Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
carter niveau T4
carter niveau T4
Na waarschuwing ; geel oliekannetje, olie bijgevuld. Oliepijl laag. Edoch alarm bleef. Laten onderzoeken bij VW garage, na 3/4 uur conclusie niveau voeler defect. Bij olie verwisselen voeler laten controleren, op vervuiling. Geen effect. Nieuwe ca €85 . Niet vernieuwd. Verrder gezocht naar motorklep schakelaar.(Links onder de motorkap bij scharnier) Deze moet het alarm resetten. Werkt niet. Schakelaar gedemonteerd en gebrek. van de drie pootjes 1 afgebroken. Overbrugging gemaakt tussen de twee buitenste contacten. Alarm gereset. Geen probleem meer. Bij olie neiveau alarm en geen reset controleer dan eerst ff deze schakelaar. VW T4 2002.
Lammert
Lammert
Lammert (T4-2002 LWB DC 102<132PK. Vanaf nieuw in bezit. > 444444.4km. 

Re: carter niveau T4
Hmm. daar ga ik de dealer toch even over bijpraten. Heb recent een soortgelijk probleem gehad en dacht dat het met de "reset" van de onderhoudsinterval te maken had. (temeer de storing zich exact op 240.000 openbaarde) Inderdaad motorkap open en het probleem is voor exact 100 kilometer opgelost. Auto moest 2 weken geleden toch voor een grote beurt en ik heb de storing gemeld.
Aangezien bij een beurt de kap altijd open gaat was het dus nog maar de vraag of de storing daadwerkelijk zou zijn opgelost. Uiteraard verzekerde de dealer alle intervallen te hebben gereset. Helaas 100 kilometers verwijderd van de dealer, "pieeeeep" en oranje olielampje brandde weer. Afijn bij aankomst op de bestemming klep open, olie zelfs fysiek gepeild maar die stond natuurlijk keurig op niveau. Lampje uit, en geen piep meer.
Het gekke is dat ik inmiddels 1.000 kilometer verder ben maar de storing zich niet meer heeft voorgedaan.
Dus, storing, naar garage, nog één keer storing gehad maar na het peilen (tot nu toe) geen storingen. Dat is toch een raadsel....
Groet,
Carlo
Aangezien bij een beurt de kap altijd open gaat was het dus nog maar de vraag of de storing daadwerkelijk zou zijn opgelost. Uiteraard verzekerde de dealer alle intervallen te hebben gereset. Helaas 100 kilometers verwijderd van de dealer, "pieeeeep" en oranje olielampje brandde weer. Afijn bij aankomst op de bestemming klep open, olie zelfs fysiek gepeild maar die stond natuurlijk keurig op niveau. Lampje uit, en geen piep meer.
Het gekke is dat ik inmiddels 1.000 kilometer verder ben maar de storing zich niet meer heeft voorgedaan.
Dus, storing, naar garage, nog één keer storing gehad maar na het peilen (tot nu toe) geen storingen. Dat is toch een raadsel....
Groet,
Carlo
Re: carter niveau T4
Bij laag olie niveau, wordt normaal het alarm gereset door openen motorkap. Bij niet bijvullen komt na 100km alarm terug. Dus als motorkap schakelaar goed is krijg je elke 100 km alarm. Olie bijgevuld, dus motorkap open, moet alarm weg zijn. Als hij weg is geweest en oliepeil is goed, alles ok. komt ie na 1000 Km terug, dan of weer laag olie peil of voeler defect. Kan niet software matig gereset worden. (Is mij verteld)
Aanvuling
Lammert
Aanvuling
Lammert
Lammert (T4-2002 LWB DC 102<132PK. Vanaf nieuw in bezit. > 444444.4km. 

Re: carter niveau T4
Het is wéér raak, (ik lees nu dus 1.000 kilometer) dat kan wel kloppen. Ik denk dat ik de garage niet ga vragen de storing te zoeken maar direct de oliesensor laten vervangen. Moet de olie er dan uit ?
Groet,
Carlo
Groet,
Carlo
Re: carter niveau T4
Hallo Carlo
Als je de sensor wilt vervangen zal je toch de olie af moeten tappen. De sensor zit midden onderin het carter. Er zit ruimte in de bodemplaat waar je hem kunt zien zitten.
Succes.
Lammert
Als je de sensor wilt vervangen zal je toch de olie af moeten tappen. De sensor zit midden onderin het carter. Er zit ruimte in de bodemplaat waar je hem kunt zien zitten.
Succes.
Lammert

Lammert (T4-2002 LWB DC 102<132PK. Vanaf nieuw in bezit. > 444444.4km. 

- Ron Mokum 383
- Berichten: 732
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:18
- Locatie: Amsterdam
Re: carter niveau T4
Hallo ik heb het zelfde probleem, maar hoe haal je deze schakelaar los? zonder de boel te mollen.Lammert schreef:Na waarschuwing ; geel oliekannetje, olie bijgevuld. Oliepijl laag. Edoch alarm bleef. Laten onderzoeken bij VW garage, na 3/4 uur conclusie niveau voeler defect. Bij olie verwisselen voeler laten controleren, op vervuiling. Geen effect. Nieuwe ca €85 . Niet vernieuwd. Verrder gezocht naar motorklep schakelaar.(Links onder de motorkap bij scharnier) Deze moet het alarm resetten. Werkt niet. Schakelaar gedemonteerd en gebrek. van de drie pootjes 1 afgebroken. Overbrugging gemaakt tussen de twee buitenste contacten. Alarm gereset. Geen probleem meer. Bij olie neiveau alarm en geen reset controleer dan eerst ff deze schakelaar. VW T4 2002.
Lammert
Ik heb het rubberen hoesje los gehad en ingespoten met contactspray maar ik heb het gevoel dat die spray er niet bij komt.
Gr.Ron.
Als men naar links kijkt dan ziet men rechts niets.
Groet Ron Mokum 383
Groet Ron Mokum 383
Re: carter niveau T4
Hallo Ron
de schakelaar een beetje draaien en naar boven trekken. Een beetje wringen. Daarna stekker / schakelaar uit elkaar en dan zie drie contactpootjes. Kijken of deze nog intact zijn. Zoniet ff verbinding maken in de stekker van twee buitenste contacten.
Suucces Lammert

de schakelaar een beetje draaien en naar boven trekken. Een beetje wringen. Daarna stekker / schakelaar uit elkaar en dan zie drie contactpootjes. Kijken of deze nog intact zijn. Zoniet ff verbinding maken in de stekker van twee buitenste contacten.
Suucces Lammert

Lammert (T4-2002 LWB DC 102<132PK. Vanaf nieuw in bezit. > 444444.4km. 

-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 28 okt 2017, 22:30
Re: carter niveau T4
Na 10 jaar is dit bericht nog steeds erg nuttig. Bij mij ging het gele olielampje ook niet uit. De stekker van de motorkap-schakelaar bleek uit de schakelaar te zijn. Er achter gekomen door deze informatie. Dank Lammert en dank Weetjewel!
Gr,
Jan
Gr,
Jan
Re: carter niveau T4
Door de plaatsing van deze schakelaar en het weinige gebruik,komt het vaak voor dat de pinnetjes van de aansluitsteker corroderen en afbreken.
Groet, Bart