De uitkomst:
Ik heb op basis van jullie reactie 4 verzekeraars benaderd voor een offerte.
Aveco, Nederlandse Camperclub, Camperverzekerd en Aap. Allen dank voor de tips en adressen.
Ik heb gekeken naar prijzen en (voor mij relevante) inhoud van de verzekering. indien mogelijk door op de website te kijken naar de gevolgen voor meer/minder opties en en wijzigingen in bijvoorbeel taxatieprijs of kilometers.
Mijn (subjectieve) conclusies, zonder een verzekeraar te kort te willen doen:
Dit op basis van mijn T4'tje 1840 kg, bj 2002, geschatte waarde 15k Euro. particulier gebruik, max 20.000km / jaar.
Natuurlijk zal hier allerlei commentaar op zijn, ik geef alleen inzicht in die zaken die tot mijn keuze geleidt hebben
Verzekeraars:
uitval: Aap. Was niet in staat om in drie dagen, zelfs na telefonische toelichting en herrinerings e-mail een offerte te verstrekken.
Nummer 3 Aveco: Lijkt zeker een solide verzekeraar, veel flexibiliteit in pakket, verplichte bearlock voor acceptatie vol casco, iets duurder dan beide andere collega's. In mijn situatie:
Aveco, 052 - 3282729, premie incl ass belasting en poliskosten: € 336
Taxatie € 65 (€185 via CD Bergweg, Aveco betaalt 120)
Waardevaste termijn 5 jaar, Bearlock Verplicht, geen eigen risico, Accesoires tot 15.000 meeverzekerd.
Nummer 2: Nederlandse Camperclub (NKC). Biedt integrale voordelen voor de echte Campergebruiker (zie website) Deze uitkomst lag dicht bij nummer 1
NKC (Nederlandse Camperclub), 033 - 4677080, Premie incl. polis en ass. bel. € 228
Taxatiekosten € 125, waardevaste termijn 3 jaar, geen eis of korting voor bearlock
Bijkomende kosten Lidmaatschap club € 67
Nummer 1: Mijn voorkeur: Camperverzekerd
Camperverzekerd.nl 0224 - 562001
Premie: € 231, taxatiekosten € 120
km: onbeperkt
Waardevaste termijn na taxatie: 3 jaar
Bearlock installed: 10% op casco polis (-> €218)
Eigen risico: € 125, € 0 bij samenwerkend schadehersteller
Accesoires meeverzekerd. Inboedel tot 5000 meeverzekerd
Rechtsbijstandverhaal meeverzekerd
---------------------------------------------------------------------
Mijn originele vraag:
Ik ben op zoek naar een passende camperverzekering
‘k zit bij de Ohra, maar zij hebben aangegeven dat ze geen kampeerwagens verzekeren en dat de verzekering door hen per 31/8 beëindigd wordt.

Vragen:
- Wat zijn goede verzekeringen in de range prijs/prestatie (Na een eerste zoekactie kwam ik bij “de Europeesche” uit. Zijn hier ervaringen mee?
- Kan ik deze wagen zo aanmelden, of moet hier nog een taxateur naar kijken?
- Wat zou een indicatie zijn van het te verzekeren bedrag? (zie hieronder voor specs)
- Gezochte verzekering: WA + Casco + accessoires. 12.000 of 20.000 km Max.
Specificaties:
- T4, 2,5 tdi, bj 2002, 148.000 km, wit, elec. ramen en verwarmde buitenspiegels
- Westfalia hefdak (nieuw model met gasveren) en bijbehorende (iets oudere) lijsten
- Eigenbouw keukenblok met gaskookplaat, spoelbak, pomp, watertanks en opbergruimte
- 175 AH Accu’s met bijbehorende schakelaars, omvormers (1kW) en laders
- 7 zitplaatsen
Accessoires:
- Trekhaak
- Audio, radio CD met MP3 (USB en SD) en 6 speakers met extra versterker
- Cruisecontrol
- Standkachel Webasto
- 2e binnenruimteverwarming VW
- sidebars
Bij voorbaat allen hartelijk dank.