Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ratelend geluid

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
souffie
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 mei 2009, 17:02

ratelend geluid

Bericht door souffie »

ik rij al een week met mijn transporter t4 2.5 tdi maar na een tijdje rijden dan hoor ik alsof iets rammelen bij de passgiers stoel hij is naar de garage geweest maar die hadden niks kunnen vinden wat zou het zijn.

iemand zij tegen mij je poullie is bijna naar de maan

vriendelijke groet

souffie :T44EVER :T44EVER
Gebruikersavatar
Patt
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 nov 2007, 18:51
Locatie: Opwijk City

Re: ratelend geluid

Bericht door Patt »

souffie,

zou je kat kunnen zijn die begint te rammelen, die hoor je het meest wanneer ie stationair draait,
kat zit net onder de passiersstoel,

grts

Patt
ossie38
Berichten: 75
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:38

Re: ratelend geluid

Bericht door ossie38 »

Souffie,

Dat ratelende geluid heb ik ook gehad. Tot 2000 toeren hoor je deze. Daarna zit er voldoende spanning op waardoor het geluid verdwijnt. Als dit zo is, is het waarschijnlijk je poelie. Dan zou ik meteen de spanner laten vervangen. Meestal lift het ook aan de spanner. bij mij in ieder geval. Die was helemaal verrot waardoor riem bleef piepen. Poullie was al oud, hierdoor is het helemaal kapot gegaan.

Anders zou je eens moeten kijken naar de motorsteun, deze kan ook wel eens een ratelend geluid maken als deze direct contact heeft met je chassis.

Veel success.
Gebruikersavatar
souffie
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 mei 2009, 17:02

Re: ratelend geluid

Bericht door souffie »

het is heel raar het gaat gepaard met de motorgeluid ik weet niet hoe ik die geluid moet bescrijven het gaat ongeveer bgoeeeeeee goe goe goe zo ongeveer hahaha
je hoort het niet egt hard maar als geconetereed bent dan hoor je nem wel aleen ik vind het iirtant dan die garage mensen het probleem niet kunnen vinden

als ik gas geef dan is het opeens weg heel raar allemaal het geluid komt van de voorkant in het midden hoor je het best

vandaag naar de dealer geweest niks kunnen vinden poulli is nog goed zeiden ze :T44EVER
Plaats reactie