leuke discussie, ik dacht het ook direct
volgens mij is dat geen probleem op een vlakke weg, om te versnellen kan je eens terug gaan.
vroeger ging dat niet lekker, koppel bij lage toeren was niet fantastisch, nu wel
maar die uitleg van de koppeling wordt zwaar belast kan ik niet volgen hoor. wanneer komt er het meest kracht op de koppeling denk je bij 50 in 5e of bij 120 in 5e....
(dat er meer kracht op de koppeling komt dan als je 50 in 4e rijdt weet ik wel)
koppeling krijg je toch alleen maar kapot bij het koppelen en het ontkoppelen. eenmaal gekoppeld beweegt er behalve het 2-massavliegwiel niets meer ten opzichte van elkaar
je motor wordt toch niet zwaar belast aan een constante snelheid. als je dat vergelijkt met optrekken (op een helling)
je moest het verschil in verbruik eens weten tussen 3e, 4e en 5e rond deze snelheid
dan lees ik hier regelmatig dat het voor het verbruik niet uitmaakt in welke versnelling je rijdt
indien er technische redenen zijn waardoor dit niet mag hoor ik het graag
de reacties zullen wel komen
