Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Lampen T5

vragen over de T5
Plaats reactie
leotill
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mar 2007, 19:48
Locatie: Nistelrode

Lampen T5

Bericht door leotill »

Hallo,

Ik ben sinds kort in het bezit van een T5, omgebouwd tot camper.
Als ik de sleutel omdraai gaan de lampen branden, zodoende ben ik verplicht altijd met licht aan te rijden. Volgens mijn garage (geen VW) is dit normaal bij de T5. Ikzelf heb hier mijn twijfels over, maar jullie als ervaren VW rijders kunnen mij hier zeker iets meer over vertellen. Graag hoor ik jullie mening.

Leotill : :T54LIFE
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Bericht door raymondo »

toen ik mijn t5 bestelde kon ik kiezen of ik daglichtschakeling wilde of niet. dat is dus dat je licht aan gaat bij contact. dat is een gratis optie wie dus de vorige eigenaar van jou t5 wel heeft genomen. maar de dealer zal dit naturrlijk ook uit kunnen zetten.
InfoMuis
Berichten: 669
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

Bericht door InfoMuis »

Dat is toch geen probleem. Als polder bewoner rij ik 10talle jaren met altijd mijn lampen aan. Het is een afweging tussen veiligheid en co2 verbruik.
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

Ik had het wel besteld maar de dealer was vergeten om het door te bestellen.
:gif :gif :gif :muur :muur
Later bij andere dealer alsnog in orde gemaakt echter met behoud van de originele schakelaar :groteogen

Rijd geen meter zonder licht !! :alarm
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Bericht door Kobus »

@ Infomuis: Volvo heeft eens geprobeerd te berekenen hoeveel CO2 het overdag rijden met verlichting nu wel niet kostte. Ze kwamen er niet uit, het was te weinig om te kunnen berekenen.....
Ik kies liever voor veiligheid; ook als motorrijder word ik wel graag gezien bij kruisingen en zo.....
Plaats reactie