Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
pomptiming afgesteld
pomptiming afgesteld
wie o wie heeft een werk volgorde om de pomp op tijd te zetten( dus niet de riem vervangen) graag met tekening van waar wat zit
vast bedankt ronald
vast bedankt ronald
Laatst gewijzigd door daimen op 21 aug 2009, 18:29, 2 keer totaal gewijzigd.
- Duveltje-77
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
- Locatie: Oostwold
Re: pomptiming
ga eens naar t4 wiki .de
zahnriemwecksel acv
daar zul je ook zien dat je speciaal gereedschap nodig hebt voor kruk en nokas
en vagcom voor het dynamisch afstellen
mvg ronald
zahnriemwecksel acv
daar zul je ook zien dat je speciaal gereedschap nodig hebt voor kruk en nokas
en vagcom voor het dynamisch afstellen
mvg ronald
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
Re: pomptiming
ik ga de riem niet vervangen alleen op tyd zetten
- René
- Berichten: 5293
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: pomptiming
Ga naar het opstarten van Vag com naar engine 01
In engine 01 ga je naar messeringblocks 08
In messering blocks klik je in Group op 00 en klik op Go.
Nu zie je in een aantal velden getallen verschijnen. Met name de 2e en de 7e (9e) zijn interessant.
Indien je nu op Switch to basic setting drukt gaat de motor draaien op de pomptiming zonder corrigeren van de motorcomputer. Indien die deze op tijd staat zal hij niet of weinig veranderen. In dit scherm wat nu te voorschijn komt moet je nog even het juiste motor type aanvinken. (acv) en nu zie je normaal gesproken het inspuittijdstip mechanisch hoe de pomp staat afgesteld.
:alarm Let op. :alarm Bij het aanklikken van Switch to Basic Settings zal je gloeispiraal gaan knipperen en zal een piep toon te horen zijn. Dit is alleen een waarschuwing. Niet gaan rijden en geen gas geven.
Indien je de pomptiming wilt veranderen dan zul je het na de beschermkap verwijderd te hebben het nokkenas tanwiel iets op moeten lossen en de pomp verdraaien. Als je voor de auto staat en je verdraaid de pomp omhoog (linksom) dan wordt de inspuiting later. Draai je naar beneden (rechtsom) dan wordt ie vroeger. Kleine verstelling geeft grote verandering, maar dit kun je volgen in Vag Com. Het laatste stukje fijn tuning doe je middels de achterste omlooprol.
René
In engine 01 ga je naar messeringblocks 08
In messering blocks klik je in Group op 00 en klik op Go.
Nu zie je in een aantal velden getallen verschijnen. Met name de 2e en de 7e (9e) zijn interessant.
Indien je nu op Switch to basic setting drukt gaat de motor draaien op de pomptiming zonder corrigeren van de motorcomputer. Indien die deze op tijd staat zal hij niet of weinig veranderen. In dit scherm wat nu te voorschijn komt moet je nog even het juiste motor type aanvinken. (acv) en nu zie je normaal gesproken het inspuittijdstip mechanisch hoe de pomp staat afgesteld.
:alarm Let op. :alarm Bij het aanklikken van Switch to Basic Settings zal je gloeispiraal gaan knipperen en zal een piep toon te horen zijn. Dit is alleen een waarschuwing. Niet gaan rijden en geen gas geven.
Indien je de pomptiming wilt veranderen dan zul je het na de beschermkap verwijderd te hebben het nokkenas tanwiel iets op moeten lossen en de pomp verdraaien. Als je voor de auto staat en je verdraaid de pomp omhoog (linksom) dan wordt de inspuiting later. Draai je naar beneden (rechtsom) dan wordt ie vroeger. Kleine verstelling geeft grote verandering, maar dit kun je volgen in Vag Com. Het laatste stukje fijn tuning doe je middels de achterste omlooprol.
René
Re: pomptiming afgesteld
oke ik ben vandaag bezig geweest om mijn pomptiming af te stellen wat een pokke werk zeg,oke eerst had ik geen gele streep op mijn log ,toen aan het draaien gegaan uiteindelijk heb ik hem gekregen hij schommeld nu tussen de 48 en de 57 krijg hem met geen mogelijk heid op de 70
ben totaal wel 5 uren bezig geweest op hem hier op te krijgen



ben totaal wel 5 uren bezig geweest op hem hier op te krijgen









- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: pomptiming afgesteld
heb je nu alleen met de span- en geleiderol gesteld?
dan is je timing te ver van juist om dat met die fijnafstelling goed te krijgen....
dan moet je het nokkenasriemwiel dus gaan verstellen tov de nokkenas (heeft geen spie, alleen conische passing)
kan je niet een simpele beschrijving geven hoe dat te doen, allermooist is om het met een meetklokje in de pomp goed te zetten, maar dan moet je zo'n ding (met adapter) hebben en weten hoe het moet.
dan is je timing te ver van juist om dat met die fijnafstelling goed te krijgen....
dan moet je het nokkenasriemwiel dus gaan verstellen tov de nokkenas (heeft geen spie, alleen conische passing)
kan je niet een simpele beschrijving geven hoe dat te doen, allermooist is om het met een meetklokje in de pomp goed te zetten, maar dan moet je zo'n ding (met adapter) hebben en weten hoe het moet.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: pomptiming afgesteld
Hij moet ongeveer op 50 staan en niet op 70 dus hij staat nu goed.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: pomptiming afgesteld
mij is (oa hier) toen gezegd op 65
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: pomptiming afgesteld
ja maar hij schommeld hij staat niet stil is dit normaal 

- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: pomptiming afgesteld
ja, dat is normaal, het motormanagement regelt dit continu bij, daardoor schommelt de waarde een beetje.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: pomptiming afgesteld
kwam ook nog een paar fout codes tegen 17656,17553,17965 heb ze opgeslagen in de vagcom maar weet niet hoe ik hier bij kom
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: pomptiming afgesteld
als ie goed is afgesteld foutcodes wissen, stukje rijden en dan uitlezen, geeft ie dan nog fouten aan, dan pas gaan zoeken. tijdens afstellen laten lopen kan ook fouten in het management geven, kan geen kwaad, kwestie van wissen als je klaar bent.
wat die nummer van de codes betekenen weet ik zo ook niet, moet je effen opzoeken (staat het er niet bij vermeld?)
wat die nummer van de codes betekenen weet ik zo ook niet, moet je effen opzoeken (staat het er niet bij vermeld?)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: pomptiming afgesteld
ke bedankt roger ik ga morgen weer verder heb denk ik de moter wel 70 xgestart werd er gek van





Re: pomptiming afgesteld
Op de site van :http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html
is alles te vinden over foutcodes.
Succes er mee .
is alles te vinden over foutcodes.
Succes er mee .
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: pomptiming afgesteld
hee daimen,
kijk voor de foutcodes even naar het bestand dat je hebt gekregen
kijk voor de foutcodes even naar het bestand dat je hebt gekregen

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...