Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
invoeren vanuit belgie
invoeren vanuit belgie
Beste vw rijders,
Wij willen een bus uit belgie zonder kenteken invoeren naar nederland, voordat hij naar de keuring gaat moet er nog wat verbouwd worden om hem op grijs kenteken te krijgen....hoe kunnen we hem het beste naar nederland krijgen? (Liefst rijdend, ambulance huren en dikke auto ervoor is te kostbaar)
gr. Duck
Wij willen een bus uit belgie zonder kenteken invoeren naar nederland, voordat hij naar de keuring gaat moet er nog wat verbouwd worden om hem op grijs kenteken te krijgen....hoe kunnen we hem het beste naar nederland krijgen? (Liefst rijdend, ambulance huren en dikke auto ervoor is te kostbaar)
gr. Duck
- Charles 1065
Re: invoeren vanuit belgie
Export kenteken? Geloof dat zon kenteken 1 dag geldig is!
Je ziet ze vaak op de snelweg richting Oberhausen voor de export vanuit Nederland!
Je ziet ze vaak op de snelweg richting Oberhausen voor de export vanuit Nederland!
- Roger B. (11)61
In nederland krijg je geen kenteken voor een auto die in het buitenland staat (en geregistreerd is (geweest) volgens mij....
Het is immers een EXport kenteken geen IMportkenteken....
Wat je zult moeten proberen is om in België zo'n tijdelijk kenteken aan te schaffen. Geen idee wat het in België kost, in Duitsland kost je een 3-daags kenteken voor een personenauto pakweg 150 euro incl verzekering (maar daar mag je alleen mee in duitsland rijden, en geen aanhangers trekken) wat een exportkenteken kost in DLD weet ik niet.
Hoedanook, zo'n kenteken kost ook een paar centen omdat er ook een kortlopende verzekering afgesloten moet zijn voor dat kenteken en dat die verzekering doorgaans niet op een specifieke auto is gebaseerd (en meestal alleen WA is)
Het is immers een EXport kenteken geen IMportkenteken....
Wat je zult moeten proberen is om in België zo'n tijdelijk kenteken aan te schaffen. Geen idee wat het in België kost, in Duitsland kost je een 3-daags kenteken voor een personenauto pakweg 150 euro incl verzekering (maar daar mag je alleen mee in duitsland rijden, en geen aanhangers trekken) wat een exportkenteken kost in DLD weet ik niet.
Hoedanook, zo'n kenteken kost ook een paar centen omdat er ook een kortlopende verzekering afgesloten moet zijn voor dat kenteken en dat die verzekering doorgaans niet op een specifieke auto is gebaseerd (en meestal alleen WA is)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- Pascal-141
In Belgie noemt dat een "transitplaat" (kun je alleen verkrijgen in Belgie indien je geen Belgisch adres hebt ) . Een transitplaat is heel duur (omdat er automatisch ook een verzekering bij de transitplaat komt) .
Voor dat geld kun je echt wel beter een aanhangwagen huren , en indien je zelf geen auto hebt die het kan trekken , kun je misschien aan een WJW-er vragen om het vervoer voor jou wil doen ?
Wat is de reden dat jij een Belgische auto naar Nederland gaat invoeren ? Wij Belgen halen de T4's steeds in Nederland omdat ze stukken goedkoper zijn in Nederland (en het aanbod is er groter ook) ...
Voor dat geld kun je echt wel beter een aanhangwagen huren , en indien je zelf geen auto hebt die het kan trekken , kun je misschien aan een WJW-er vragen om het vervoer voor jou wil doen ?
Wat is de reden dat jij een Belgische auto naar Nederland gaat invoeren ? Wij Belgen halen de T4's steeds in Nederland omdat ze stukken goedkoper zijn in Nederland (en het aanbod is er groter ook) ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Roger B. (11)61
een T4 mag volgens mij maximaal 2 ton trekken en een ambu waar een T4 op mag zal snel 600-700 kilo wegen.......... dan kom je met een T4 erop boven de 2 ton, en mag de T4 ervoor het niet trekken.......................Pascal-141 schreef:
...
dus of iemand een (volgens mij niet lichte) bekeuring wil riskeren om voor een ander een T4 over de grens te halen?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Je kun er ook je eigen kenteken platen opschroeven (en hopen dat je niet aangehouden wordt ) en dan naar Nederland rijden .
Maar dit is een risico wat je zelf neemt ???
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Dat zou ik écht niet doen, áls er dan wat gebeurd heb je problemen die de kosten van een tank diesel en de huur van een aanhanger ver te boven gaan. Volgens mij zijn er ook WJW-ers die naast de T4 een zware terreinauto rijden. Wellicht dat iemand bereid is de auto voor jou op te halen. Je zou ook eens een autotransporteur kunnen bellen, die hebben het momenteel niet zo druk en zijn wellicht bereid voor een redelijk bedrag de auto op te halen.koos 890 schreef:Je kun er ook je eigen kenteken platen opschroeven (en hopen dat je niet aangehouden wordt ) en dan naar Nederland rijden .
- Pascal-141
Tja ... Is wel waar wat je zegt , maar er is nog altijd een verschil tussen mogen en kunnenRoger B. schreef:een T4 mag volgens mij maximaal 2 ton trekken en een ambu waar een T4 op mag zal snel 600-700 kilo wegen.......... dan kom je met een T4 erop boven de 2 ton, en mag de T4 ervoor het niet trekken.......................Pascal-141 schreef:
...
dus of iemand een (volgens mij niet lichte) bekeuring wil riskeren om voor een ander een T4 over de grens te halen?

Iedereen moet voor zichzelf maar uitmaken hoeveel hij wil slepen met z'n T4 , dat doe ik ook

My current cars:
- Roger B. (11)61
Pascal-141 schreef: Tja ... Is wel waar wat je zegt , maar er is nog altijd een verschil tussen mogen en kunnen![]()
Iedereen moet voor zichzelf maar uitmaken hoeveel hij wil slepen met z'n T4 , dat doe ik ook
ik zeg toch MAG maar 2ton max trekken, niet KAN maar 2 ton max trekken

Ik zeg ook niet dat ik nooit meer dan 2 ton achter de T4 gehad heb (max was tot nog toe bijna 3 ton (700kg aanhanger met fikse bult zand erop))
maar ik zou dit niet doen voor een ander zijn plezier, want als je de bekeuring krijgt mag je het waarschijnlijk zelf betalen, en niet de persoon voor wie jij aan het rijden bent.........
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon