Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Klopt KM stand?

vragen over de T4
Damy

Re: Klopt KM stand?

Bericht door Damy »

Een versleten stoel zegt niets over de km stand, mijn collega had een VW T5 vanaf nieuw en werd ingeruild na 3 jaar met 38.000km op de klok de bestuurders stoel was qua stof echt versleten.
Misschien een slechte kwaliteit deze ronde maar de stoel zag eruit alsof de bus 3 ton had gedraaid.
En nee hij weegt geen 160KG.... :nuts
Gebruikersavatar
maalderk
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 mei 2009, 18:50
Locatie: Winschoten (Gr.)

Re: Klopt KM stand?

Bericht door maalderk »

Kan idd aan de stof liggen, in de vorige t5 van mijn pa zaten na een paar maanden al slijtage plekken op de achterbank terwijl die bijna niet werd gebruikt.

Gr. Jan
Trotse bezitter van T4 Multivan Special 2.5 TDI 5 Cil. 102 PK @133PK uit '97
yula
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 mei 2009, 14:27
Locatie: Utrecht

Re: Klopt KM stand?

Bericht door yula »

Goede tips weer! Veel dank. Ga ik allemaal goed op letten bij de speurtocht naar een nieuwe T4. Wel ingewikkeld allemaal hoor. Zou gewoon een leuke auto voor een leuk bedrag bij een betrouwbare dealer willen vinden. Maar dat blijkt niet zo makkelijk.

Ik ga in ieder geval niet meer terug naar deze. Ergens had ik nog wel vertrouwen in hem maar als ie de camper zomaar verkoopt aan een ander (en nu was ie zeker op de hoogte) is ie niet te vertrouwen. Hij was overigens ook erg verbaasd dat er veel problemen zijn met automaten T4 als camper. Had ie nog nooit van gehoord. Ik ook niet maar dit was mijn eerste kennismaking. Als je al jaren T4's verkoopt en dit niet weet geeft ook te denken.

Ik ga verder speuren. En misschien toch duitsland. Maar juist daar hoorde ik altijd van die horror verhalen over. Maar dat valt dus mee?

Als iemand nog een goed adresje voor me weet in NL of Duitsland hoor ik het graag!

Wat ben ik blij dat dit allemaal niet door is gegaan!
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: Klopt KM stand?

Bericht door repelsteeltje »

yula schreef:Goede tips weer! Veel dank. Ga ik allemaal goed op letten bij de speurtocht naar een nieuwe T4. Wel ingewikkeld allemaal hoor. Zou gewoon een leuke auto voor een leuk bedrag bij een betrouwbare dealer willen vinden. Maar dat blijkt niet zo makkelijk.

Ik ga in ieder geval niet meer terug naar deze. Ergens had ik nog wel vertrouwen in hem maar als ie de camper zomaar verkoopt aan een ander (en nu was ie zeker op de hoogte) is ie niet te vertrouwen. Hij was overigens ook erg verbaasd dat er veel problemen zijn met automaten T4 als camper. Had ie nog nooit van gehoord. Ik ook niet maar dit was mijn eerste kennismaking. Als je al jaren T4's verkoopt en dit niet weet geeft ook te denken.

Ik ga verder speuren. En misschien toch duitsland. Maar juist daar hoorde ik altijd van die horror verhalen over. Maar dat valt dus mee?

Als iemand nog een goed adresje voor me weet in NL of Duitsland hoor ik het graag!

Wat ben ik blij dat dit allemaal niet door is gegaan!
duitse dealerwagen ophalen, http://www.volkswagen.de en dan doorzoeken naar wat je hebben wilt. kan wel een tijdje duren, maar vroeg of laat vind je iets.
Daar ben je nog klant, in plaats van melkkoe die zo snel mogelijk leeg moet. Mijn ervaring is als je daar garantie afspreekt dat je die ook zonder slag of stoot krijgt. bedrijven tonen hun verantwoordlijkheid in plaats van eerst de boel eens proberen af te wimpelen.
California man
Berichten: 72
Lid geworden op: 20 aug 2008, 16:35

Re: Klopt KM stand?

Bericht door California man »

hier staat een originele 150 pk met 6 mnd garantie, bovag garage ! (wel een schakel)

http://link.marktplaats.nl/255037243 of http://www.vandelaarautos.nl links in de menu balk staat een kopje california daar staan een hoop foto's.
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: Klopt KM stand?

Bericht door Wim T4 935 »

California man schreef:hier staat een originele 150 pk met 6 mnd garantie, bovag garage ! (wel een schakel)

http://link.marktplaats.nl/255037243 of http://www.vandelaarautos.nl links in de menu balk staat een kopje california daar staan een hoop foto's.
De foto van het onderhoudsboekje roept bij mij wel vragen op. Linkerblaadje een stand van ca 33.000, volgende beurt op het rechterblaadje een stand van 104.000 en volgende beurt 120.000. Laatste beurt gedateerd op 3/09, dat is ca 3 maanden terug en nu een km stand van 162.000.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
California man
Berichten: 72
Lid geworden op: 20 aug 2008, 16:35

Re: Klopt KM stand?

Bericht door California man »

De dtums die Wim aanhaalt hebben te maken met de mobiliteits garantie.
Dit is de juiste omschrijving:

Ingevulde beurten in serviceplan(onderhoudsboekje):

11-03-2003 27836 kleine beurt/ mobiliteitsgarantie tot 03-2005

11-03-2004 56533 grote beurt / mobiliteitsgarantie tot 03-2006

18-10-2005 88043 kleine beurt met distributie vervangen/ mobiliteitsgarantie tot 10-2007

06-02-2007 119010 grote beurt/ mobiliteitsgarantie tot 02-2009

18-02-2008 151355 kleine beurt+remolie vervangen/ mobiliteitsgarantie tot 02-2010



Alle beurten afgestempeld en gedaan bij VW Dealer, er zit dus nog zelfs mobiliteits garantie op !
yula
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 mei 2009, 14:27
Locatie: Utrecht

Re: Klopt KM stand?

Bericht door yula »

Hoera het is gelukt! Vorige week een T4 california gekocht. Origineel, alles klopt. Helemaal een goed gevoel over. Het is even zoeken maar uiteindelijk is het gelukt. Nogmaals dank voor alle tips! Vanaf vrijdag kan ik gaan genieten.

groetjes!
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Klopt KM stand?

Bericht door Roger B. (11)61 »

gefeliciteerd! veel plezier met je nieuwe aanwinst!
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie