Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

start niet

vragen over de T4
Plaats reactie
keestdi
Berichten: 210
Lid geworden op: 21 aug 2007, 08:31
Locatie: emmeloord

start niet

Bericht door keestdi »

wel contact,dus het beroemd blokje op gehaald bij de dealer,1/4/steeksleuteltje,en een klein bitje zo gereed,maar nog niet willen starten hoor het relais wel ,dus toch de start motor,kun je daar bij zonder brug?welk nummer is het relais staat wel een schema op de site, maar die is van busje van af 1990 en die van mij is van 2000. :groteogen
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: start niet

Bericht door Roger B. (11)61 »

ja, kun je bij zonder brug.

Je moet wel de bus op oprijbokjes of assteunen zetten om de motorbeschermbak te demonteren, en dan kom je zelf ook wat gemakkelijker onder de bus (zorg ivm veiligheid dat ie goed stevig staat)

zorg voor een inbusdop zodat je goed kracht kunt zetten, de boutjes (inbusjes dus) zitten akelig vast,

Ik heb de startmotor ook vervangen zonder brug op de vloer van de carport en dat was binnen een anderhalf uurtje gepiept als ik me goed herinner (weet wel nog dat ik op maandag om half acht de startmotor bestelde op ebay en dat ik om half acht op woensdagavond erna de motor startte...........(en die dag gewoon gewerkt en tegen half zes pas thuis))
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
keestdi
Berichten: 210
Lid geworden op: 21 aug 2007, 08:31
Locatie: emmeloord

Re: start niet

Bericht door keestdi »

blokje onder contact slot vern ,ook de massa kabel gecontroleerd,bedankt voor de tip,start motor gedemonteerd,en de lagers van de bendixs lagen er uit,hoop dat de kogels zelf een weg naar buiten vinden,ga morgen een andere halen ,zag ze wel staan op internet,start motoren maar ver weg ,haal wel een ruil. :yes
vwcad
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 mei 2009, 14:52

Re: start niet

Bericht door vwcad »

keestdi schreef:blokje onder contact slot vern ,ook de massa kabel gecontroleerd,bedankt voor de tip,start motor gedemonteerd,en de lagers van de bendixs lagen er uit,hoop dat de kogels zelf een weg naar buiten vinden,ga morgen een andere halen ,zag ze wel staan op internet,start motoren maar ver weg ,haal wel een ruil. :yes

ff naar schaap en bron in joure (dat is niet zo heel ver bij de nop vandaan) daar haal je een nieuwe voor 180 euri's....
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: start niet

Bericht door Roger B. (11)61 »

vwcad schreef: ff naar schaap en bron in joure (dat is niet zo heel ver bij de nop vandaan) daar haal je een nieuwe voor 180 euri's....
180 euro? :ie de mijne was (ook een nieuwe) net geen 100 euro inclusief verzendkosten (binnen duitsland)!

deze aanbieder heeft ze
maar het kan zelfs goedkoper
deze doet het voor 71 incl verzending (binnen duitsland)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
vwcad
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 mei 2009, 14:52

Re: start niet

Bericht door vwcad »

Roger B. schreef:
vwcad schreef: ff naar schaap en bron in joure (dat is niet zo heel ver bij de nop vandaan) daar haal je een nieuwe voor 180 euri's....
180 euro? :ie de mijne was (ook een nieuwe) net geen 100 euro inclusief verzendkosten (binnen duitsland)!

deze aanbieder heeft ze
maar het kan zelfs goedkoper
deze doet het voor 71 incl verzending (binnen duitsland)
euh snel tikfoutje, moet zijn 80 euri's...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: start niet

Bericht door Multivan Generation »

Vooraf de boutjes even inspuiten,
en dan op oprijbokken rijden.
Is ongeveer een half uur werk,
maar begin met de bovenste bout, die is het lastigste..

Het is een leuk werkje... :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
keestdi
Berichten: 210
Lid geworden op: 21 aug 2007, 08:31
Locatie: emmeloord

Re: start niet

Bericht door keestdi »

wij zei dat je bij schaap en bron :bifun een startmotor nieuw kon kopen voor 80 euries,vergeet het maar een gebruikte voor 80,- en de eerste keer dat ik er een haalde was deze even slecht als die ik er af haalde zat een kaartje op met getest,die zal wel 80 euries gekost hebben.maar goed busje rijdt weer ,even langs de garage wil hem toch even uit gelezen hebben,slaat niet aan naar wens,misschien toch, se 62 ,de temp zender. :driveT4
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: start niet

Bericht door Harry62 »

Ook op markplaats staan ze wel!

http://link.marktplaats.nl/207346293

Wat ze nog wel eens doen is de oude nakijken,schoonmaken en het kapotte onderdeel vervangen.
Dit is een vanaf prijs van € 75,- exclusief het te vervangen onderdeel cq onderdelen.
Maar ook bij de revisie bedrijven is het al heel gauw een nieuwe ipv reviseren
Domweg omdat een nieuwe minder kost.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: start niet

Bericht door Multivan Generation »

Ik had een nieuwe Bosch startmotor, en die moest 156 euro kosten,
en toen zag ik er een tekentje opstaan,
dat hij naar Bosch is geweest,
gerefurbished is en weer als nieuw gemaakt is en verkocht wordt.

Er zit wat verschil in startmotoren,
je hebt zogenaamde snel-starters, die spinnen wat sneller op en met een hoger toerental.

Misschien is je pomptiming wat verlopen, waardoor hij niet lekker start?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie