T5 174PK
SanderS,
Ik ben even aan het uit zoeken hoe ze hem hebben opgewaardeerd.
Zelf denk ik aan een tussen stekker (beetje afgegaan op de info van de oude eigenaar )
Nu is de vraag als dat zo is waar hij dan zit om dit evt. te verwijderen.
Alvast bedankt.
groet Remco
Ik ben even aan het uit zoeken hoe ze hem hebben opgewaardeerd.
Zelf denk ik aan een tussen stekker (beetje afgegaan op de info van de oude eigenaar )
Nu is de vraag als dat zo is waar hij dan zit om dit evt. te verwijderen.
Alvast bedankt.
groet Remco
Re: chippen T5 174PK
Je kunt ook bij VW lid worden van Volswagen Inclusief, kijk maar eens op Volkswagen.nl
Bij lidmaatschap kun je het met korting (tot 250 euro) laten chiptunen, met garantie.
Ik heb een 131 pk, welke is gechipt. Rijdt geweldig, maar heeft tot nu toe wel problemen veroorzaakt, zoals 2 x een lekkende spruitstukpakking en 2 x een nieuwe turbo (dat laatste schijnt ook voor te komen bij originele). Alles is onder garantie of coulance gerepareerd. Ook na ruim 4 jaar en 2 ton op de teller. Tussentijds is de software iets naar beneden bijgesteld, dus iets minder belastend in koppel en pk's, zodat de turboladerdruk niet meer op de piek komt waardoor hij in "noodloop" gaat.
O ja, het wegrijden in de 1e versnelling (korte overbrenging) is sowieso al een wat onrustige beleving bij een 6-bak, zeker met een 174 pk. Ik trek rustig op in 1, schakel direct door naar 2 om vervolgens lekker soepel op te trekken.
Succes.
Bij lidmaatschap kun je het met korting (tot 250 euro) laten chiptunen, met garantie.
Ik heb een 131 pk, welke is gechipt. Rijdt geweldig, maar heeft tot nu toe wel problemen veroorzaakt, zoals 2 x een lekkende spruitstukpakking en 2 x een nieuwe turbo (dat laatste schijnt ook voor te komen bij originele). Alles is onder garantie of coulance gerepareerd. Ook na ruim 4 jaar en 2 ton op de teller. Tussentijds is de software iets naar beneden bijgesteld, dus iets minder belastend in koppel en pk's, zodat de turboladerdruk niet meer op de piek komt waardoor hij in "noodloop" gaat.
O ja, het wegrijden in de 1e versnelling (korte overbrenging) is sowieso al een wat onrustige beleving bij een 6-bak, zeker met een 174 pk. Ik trek rustig op in 1, schakel direct door naar 2 om vervolgens lekker soepel op te trekken.
Succes.
Groetjes Polleke T5 nr. 35
Re: chippen T5 174PK
hallo wjw-ers,
Heb gisteren eindelijk de knoop door gehakt en heb hem laten chippen software matig dan van 174 pk naar 204 met een koppel van 460nm ,moet zeggen hij rijd veel lekkerder
reageerd veel beter ook.
Er is wel 1 nadeel dat is als ik mijn auto volgende week mijn eertse service beurt ga geven en de dealer een nieuwe software updat ga doen ben ik mijn gechipte instellingen kwijt, maar dat is wel goed geregeld bij jdengineering kan ik gewoon terug komen met de bon natuurlijk en dan zetten ze de aangepaste tunig weer terug op de nieuwe software versie.
Laten we hopen dat de dealer dit niet gaat doen want http://www.jdengineering.nl zit niet in de buurt van mij.
Groetjes
stefan
Heb gisteren eindelijk de knoop door gehakt en heb hem laten chippen software matig dan van 174 pk naar 204 met een koppel van 460nm ,moet zeggen hij rijd veel lekkerder

Er is wel 1 nadeel dat is als ik mijn auto volgende week mijn eertse service beurt ga geven en de dealer een nieuwe software updat ga doen ben ik mijn gechipte instellingen kwijt, maar dat is wel goed geregeld bij jdengineering kan ik gewoon terug komen met de bon natuurlijk en dan zetten ze de aangepaste tunig weer terug op de nieuwe software versie.
