Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Automaat, wel of niet ?
Automaat, wel of niet ?
Dames en Heren,
Momenteel rijd ik in mijn derde T5, dik tevreden maar wil toch graag automaat. Nu lees ik hele enge dingen over meerdere malen de bak vervangen, revisies en allerlei andere problemen.De laatste tijd wel minder als in het begin maar ik hoor het toch regelmatig, volgens mijn dealer is er niks aan de hand ,zou ik ook zeggen in zijn geval..Bovendien staat er vrij veel jonge automaten te koop. Het is mijn werkauto en ik wil natuurlijk zo min mogelijk problemen. Graag hoor ik positieve en negatieve ervaringen, ik heb proefgereden en dat beviel erg goed.
Alvast bedankt voor de reacties.
Groeten.
Momenteel rijd ik in mijn derde T5, dik tevreden maar wil toch graag automaat. Nu lees ik hele enge dingen over meerdere malen de bak vervangen, revisies en allerlei andere problemen.De laatste tijd wel minder als in het begin maar ik hoor het toch regelmatig, volgens mijn dealer is er niks aan de hand ,zou ik ook zeggen in zijn geval..Bovendien staat er vrij veel jonge automaten te koop. Het is mijn werkauto en ik wil natuurlijk zo min mogelijk problemen. Graag hoor ik positieve en negatieve ervaringen, ik heb proefgereden en dat beviel erg goed.
Alvast bedankt voor de reacties.
Groeten.
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3457
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: Automaat, wel of niet ?
Tot nu toe 20 000 km zonder gekke dingen, vind het een fijne automaat. Moet er wel bij zeggen dat ik er geen zware kar achter heb hangen. Dat maakt denk ik wel verschil soms.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
- The wolfman
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:21
- Locatie: dordrecht
Re: Automaat, wel of niet ?
Wil nooit meer iets anders
ik heb nu 94000 km zonder problemen gereden.
ik heb nu 94000 km zonder problemen gereden.

Re: Automaat, wel of niet ?
ik rijd nu een 174 pk automaat (2007 ) maar heb hiervoor een 6bak handgeschakeld gehad ( 2004 )
ik zou een handbak adviseren en waarom : zuiniger 1 op 10 ( automaat 1op 7 )
veel prettiger met zware aanhanger ( veel slip met automaat )
evt tuning mogelijk met voel meer power ( bij automaat tuning word het koppel software matig geknepen
waarbij de auto niet veel beter gaat rijden wel zuipen )
een nadeel van de handbak is 1 e versn erg kort .
voor de rest super bussen
groeten T5sporter
ik zou een handbak adviseren en waarom : zuiniger 1 op 10 ( automaat 1op 7 )
veel prettiger met zware aanhanger ( veel slip met automaat )
evt tuning mogelijk met voel meer power ( bij automaat tuning word het koppel software matig geknepen
waarbij de auto niet veel beter gaat rijden wel zuipen )
een nadeel van de handbak is 1 e versn erg kort .
voor de rest super bussen
groeten T5sporter
Re: Automaat, wel of niet ?
1 op 7? Hoe krijg je dat voor elkaar? Zelfs met mijn autoambulance erachter rijdt hij 1 op 9. Multivan weegt leeg 2400 kg en de ambulance 1800 kg.T5Sporter schreef:ik rijd nu een 174 pk automaat (2007 ) maar heb hiervoor een 6bak handgeschakeld gehad ( 2004 )
ik zou een handbak adviseren en waarom : zuiniger 1 op 10 ( automaat 1op 7 )
veel prettiger met zware aanhanger ( veel slip met automaat )
evt tuning mogelijk met voel meer power ( bij automaat tuning word het koppel software matig geknepen
waarbij de auto niet veel beter gaat rijden wel zuipen )
een nadeel van de handbak is 1 e versn erg kort .
voor de rest super bussen
groeten T5sporter
- koerier T5
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 09:28
- Locatie: zaandam
Re: Automaat, wel of niet ?
Ik rijd nu mijn 2e T5 130 pk automaat ook zonder problemen, huidige km. stand 155.000 km en de bus is nog geen 2 jaar oud. Wel is het bekend dat de bak stuk kan gaan tussen de 180.000 en 250.000km.

Koerier T5 / ex nr. 188
Re: Automaat, wel of niet ?
Los van het feit dat ik zelf schakelen te idioot voor woorden vind, vind ik ook dat de
T5 174(200)/aut. het zéér goed doet, ook met zware aanhangers.
In mijn geval met caravan á 1400 kg door Alpen en met aanhanger 2700 kg door NL.
Inmiddels 95.000 km op teller.
T5 174(200)/aut. het zéér goed doet, ook met zware aanhangers.
In mijn geval met caravan á 1400 kg door Alpen en met aanhanger 2700 kg door NL.
Inmiddels 95.000 km op teller.
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 16 mei 2009, 18:09
Re: Automaat, wel of niet ?
heeft het bouwjaar van de bus nog ergens mee te maken,,
de eerste bussen t5 veel problemen de niewste niet meer heb zelf een t5 128kw automaat tt verlengt, erg tevreden tot nu toe kmstand 120dkm
de eerste bussen t5 veel problemen de niewste niet meer heb zelf een t5 128kw automaat tt verlengt, erg tevreden tot nu toe kmstand 120dkm
Re: Automaat, wel of niet ?
zeer goed rijden met automaat nu op 94000 electronische sturing automaat defect is vervangen(1100€)



Re: Automaat, wel of niet ?
123000 km 174 pk zonder problemen af en toe met zware aanhanger en met de vakantie hobby 460 erachter quad in de bus totaal zo,n 3600 kg en dan met de steile hellingen in de bergen moet ie er echt aan trekken 

Re: Automaat, wel of niet ?
Heb wel eens een auto opgehaald in München, flinke heuvels maar geen probleem :). Nu bijna 47k op de teller staan, dus dan zou je ook geen problemen mogen verwachten.
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: Automaat, wel of niet ?
heb vernomen dat de AUTOMATEN van vw zeer slecht bekend staan en dat bij inruil nauwelijks interesse bestaat.
m.a.w. een aut. is duurder om te kopen en je krijgt er minder voor bij inruil !
is ook logisch want als een dealer zo'n rampenbak met aut. op km stand bijv. 160.000 moet inruilen en
weer moet verkopen met 3 mnd.garantie, in principe al moet incalculeren dat deze stuk gaat,
want dat is meer regel als uitzondering !!
demontage bak , complete revisie , montage bak >> 6000 euro ???? volgens mij zit ik aardig in de buurt !
ben erg benieuwd naar de nw T5 facelift met nw. motoren o.a. 2.0 ltr, bi turbi 200pk en.................nw ontworpen automaat
die in september uit gaat komen en ik wil kopen, ik zal zeker mn bevindingen hier op het forum melden
m.a.w. een aut. is duurder om te kopen en je krijgt er minder voor bij inruil !
is ook logisch want als een dealer zo'n rampenbak met aut. op km stand bijv. 160.000 moet inruilen en
weer moet verkopen met 3 mnd.garantie, in principe al moet incalculeren dat deze stuk gaat,
want dat is meer regel als uitzondering !!
demontage bak , complete revisie , montage bak >> 6000 euro ???? volgens mij zit ik aardig in de buurt !
ben erg benieuwd naar de nw T5 facelift met nw. motoren o.a. 2.0 ltr, bi turbi 200pk en.................nw ontworpen automaat
die in september uit gaat komen en ik wil kopen, ik zal zeker mn bevindingen hier op het forum melden
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)