Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Draagvermogen lm velgen

vragen over de T4
Plaats reactie
pieterlinda
Berichten: 174
Lid geworden op: 05 feb 2007, 21:00

Draagvermogen lm velgen

Bericht door pieterlinda »

Hallo wjwer,s,wie van jullie kan mij vertellen of er ook een minimum kilo,s aan draagvermogen word geeist voor lm velgen.Onze bus betreft een korte uitvoering t4 tdi van bj 2001 met dc.De velgen die ik wil kopen hebben een maximaal draagvermogen van 700 kilo per velg.Is dit te weinig (apk)of gaat het nog lukken.Het totaalgewicht van onze bus betreft 2510 kg.
Vgr Pieter.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Draagvermogen lm velgen

Bericht door Harry 341 »

Volgens mij staat de aslast op je kenteken.Dus delen door twee en je weet het.
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
pieterlinda
Berichten: 174
Lid geworden op: 05 feb 2007, 21:00

Re: Draagvermogen lm velgen

Bericht door pieterlinda »

Hallo harry,ik heb de aslasten gedeeld door twee volgens mij en gaat het goedkomen.Nu heb ik nog een vraag voor jou:betreft geblindeerde ramen in laadruimte.Jij hebt volgens mij ook zwarte ramen in de laadruimte die ook bij mij klaarliggen voor gebruik.Nu word onze bus in de vakantie gespoten en wil ik de ramen plaatsen maar het spuitbedrijf zegt dat dit niet mag.Zij zeggen ,als je controle krijgt(douane)word je aangeslagen als geel kenteken omdat glas ondanks geheel geblindeerd niet toegestaan is.Tot hoeveer is dit waar?
Vgr.Pieter.
rider
Berichten: 123
Lid geworden op: 30 mar 2009, 18:13

Re: Draagvermogen lm velgen

Bericht door rider »

pin me er niet op vast, maar dit was vroeger wel zo.
tegenwoordig is het volgens mij wel toegestaan.
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: Draagvermogen lm velgen

Bericht door harry t5 191 »

Is wel toegestaan hoor!
Gewoon door een ander laten doen,het staat toch veel mooier! :klappen

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
annoyingthing
Berichten: 366
Lid geworden op: 17 jan 2007, 09:19
Locatie: Voorne-Putten ZH

Re: Draagvermogen lm velgen

Bericht door annoyingthing »

pieterlinda schreef:Hallo harry,ik heb de aslasten gedeeld door twee volgens mij en gaat het goedkomen.Nu heb ik nog een vraag voor jou:betreft geblindeerde ramen in laadruimte.Jij hebt volgens mij ook zwarte ramen in de laadruimte die ook bij mij klaarliggen voor gebruik.Nu word onze bus in de vakantie gespoten en wil ik de ramen plaatsen maar het spuitbedrijf zegt dat dit niet mag.Zij zeggen ,als je controle krijgt(douane)word je aangeslagen als geel kenteken omdat glas ondanks geheel geblindeerd niet toegestaan is.Tot hoeveer is dit waar?
Vgr.Pieter.
Pieter,

Volgens ons is het zo dat rechts achter in de laadruimte idd geen problemen opleverd [ lees toegestaan ] maar links achter moet volgens ons nog steeds afgeblind zijn.
Zover wij weten heeft Harry de achterste ramen over deze afblinding heen geplakt en zo lijkt het dus dat het allemaal glas is.

Mocht het anders zijn vul ons gerust aan :toppie
Our Swinging Silver Free Style

Protected by the Wife and Bearlock
Gebruikersavatar
black caravelle
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:16
Locatie: limburg

Re: Draagvermogen lm velgen

Bericht door black caravelle »

groetjes black caravelle 111kW
pieterlinda
Berichten: 174
Lid geworden op: 05 feb 2007, 21:00

Re: Draagvermogen lm velgen

Bericht door pieterlinda »

Bedankt voor de reacties,we gaan proberen de ruiten over de bestaande panelen heen te plakken.Als het geheel klaar is plaats ik wel even enkele foto,s van ons anwbgeel busje :driveT4 met zwarte ramen en panelen.Grv.Pieter.
Gebruikersavatar
annoyingthing
Berichten: 366
Lid geworden op: 17 jan 2007, 09:19
Locatie: Voorne-Putten ZH

Re: Draagvermogen lm velgen

Bericht door annoyingthing »

Succes :toppie
Our Swinging Silver Free Style

Protected by the Wife and Bearlock
Gebruikersavatar
theo#94 T4
Berichten: 421
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:23
Locatie: noord-brabant

Re: Draagvermogen lm velgen

Bericht door theo#94 T4 »

wat draagvermogen van de velgen betreft,daar zijn NOG GEEN APK eisen voor,wel voor de banden,maar als je wel het draagvermogen van de velgen weet is dat natuurlijk mooi meegenomen,om er zeker van te zijn dat het goed zit.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33867
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Draagvermogen lm velgen

Bericht door Multivan Generation »

wil je helemaal op zeker gaan met velgen, vraag dan om velgen met een TüV-brief er bij..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Draagvermogen lm velgen

Bericht door Roger B. (11)61 »

Multivan Generation schreef:wil je helemaal op zeker gaan met velgen, vraag dan om velgen met een TüV-brief er bij..
en probeer er achter te komen wat de typecodering* voor jouw T4 zijn en of die op die TUV-brief (heet ABE) vermeld staan.

*In duitsland staat die info op je kenteken, in NL niet.

Een ABE is een Allgemeine Betriebs Erlaubnis, een goedkeuringsbevestiging voor het betreffende onderdeel oom gebruikt te worden op bepaalde types auto. In het geval van velgen staat er ook nogeens bij vermeld met welke bandenmaten die velg op die auto mag en een aantal beperkingen voor de betreffende velg-band combinatie op een bepaald autotype.
Soms moet je ondanks een ABE TOCH de velg in het kenteken laten vermelden in Duitsland. In Nederland heb je dat probleem uiteraard niet.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Draagvermogen lm velgen

Bericht door Harry 341 »

Wat betreft de ruiten,ik ben bij de douane geweest,geen probleem zolang het plaatwerk er maar in blijft!Dus net als ik gewoon eroverheen lijmen.Bij een staandehouding laat je dat gewoon zien en is er niks aan de hand.
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
pieterlinda
Berichten: 174
Lid geworden op: 05 feb 2007, 21:00

Re: Draagvermogen lm velgen

Bericht door pieterlinda »

Hallo harry,bedankt nu weet ik zeker dat het goed zit.Vr.g.pieter.
Plaats reactie