Laten we hopen dat de dealer dit niet gaat doen want http://www.jdengineering.nl zit niet in de buurt van mij.
Groetjes
stefan
-
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
- Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum
Re: chippen T5 174PK
Je kunt tegenwoordig bij JB autoservice een turbo van een 174 pk op een 130 pk motor laten plaatsen en dan levert deze met de software van JD en JB een 190pk zonder problemen.
Kosten 550 euro voor de software en 175 euro voor de montage Incl btw (zonder turbo).
Groeten Edje
Kosten 550 euro voor de software en 175 euro voor de montage Incl btw (zonder turbo).
Groeten Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Re: chippen T5 174PK
navi16 schreef:ik heb op 7 februari de afspraak bij Ziptuning in Utrecht om mijn T5 130 PK te chippen naar 165 PK.
Heeft iemand ervaring met deze bedrijf of moet ik toch ergens ander gaan kijken ????????????
Een vraagje, hoe bevalt het ?? ik wil mijn nieuwe T5 174 automaat daar laten chippen.
- robindekeiser
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:05
- Locatie: Zuid-Holland
Re: chippen T5 174PK
Hij heeft ook een 'Finse' turboedjeraketje schreef:Je kunt tegenwoordig bij JB autoservice een turbo van een 174 pk op een 130 pk motor laten plaatsen en dan levert deze met de software van JD en JB een 190pk zonder problemen.
Kosten 550 euro voor de software en 175 euro voor de montage Incl btw (zonder turbo).
Groeten Edje
Daarmee haal je makkelijk 240 pk
iemand die dit heeft? graag zie ik mensen met hun ervaringen.
- Remmen is angst, gas zit rechts! -
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: chippen T5 174PK
Rijden al een paar rond met tussen de 240/260Pk en 550Nm+robindekeiser schreef:Hij heeft ook een 'Finse' turboedjeraketje schreef:Je kunt tegenwoordig bij JB autoservice een turbo van een 174 pk op een 130 pk motor laten plaatsen en dan levert deze met de software van JD en JB een 190pk zonder problemen.
Kosten 550 euro voor de software en 175 euro voor de montage Incl btw (zonder turbo).
Groeten Edje
Daarmee haal je makkelijk 240 pk
iemand die dit heeft? graag zie ik mensen met hun ervaringen.
Even JB bellen die kan je meer vertellen
-
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
- Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum
Re: chippen T5 174PK
Kan je eind volgende week meer vertellen. Ga ook voor deze upgrade.
De T5 van een persoon uit Steenwijk rijdt met 267 pk een stationair koppel van 400Nm bij 1800 tpm/500Nm en vanaf een 2100 tpm/550Nm en dan een koppelkromme zo vlak als de Tafelberg. Koppel begint weer te zakken na de 3700tpm. Heb nog gereden in zijn bus toen deze nog met 245 pk en 530Nm reed. Ik was toen al onder de indruk
Groeten Edje
De T5 van een persoon uit Steenwijk rijdt met 267 pk een stationair koppel van 400Nm bij 1800 tpm/500Nm en vanaf een 2100 tpm/550Nm en dan een koppelkromme zo vlak als de Tafelberg. Koppel begint weer te zakken na de 3700tpm. Heb nog gereden in zijn bus toen deze nog met 245 pk en 530Nm reed. Ik was toen al onder de indruk

Groeten Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Man Tge 3.180 4x4 automaat
- robindekeiser
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:05
- Locatie: Zuid-Holland
Re: chippen T5 174PK
Oke, mooi!
ik heb er namelijk ook wel interesse in, maar de persoon die het verkoopt vind het altijd mooi natuurlijk!
Zou graag van een ander zijn bevindingen willen horen.
Zie je reactie hier wel.
p.s. waar kom je vandaan?
gr, Robin
ik heb er namelijk ook wel interesse in, maar de persoon die het verkoopt vind het altijd mooi natuurlijk!
Zou graag van een ander zijn bevindingen willen horen.
Zie je reactie hier wel.
p.s. waar kom je vandaan?
gr, Robin
- Remmen is angst, gas zit rechts! -
-
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
- Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum
Re: chippen T5 174PK
Zie naar boven :klappen
Giekerk ligt vlakbij Leeuwarden
Giekerk ligt vlakbij Leeuwarden
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Man Tge 3.180 4x4 automaat