Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Xenon problemen
Xenon problemen
hallo allemaal
ik heb alweer eening tijd xenon verlichting in mijn T4.
ik heb er bijna weekelijks problemen mee , de linker kant gaat steeds niet aan. zodra er een nieuwe pit en een nieuw balast in
komt is het weer een week of twee goed en dan begint het gedonder weer van voor of aan.
heeft iemand hier een idee hoe ik dit oplos of kan verkomen dat ik steeds nieuwe pitten moet kopen.
ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem
alvast bedankt voor de reacties.
ik heb alweer eening tijd xenon verlichting in mijn T4.
ik heb er bijna weekelijks problemen mee , de linker kant gaat steeds niet aan. zodra er een nieuwe pit en een nieuw balast in
komt is het weer een week of twee goed en dan begint het gedonder weer van voor of aan.
heeft iemand hier een idee hoe ik dit oplos of kan verkomen dat ik steeds nieuwe pitten moet kopen.
ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem
alvast bedankt voor de reacties.
Groeten Auke van der Kooi
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Xenon problemen
waar heb je ze vandaan? Garantie?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Xenon problemen
ik heb de lampen -set bij de lokale autozaak gekocht.
er zit geen garantie meer op de lampen zijn alweer twee jaar in de auto.
en ik heb inmiddels alweer veel pitten en balasten verwisseld, maar het probleem blijft.
het gaat hier om een H.I.D set met dag en groot licht(H4) in een.
dus als iemand een oplossing weet hoor ik dat graag
er zit geen garantie meer op de lampen zijn alweer twee jaar in de auto.
en ik heb inmiddels alweer veel pitten en balasten verwisseld, maar het probleem blijft.
het gaat hier om een H.I.D set met dag en groot licht(H4) in een.
dus als iemand een oplossing weet hoor ik dat graag
Groeten Auke van der Kooi
Re: Xenon problemen
mischien geen goede verbinding>? massa probleem of te veel spanning? mischien je spanings regelaar van je dynamo tie te hoge spanning geeft?
RUBBEREXPRESS
Re: Xenon problemen
Hallo bart
zou kunnen. maar het blijft toch gek dat het steeds de linker kant is die stuk gaat.
zelf als ik de recher pit links zet gaat deze stuk.
ik heb vorige week de balast en de pit van rechts naar links gezet en binnen een goede week die balast en pit stuk.
jij kent Ype kramer wel, daar heb ik de spullen gekocht.
en ze zijn erg goed met de servic, ze geven elke keer de balast gratis maar de pit moet ik kopen.
zou kunnen. maar het blijft toch gek dat het steeds de linker kant is die stuk gaat.
zelf als ik de recher pit links zet gaat deze stuk.
ik heb vorige week de balast en de pit van rechts naar links gezet en binnen een goede week die balast en pit stuk.
jij kent Ype kramer wel, daar heb ik de spullen gekocht.
en ze zijn erg goed met de servic, ze geven elke keer de balast gratis maar de pit moet ik kopen.
Groeten Auke van der Kooi
Re: Xenon problemen
dan zou je denken dat er in de linkerdraad waar jeje balast op aansluit iets mis zou moeten zijn.
RUBBEREXPRESS
Re: Xenon problemen
dan zou je denken dat er in de linkerdraad waar jeje balast op aansluit iets mis zou moeten zijn.
RUBBEREXPRESS
- GerJol 716
- Berichten: 2012
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46
Re: Xenon problemen
Worden de ballasten wel direct vanaf de accu gevoed?
Bij mij is de Xenon zo geregeld dat de ballasten direct vanaf de accu gevoed worden, als de stuurspanning van de lichtschakelaar er op staat.
Er is mij ook gezegd om altijd eerst de auto te starten, en daarna pas de Xenon in te schakelen.
Dit vanwege piekspanning die de dynamo geeft.
Ik heb er een H4 Bi-Xenon set in van Pilot, en sinds de inbouw nog geen probleem ermee gehad.
Gerard
Bij mij is de Xenon zo geregeld dat de ballasten direct vanaf de accu gevoed worden, als de stuurspanning van de lichtschakelaar er op staat.
Er is mij ook gezegd om altijd eerst de auto te starten, en daarna pas de Xenon in te schakelen.
Dit vanwege piekspanning die de dynamo geeft.
Ik heb er een H4 Bi-Xenon set in van Pilot, en sinds de inbouw nog geen probleem ermee gehad.
Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan


Re: Xenon problemen
hallo
bij mij is het ook zo aangesloten. als de auto uit is doet de verlichting niks ,zodra ik de auto start kan ik de lichten aanzetten.
alles is al eens door gemeten om te kijken of er ergens kortsluiting in zit of een kabel breuk, maar dit is niet het geval.
en naar beide balasten gaat even veel stroom.
toch vreemd dat alleen de linker kant steedt stuk gaat.
bij mij is het ook zo aangesloten. als de auto uit is doet de verlichting niks ,zodra ik de auto start kan ik de lichten aanzetten.
alles is al eens door gemeten om te kijken of er ergens kortsluiting in zit of een kabel breuk, maar dit is niet het geval.
en naar beide balasten gaat even veel stroom.
toch vreemd dat alleen de linker kant steedt stuk gaat.
Groeten Auke van der Kooi
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Re: Xenon problemen
Heeft de ene misschien een slechtere massaverbinding dan de ander?
Wordt de rechter beter gekoeld dan de linker?
Egbert
Wordt de rechter beter gekoeld dan de linker?
Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Xenon problemen
Wat gebeurd er als je de spanning gewoon van de bedrading van de koplampen afhaald?
Gaat het dan ook kapot of niet?
Gaat het dan ook kapot of niet?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...