Het is uiteraard lekker weer, 35 Graden met een verkoelend briesje.

Ik had dus op mijn schamelwagen een trekker en andrere looige spullen staan waardoor ik op 3300KG uitkwam

Ik dacht dat ik er ver onder zat omdat de bus zo gemakkelijk ermee aan de haal ging.
Ik had besloten om het risico te nemen en de boel goed toe te dekken met een groot zeil om al het ijzerwaar te verbergen.
Ze kijken je trouwens vanaf spanje wel heel raar aan als je met een grote schamelwagen aan komt rijden

Anyway, ik had na 2200Km een klapband bij 110Km per uur

Gevolg, de bus trok licht naar rechts terwijl het linkerwiel geklapt was. er komt dus wel redelijk wat kracht op de trekhaak als die je zo weg duwt.
Ik had ook bij elke pomp de termperatuur van de banden gecheckt, met de hand. De temperatuur was wel wat hoger als de banden van de bus.
Bij spanje nam de temperatuur wel toe in de banden en daar maakte ik me al iets zorgen om.
Uiteindelijk bleek het toch teveel voor de banden te zijn, Toen ik stopte voor me klapband zag ik dat ik bij 3 banden het loopvlak had gemolesteerd.
Het draad was hier en daar zichtbaar, deze wielen heb ik maar op de middelste as geplaatst en de ´betere´ merk banden op vooras en achteras.
Komt dit door het te hard rijden (110), dat wil ik best toe geven, maar de bus trekte het alsof er niets aan de hand was net als de wegligging.
Naar mijn idee kwam dit omdat ik 4 banden van het merk STOMIL(polen) erop had zitten.
Ik moet mijn aanhanger boer erop aan spreken omdat ik de schamelwagen ´Portugal klaar´ had gekocht
Ik moet even ophouden met typen omdat ze SIESTA gaan houden in deze TOKO