En dan wacht je DRIE WEKEN op de reparatie van je bus.....
Heb je hem eindelijk terug, kun je weer op een prettige manier aan het werk, rij je dus naar Zuid-Duitsland, rij je achteruit voor een roldeur om te kunne lossen, WAT DENK JE????? DE AUTO WIL WEDEROM NIET MEER VOOR OF ACHTERUIT!!!!!!!
Ik heb nog nooit zo hardgrondig en welgemeneend lopen vloeken en tieren als gister tussen 11:00 en 13:00 uur.
Dan ga je bellen met Mobiliteit (leuk met je GSM vanuit het buitenland €0,95 per minuut) daar hang je dus eerst 20 minuten in de wacht voordat er iemand naar je wilt luisteren, dan krijg je te horen dat zij niets voor je kunnen/mogen doen, en dat je dus doorgeschakeld (ik haat dat woord!!) gaat worden naar de Duitse Mobiliteitservice. Weer 15 minuten hangen......
Maar ik mocht eindelijk ophangen, ik zou teruggebeld worden, dat gebeurde ook.
20 minuten later verscheen er een monteur, zonder kraanwagen (ik rij automaat, had al aangegeven dat de auto absoluut niet meer voor of achteruit ging en dat ik een laaddeur van een bedrijf stond te blokkeren!!).
Affin, monteur uitgelegd dat er een nieuwe bak onder zit en dat ik het vermoeden had dat er een schakelkabel of iets dergelijks los zat, de pook reageerde niet meer en ging ineens erg moeilijk heen en weer. Na 5 minuten verdwijnt de monteur net zo snel als hij was gekomen, het bleek dat hij versterking ging halen.
Twee man moeilijk kijken en er ook niet uitkomen... deze verdwijnen ook weer net zo snel als ze zijn gekomen.
Monteur 1 komt alleen weer terug, maar nu met VAG-computer (das beter....), maar...zoals gewoonlijk GEEN ENKELE MELDING.
Eindelijk gaat de motorkap open, en worden er afdekplaten verwijderd en komt de zaklantaarn er aan te pas. Ineens blijkt de MONTEUR in hem wakker te zijn geworden. Om hem niet in de weg te lopen besluit ik om op veilige afstand toe te kijken, de motor wordt weer gestart..... gerommel onder de motorkap.....

DE AUTO ROLT NAAR VOREN

de monteur doet verwoede poging om 2.310 kg auto tegen te houden...ik neem een zweefduik mijn auto in en ruk de handrem bijna uit haar voegen....pffffff de auto staat stil
Wat was er gebeurt: een kabel/stang welke boven op de bak zit en en voor de bediening zorgt van de parkeerrem was uit haar vergrendeling geschoten en daardoor kon ik de bak dus niet meer bedienen. De handige monteur trok hem met de hand dus uit de "P" van "Park" en de auto rolde dus naar voren.
Dus... eindelijk opluchting... de auto rolt/rijdt weer. Of ik even achter de monteur aan wilde rijden, dan ging hij in de werkplaats het even beter vastzetten.
Welgeteld DRIE minuten later sta ik bij de grote AFREKENMIJNHEER, of ik ff € 185,00 wil aftikken voor de "noodhulp".
Goeie zaak die mobiliteitsgarantie, wat is het geval, omdat de garage die mijn nieuwe automaat er in heeft gezet iets niet juist heeft gemonteerd, gaat er ff iets los en das dus GEEN garantie. Ik moet dat dus met mijn garage weer op zien te lossen.
Maar ondertussen wel thuis gekomen, maandag maar weer naar de dealer.
Wel leuk, mag ik bij hun een keertje geld gaan halen i.p.v. andersom.