Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

90 pleuro voor ruit folie

vragen over de T4
Plaats reactie
propje
Berichten: 295
Lid geworden op: 17 feb 2007, 19:25

90 pleuro voor ruit folie

Bericht door propje »

ik was vanmiddag ook de sigaar, folie was 30 % doorlatend.
of ik maar ff wou dokken 90 euries.
Wat ik ook nog ff toegeslingerd kreeg is de stuurknop was ook verboden
gold alleen voor landbouwvoertuigen.
En ik had m,n rijbewijs niet bij me oei bijna weer een bon erbij.
De auto komt bij een officiele Vw dealer vandaan met deze folie erop.
Zou er niks te verhalen zijn, wie heeft een sterk argument??.
Groet Propje
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: 90 pleuro voor ruit folie

Bericht door sgsdebruijn »

en waar ben je dan gepakt, durf bijna niet meer te rijden :alarm

En van dat verhalen is wel een beetje gezeik he.. er is zoveel troep in de verkoop waar je een bon voor kan krijgen :knipoog
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Tanfoglio

Re: 90 pleuro voor ruit folie

Bericht door Tanfoglio »

In verband met de nieuwe wetgeveing moeten de ramen voor de B stijl minimaal 70% lichtdoorlatend zijn, omdat de gebruikte meetapparatuur niet geijkt is word er pas bekeurd onder de 50%.
Wij doen veelvuldig ramen tinten en hebben nu een folie die in combi met getint glas tussen de 50 en 60% uitkomt............
Hiermee op eigen en klanten auto's nog geen enkele bekeuring ontvangen, mede ook omdat deze folie niet zo donker lijkt.
Na de B stijl mag je doen wat je wilt, mits er een rechter buitenspiegel aanwezig is!
vwcad
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 mei 2009, 14:52

Re: 90 pleuro voor ruit folie

Bericht door vwcad »

Tanfoglio schreef:In verband met de nieuwe wetgeveing moeten de ramen voor de B stijl minimaal 70% lichtdoorlatend zijn, omdat de gebruikte meetapparatuur niet geijkt is word er pas bekeurd onder de 50%.
Wij doen veelvuldig ramen tinten en hebben nu een folie die in combi met getint glas tussen de 50 en 60% uitkomt............
Hiermee op eigen en klanten auto's nog geen enkele bekeuring ontvangen, mede ook omdat deze folie niet zo donker lijkt.
Na de B stijl mag je doen wat je wilt, mits er een rechter buitenspiegel aanwezig is!
als de apparatuur niet geijkt is: mag het niet gebruikt worden.... of: wel gebruikt maar het resultaat is dan niet geldig maw geen bekeuring!
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: 90 pleuro voor ruit folie

Bericht door hendrikus »

maar het is inmiddels toch algemeen bekend dat er geen donkere folie op de 2 voorste zijruiten en de voorruit mag? Je mag maar tot een bepaald percentage gaan.

Ik sta er dan ook niet van te kijken dat je vroeg of laat een keer word aangesproken hierop. En dat je een bekeuring zou krijgen kon je wss wel op je klompen aanvoelen. Blijft natuurlijk vervelend genoeg een boete
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
Rens 79
Berichten: 167
Lid geworden op: 27 jan 2007, 00:08
Locatie: Rijnmond

Re: 90 pleuro voor ruit folie

Bericht door Rens 79 »

Welkom bij de club van de gepakte,ze zijn van de week blaarbaar op de folie toer.

Volgens oom :politie van de KLPD is hun apparatuur wel geijkt.

Waar hebben ze jou te pakken genomen ?
Tanfoglio

Re: 90 pleuro voor ruit folie

Bericht door Tanfoglio »

Rens 79 schreef:Welkom bij de club van de gepakte,ze zijn van de week blaarbaar op de folie toer.

Volgens oom :politie van de KLPD is hun apparatuur wel geijkt.

