Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
probleem centrale deurvergrendeling
probleem centrale deurvergrendeling
Mijn transporter uit 2003 heeft sinds enige tijd een probleem met de centrale deurvergrendeling. Als ik de afstandsbediening gebruik om de deuren te openen, gaan alle knoppen omhoog, behalve de knop van de bestuurdersplaats. Direct daarna gaan alle knoppen weer naar beneden. De knop bij de bestuurdersplaats zit niet vast. Ik kan met de sleutel wel naar binnen. Heeft iemand enig idee waaraa dit kan liggen. Bedankt, Marijn
- GerJol 716
- Berichten: 2012
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46
Re: probleem centrale deurvergrendeling
Slotveertje stuk, waardoor het palletje meteen weer terug valt.
Zie ook hier in Tips en Trucs :Slotveertje en CV
Gerard
Zie ook hier in Tips en Trucs :Slotveertje en CV
Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan


Re: probleem centrale deurvergrendeling
Ik hou het op een kabelbreuk..........
Re: probleem centrale deurvergrendeling
ik heb net dezelfde storing gerepareerd,kabel breuk bij het linker portier,ik heb er een nieuw stukje tussen gezet.
Alles is weer oke'
mvr gr
Coen 220
Alles is weer oke'
mvr gr
Coen 220
Re: probleem centrale deurvergrendeling
Dan is het gegarandeerd de kabelboom in de linkerdeur dat is een typisch transporter kwaaltje
eruit halen.--- kabel voor kabel er zo'n 20 cm tussen solderen mooi weer intapen
en hij is weer als nieuw heb ik ook al gedaan half jaartje terug en de mijne is 06-2002
ik dacht eerst dat het lag aan het motertje van de portier
dus die heb ik losgekoppeld, maardaarna had ik het ook met de electrische ramen
(er waren toen 6 kabels doormidden!!!)
zorg wel dat de gesoldeerde delen in de deur en in de kabine zitten
dus niet in het scharnierdeel
daar moet de nieuwe kabel zitten.
eruit halen.--- kabel voor kabel er zo'n 20 cm tussen solderen mooi weer intapen
en hij is weer als nieuw heb ik ook al gedaan half jaartje terug en de mijne is 06-2002
ik dacht eerst dat het lag aan het motertje van de portier
dus die heb ik losgekoppeld, maardaarna had ik het ook met de electrische ramen
(er waren toen 6 kabels doormidden!!!)
zorg wel dat de gesoldeerde delen in de deur en in de kabine zitten
dus niet in het scharnierdeel
daar moet de nieuwe kabel zitten.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: probleem centrale deurvergrendeling
Is dan echt de hele kabel door of alleen het koper?
Ik zat van de zomer daar ff te koekeloren, ik heb voor zo ver ik kan zien 1 of 2 draden waarvan alleen het rubber door is.
Ik zat van de zomer daar ff te koekeloren, ik heb voor zo ver ik kan zien 1 of 2 draden waarvan alleen het rubber door is.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Re: probleem centrale deurvergrendeling
Als ik de reactie (heel erg bedankt daarvoor) bekijk, lijkt een kabelbreuk mij inderdaad het meest aannemelijk. Vooral omdat in het begin het probleem weer opgelost leek. Maar na een korte tijd kwam het toch weer terug. Dat lijkt me typisch voor een kabelbreuk op het scharnierpunt. Dus daar ga ik eerst naar kijken. Ieder heel erg bedankt voor de supersnelle reactie.
Re: probleem centrale deurvergrendeling
En als je er tegen op zie om het te repareeren :
7DO 971 120EC dit is het bestelnr. voor een nieuwe . Dit is met electrische spiegels en cv ( linker kant ).
7DO 971 120EC dit is het bestelnr. voor een nieuwe . Dit is met electrische spiegels en cv ( linker kant ).
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Re: probleem centrale deurvergrendeling
Je hoeft er niet bang voor te zijn, als je de kabels 1 voor een doorknipt en er een stuk tussen soldeert en dan de soldeerpunten met goede plakband afplaktkoos 890 schreef:En als je er tegen op zie om het te repareeren :
7DO 971 120EC dit is het bestelnr. voor een nieuwe . Dit is met electrische spiegels en cv ( linker kant ).
en daarna de volgende en zo alle kabels dan kan er niks misgaan.
als alles klaar is de hele bundel met goede (soort linnen) tape weer helemaal indraaien
en zorgen dat de soldeerpunten in de deur en in de auto zitten
dat in het scharnierend deel alleen nieuwe kabel zit zonder verbindingen!!!
Het handigste is als je de boom er helemaal uit haalt
dat stelt niks voor want het zijn allemaal stekkers
en die zijn ook weer allemaal anders
alleen in de auto zul je 1 bruine draad door moeten knippen en die je later als je de boom terugplaatst weer aaneen moeten maken de rest is allemaal stekkers.
2 uurtjes werk en het is gepiept
kost wat draad en wat plakband en het is weer als nieuw
daar het gaat qua slijtage om het schanierende deel van de kabelboom
de rest heeft niks te lijden.
(veel goedkoper dan een nieuwe kabelboom)
mischien een overbodige opmerking maar: Denk wel dat je eerst de + klem van de accu losgooit
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: probleem centrale deurvergrendeling
en waarom de +pool??? vrij standaard wordt juist de - pool los gekoppeld, eventuele restspanning in condensatoren en dergelijke kan dan geen kwaad als de losgenomen pool tegen de carosserie komt.frank884 schreef:
mischien een overbodige opmerking maar: Denk wel dat je eerst de + klem van de accu losgooit
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- Multivan Generation
- Berichten: 34478
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: probleem centrale deurvergrendeling
Ik zou als advies willen geven om geen plakband te gebruiken maar krimpkous..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: probleem centrale deurvergrendeling
Waarom een pool los halen . Als het contact uit is staat er toch geen stroom op en het zijn allemaal stekker verbindingen ????
Roger B. schreef:en waarom de +pool??? vrij standaard wordt juist de - pool los gekoppeld, eventuele restspanning in condensatoren en dergelijke kan dan geen kwaad als de losgenomen pool tegen de carosserie komt.frank884 schreef:
mischien een overbodige opmerking maar: Denk wel dat je eerst de + klem van de accu losgooit
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Re: probleem centrale deurvergrendeling
het zijn op die ene bruine kabel na allemaal stekkerverbindingen
of op die bruine constant stroom staat weet ik niet, je kunt het uitproberen
maar die moet je doorknippen wil je de kabelboom eruit halen.
of gewoon ff de accu losgooien dan hoef je niks uit te proberen.
+ of - pool maakt niet uit als de stroomkring maar onderbroken is
of op die bruine constant stroom staat weet ik niet, je kunt het uitproberen
maar die moet je doorknippen wil je de kabelboom eruit halen.
of gewoon ff de accu losgooien dan hoef je niks uit te proberen.
+ of - pool maakt niet uit als de stroomkring maar onderbroken is
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: probleem centrale deurvergrendeling
@Frank de bruine draad is bij auto's de - (aarde) maar bij 220 volt de +
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
- F. de Boer
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 07 okt 2007, 21:18
- Locatie: Akkrum
Re: probleem centrale deurvergrendeling
De kabelboom daarna even in smeren met wat vaseline, dan glijd ie wat beter
door de doorvoerrubber.

T4 2.5TDI 102pk lange uitvoering 1999 dubb.cab. 1e eigenaar :)