Sorry Schildertje, maar dat is de anti-carjacking functie.... die vind ik nou niet zo spannend....
En eigenlijk moet die functie juist contra werken.....
Van mij mag de deur weer van het slot AF boven de 15km/u, en juist OP SLOT onder de 15km/u. Denk dat de kans als je boven de 15km/u rijdt dan nog ingehaald wordt door een boef die je deur opend en jou eruit plukt niet zo groot is.....
Ik bedoel dus de functie om de auto op slot te zetten en dan ook zo dat de ontgrendelbediening in de deuren niet meer functioneerd!!
Af model jaar 2009 heeft VW dit dus geschrapt van de T5 (personenauto's weet ik niet).
Vandaag met de werkplaatschef een en ander uitgezocht en het blijkt dat de politie deze safelock functie niet meer wilde hebben op hun VW's.......dus werd Pon gevraagd dit te annuleren. Er is toen een mechanische oplossing gevonden. Dus ergens in ieder deursluitapparaat is wat aangepast. Later heeft VW dit overgenomen....
Nu is hij (via Pon) aan het uitvogelen welke aanpassing dit is, om te kijken of het ook weer aan te passen is dat het wel werkt!!!
Dit is namelijk een erg mooie diefstal beveiliging voor goederen in de auto. Denk namelijk dat weinig dieven er zin in hebben om alle waar via de raam opening te moeten afvoeren... omdat ze de deur niet kunnen ontgrendelen.
De functie van deze safe sluting staat :muur

nog wel beschreven in de gebruiksaanwijzing van de T5... met de waarschuwing dat je dit niet moet doen als er nog iemand in de auto is achter gebleven... die kan er namelijk niet uitkomen (of hij moet een van de twee standaard meegeleverde breekhamers pakken en een ruit in tikken.....of is het in dit geval uit tikken ;))
Kortom.... ik heb nog steeds geen safe lock, terwijl met dat eigenlijk wel verkocht is.....