Waar hebben ze jou te pakken genomen ?
De door de KLPD gebruikte Tintman is niet te ijken, meetresultaat is o.a. afhankelijk van het omgevingslicht.
Vandaar dus pas een bekeuring onder de 50%.
Ben zelf met een 35% aangehouden en heb aan de betreffende motoragent direkt het ijkrapport gevraagd en toen hij deze niet kon overleggen gevraagd of hij mijn bezwaar tegen de meting met het apparaat in het PV vast wilde leggen met de intentie om dit voor te laten komen (wij doen een 200 auto's per jaar tinten en zijn dus wel gebaat bij duidelijkheid...) helaas werdt deze zaak door de OvJ geseponeerd dus dit is niet voor de rechter gekomen, daarna helaas niet meer aangehouden.
Omdat wij onze klanten hier liever niet mee opzadelen adviseren wij hun een lichte tint voor de B stijl.
Heb hier ook wel eens iemand gehad die zei van "plak er maar op die te donkere, auto is nieuw en heb mijn kenteken pas over 3 jaar nodig dus tot die tijd mag de KLPD die wel hebben als ze me aanhouden.............."

Als er ontwikkelingen zijn zullen we deze zeker hier vermelden
vwcad
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 mei 2009, 14:52

Re: 90 pleuro voor ruit folie

Bericht door vwcad »

tja, je moet ook wat geluk hebben. Ik heb er ook veel te donkere folie op zitten. Dat zit er, volgens de vorige eigenaar, al 10 jaar op. Nog nooit aangehouden maar ja zeg nooit, nooit... :knipoog
propje
Berichten: 295
Lid geworden op: 17 feb 2007, 19:25

Re: 90 pleuro voor ruit folie

Bericht door propje »

ik woon in Amersfoort en ben ook daar gepakt.
Lullige is nu dat ik de lijm er bijna niet afkrijg maar heb inmiddels ook het andere draadje hier op het forum opgepikt.
bij ging het redelijk met wasbenzine.
aju propje
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 90 pleuro voor ruit folie

Bericht door Multivan Generation »

Ik zeg alleen maar:
Afbeelding

rondom gefolied, behalve de voorruit (die is origineel gefolied door VW)
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: 90 pleuro voor ruit folie

Bericht door Roger B. (11)61 »

ja? niet zo donker dat oom :politie moeilijk gaat doen......dus niet geheel waar hier de problemen over zijn
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Rens 79
Berichten: 167
Lid geworden op: 27 jan 2007, 00:08
Locatie: Rijnmond

Re: 90 pleuro voor ruit folie

Bericht door Rens 79 »

Tanfoglio schreef:
Rens 79 schreef:Welkom bij de club van de gepakte,ze zijn van de week blaarbaar op de folie toer.

Volgens oom :politie van de KLPD is hun apparatuur wel geijkt.

Waar hebben ze jou te pakken genomen ?
De door de KLPD gebruikte Tintman is niet te ijken, meetresultaat is o.a. afhankelijk van het omgevingslicht.
Vandaar dus pas een bekeuring onder de 50%.
Ben zelf met een 35% aangehouden en heb aan de betreffende motoragent direkt het ijkrapport gevraagd en toen hij deze niet kon overleggen gevraagd of hij mijn bezwaar tegen de meting met het apparaat in het PV vast wilde leggen met de intentie om dit voor te laten komen (wij doen een 200 auto's per jaar tinten en zijn dus wel gebaat bij duidelijkheid...) helaas werdt deze zaak door de OvJ geseponeerd dus dit is niet voor de rechter gekomen, daarna helaas niet meer aangehouden.
Omdat wij onze klanten hier liever niet mee opzadelen adviseren wij hun een lichte tint voor de B stijl.
Heb hier ook wel eens iemand gehad die zei van "plak er maar op die te donkere, auto is nieuw en heb mijn kenteken pas over 3 jaar nodig dus tot die tijd mag de KLPD die wel hebben als ze me aanhouden.............."

Als er ontwikkelingen zijn zullen we deze zeker hier vermelden
Waarom zei deze oom :politie dan dat hun apparaat wel geijkt is,een :politie die niet de waarheid verteld.
Mijn 2 voorportierramen zijn inmiddels folie vrij, mijn voorruit moet ik ook folie vrij maken van oom :politie maar met wat ik nu hier lees laat ik de voorruit ongemoeid.
Gebruikersavatar
deejoe
Berichten: 340
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:23
Locatie: Oosterhout

Re: 90 pleuro voor ruit folie

Bericht door deejoe »

Het is toch ook zo dat normaal glas niet getint al niet eens 100% lichtdoorlatend is?
Dus met getint glas en folie zit je al heel snel op de grens...
VW T4 Westfalia Biker 1996 2.4D (oud)
VW T4 1998 2.5 TDI(oud)
VW T4 2000 2.5 TDI
VW T3 1985 (te koop)
VW T5 2011 2.0 TDI
Plaats reactie