Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
slecht starten
- Duveltje-77
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
- Locatie: Oostwold
Re: slecht starten
dan moet de timing wel erg verkeerd staan de mijne staat op dit moment op 40
is matig
en slaat direct aan
als de buiten temp warmer wordt en de motor slaat slechter aan dan zou ik toch gokken op de verstuivers
slaat de motor ook slecht aan als hij een 1/2 uur stil gestaan heefd?
is matig
en slaat direct aan
als de buiten temp warmer wordt en de motor slaat slechter aan dan zou ik toch gokken op de verstuivers
slaat de motor ook slecht aan als hij een 1/2 uur stil gestaan heefd?
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
Re: slecht starten
nee als de moter gelopen heeft heb ik geen probleem meer,alleen als ik smorgens weg wil heb ik dit probleem 

- Duveltje-77
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
- Locatie: Oostwold
Re: slecht starten
slaat verder wel goed aan
of gaat hij tokkelen
ik gok toch op de verstuivers
of gaat hij tokkelen
ik gok toch op de verstuivers
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
Re: slecht starten
en na 3 uurtjes staan? dan ? ik gok brandstof slang bij bus van echbert ook aan zoeken geweest slang vervangen vanaf filter naar de pomp en geen problemen meer.daimen schreef:nee als de moter gelopen heeft heb ik geen probleem meer,alleen als ik smorgens weg wil heb ik dit probleem
Zelfde ook met me eigen bus gehad. Slang word hard op den duur zat in beide gevallen piepklein gaatje in bij me eigen terhoogte van de wartel op de pomp en bij echbert net voor het filter.
Slang is helder kijk eens als een ander start of hier eerst ook lucht in zit.
RUBBEREXPRESS
Re: slecht starten
nee hij tokkelt niet hij loopt verder heel mooi wel denk ik dat de lmm stuk is maar ik zal morgen eerst kijken of er lucht in zit in de leiding 

- Duveltje-77
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
- Locatie: Oostwold
- Multivan Generation
- Berichten: 34477
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: slecht starten
alleen 's ochtends en alleen bij een koude start,
dan denk ik de gloeibougies of brandstof aanzuiging vanuit de tank.
Of lucht er in trekken via brandstoffilter..
dan denk ik de gloeibougies of brandstof aanzuiging vanuit de tank.
Of lucht er in trekken via brandstoffilter..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: slecht starten
als het boven nul is (en dat is het in Noorwegen volgens mij nu ook wel) start een TDI ook zonder gloeien nog aardig snel, okee je moet langer doorstarten dan gewoonlik, maar na 1 a 2 seconden is ie dan echt wel aan... Het verhaal van Daimen klinkt meer als echt lang doorstarten omdat ie geen brandstof (niet genoeg, niet genoeg verneveld, niet op het juiste tijdstip of helemaal niet) krijgt.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Re: slecht starten
Ik moest zo'n 20 tot 30 seconden doorstarten, toen ik lucht in plaats van diesel in de leidingen had.
Als het gloeien niet werkt, moet de motor binnen 10 seconden aanslaan.
Hoe lang moetje doorstarten 's ochtends?
Egbert
Als het gloeien niet werkt, moet de motor binnen 10 seconden aanslaan.
Hoe lang moetje doorstarten 's ochtends?
Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel
Re: slecht starten
fout gevonden gloeibougies kapot 2x 0 ohm 1x 10,7 ohm heb de anderen maar niet opgemeten weet genoeg.
kan iemand mij het bestelnummer doorgeven van de bougies (ik heb geloof ik 5 stuks nodig)
bj 2001
2,5 tdi
102pk acv
dan nog even vervangen en dan kan ik weer
kan iemand mij het bestelnummer doorgeven van de bougies (ik heb geloof ik 5 stuks nodig)
bj 2001
2,5 tdi
102pk acv
dan nog even vervangen en dan kan ik weer

- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: slecht starten
zoals ik twee berichten hierboven al schreef.....
alleen het gloeisysteem laat een TDI niet bijzonder slecht starten bij de huidige temperaturen. Pas onder het vriespunt gaat ie zijn gloeisysteem nodig hebben.
slecht aanslaan bij een TDI bij temperaturen zoals nu (10 graden en warmer) kan de volgende oorzaken hebben
- te weinig compressie op meerdere cilinders (kleppen die lekken, zuigerveren die lekken enz)
- geen brandstof inspuiting (bijvoorbeeld lucht in het systeem (oa via o-ring voorverwarmingselement op filter)
- verkeerd inspuitmoment (VAG eraan en timing controlleren dan weet je het, gloeien kan wel zorgen dat slecht starten beter gaat
ondanks verkeerd inspuitmoment)
- slechte verstuivers die niet goed vernevelen (dan zal het met gloeien wel beter gaan vermoed ik)
- blokkade in lucht toevoer (maar dan loopt ie ook slecht)
- blokkade in uitlaat (merk je ook in trekkracht)
- probleem met de motorelectronica en/of sensoren hiervan.
kan zo 1,2,3, niets bedenken wat nog oorzaak voor slecht aanslaan kan zijn (behalve te laag starttoerental) maar als de motor verder in orde is moet ie ook zonder spanning op de gloeistiften gewoon vrij snel aanslaan ( 1-2 seconden ofzo max )
alleen het gloeisysteem laat een TDI niet bijzonder slecht starten bij de huidige temperaturen. Pas onder het vriespunt gaat ie zijn gloeisysteem nodig hebben.
slecht aanslaan bij een TDI bij temperaturen zoals nu (10 graden en warmer) kan de volgende oorzaken hebben
- te weinig compressie op meerdere cilinders (kleppen die lekken, zuigerveren die lekken enz)
- geen brandstof inspuiting (bijvoorbeeld lucht in het systeem (oa via o-ring voorverwarmingselement op filter)
- verkeerd inspuitmoment (VAG eraan en timing controlleren dan weet je het, gloeien kan wel zorgen dat slecht starten beter gaat
ondanks verkeerd inspuitmoment)
- slechte verstuivers die niet goed vernevelen (dan zal het met gloeien wel beter gaan vermoed ik)
- blokkade in lucht toevoer (maar dan loopt ie ook slecht)
- blokkade in uitlaat (merk je ook in trekkracht)
- probleem met de motorelectronica en/of sensoren hiervan.
kan zo 1,2,3, niets bedenken wat nog oorzaak voor slecht aanslaan kan zijn (behalve te laag starttoerental) maar als de motor verder in orde is moet ie ook zonder spanning op de gloeistiften gewoon vrij snel aanslaan ( 1-2 seconden ofzo max )
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: slecht starten
oke roger maar ik heb ook ergens gelezen kan het zo niet viden dat als je de duur opent dat hij al gaat voorgloeien,verder heb ik de bougies opgemeten en deze zijn stuk dus het lijkt mij het beste om deze eerst maar in orde te maken en als het probleem dan nog niet verholpen is dan maar weer verder zoeken
- Duveltje-77
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
- Locatie: Oostwold
Re: slecht starten
abl motoren doen dat niet tdi motoren
ik had hetzelfde prob geen lucht in brandstofleiding
zomers slecht starten puur omdat verstuivers slecht waren de pomp moet dan eerst
een paar slagen maken om op druk te komen
een maal gelopen geen prob meer voor een paar uur
als de gloeiers kapot zijn moet je ze toch vervangen maar denk niet dat het prob opgelost is
maar kun je in alle rust verder zoeken
ik had hetzelfde prob geen lucht in brandstofleiding
zomers slecht starten puur omdat verstuivers slecht waren de pomp moet dan eerst
een paar slagen maken om op druk te komen
een maal gelopen geen prob meer voor een paar uur
als de gloeiers kapot zijn moet je ze toch vervangen maar denk niet dat het prob opgelost is
maar kun je in alle rust verder zoeken
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: slecht starten
zeker van de winter heb je daar in Noorwegen je gloeiinstalatie zeker nodig, dus vervangen moet je ze voor de koude periode intreedt sowieso, dus gewoon meteen doen.
Maar het is niet de oorzaak van je startprobleem.
zoals Duveltje al zei, dat voorgloeien als je de deur opent is bij de 1,9 (t)d motoren (wellicht ook bij de 2,4?)
Maar het is niet de oorzaak van je startprobleem.
zoals Duveltje al zei, dat voorgloeien als je de deur opent is bij de 1,9 (t)d motoren (wellicht ook bij de 2,4?)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: slecht starten
ja oke ik moet ze vervangen omdat ze stuk zijn,maar zoals jullie zeggen dat jullie niet voor gloeien bij 5 gr is niet helemaal waar op het moment dat jij de sleutel omdraaid gloeid hij al al is dit maar 1 seconde ,zonder dat je daar erg in hebt,maar als je gloei spiralen stuk zijn zal er helemaal niks gebeuren al lijkt het wel zo.
dat er meer aan de hand is geloof ik wel ,we zullen eerst de pomp timing controleren en eventueel goed zetten is dit zelf te doen graag uitleg.
nou ik wacht maar weer af op het volgende antwoord
vriendelijke groet ronald
dat er meer aan de hand is geloof ik wel ,we zullen eerst de pomp timing controleren en eventueel goed zetten is dit zelf te doen graag uitleg.
nou ik wacht maar weer af op het volgende antwoord
vriendelijke groet ronald
