Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
vloeistofvoorverwarmer aanzetten, hoe
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
vloeistofvoorverwarmer aanzetten, hoe
Ik heb een vloeistofvoorverwarmer op me bus zitten, maar deze is nooit aan geweest.
Hoe krijg ik h'm aan, of moet ik dat bij de dealer laten doen via de computer.
Ik heb 2 stickers van webasto in mijn deur, 1 van de standkachel en 1 van de vloeistofvoorverwarmer
Hoe krijg ik h'm aan, of moet ik dat bij de dealer laten doen via de computer.
Ik heb 2 stickers van webasto in mijn deur, 1 van de standkachel en 1 van de vloeistofvoorverwarmer
Re: vloeistofvoorverwarmer aanzetten, hoe
Hoi Donald,
Gaat deze niet gelijk aan met je standkachel ??, bij mij volgens wel.
Want ook mijn motor is warm als ik de standkachel heb gebruikt.
Bryan
Gaat deze niet gelijk aan met je standkachel ??, bij mij volgens wel.
Want ook mijn motor is warm als ik de standkachel heb gebruikt.
Bryan

- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: vloeistofvoorverwarmer aanzetten, hoe
nee mijn standkachel is wel te bedienen via afstand bediening of via ' klok' bij het schuifdak.
Mijn vloeistofvoorverwarmer staat volgens mij gewoon uit geschakeld
Mijn vloeistofvoorverwarmer staat volgens mij gewoon uit geschakeld
Re: vloeistofvoorverwarmer aanzetten, hoe
Hoi Donald,
Dan denk ik, dat ze je vloeistofvoorverwarmer nog niet hebben
geactiveerd. Volgens mij kun je deze niet apart aanzetten.
Ik kan hem ook niet apart aanzetten, gaat gelijk aan met
de standkachel. Zowel via de a.b. als bij de klok in de hemel.
Bryan
Dan denk ik, dat ze je vloeistofvoorverwarmer nog niet hebben
geactiveerd. Volgens mij kun je deze niet apart aanzetten.
Ik kan hem ook niet apart aanzetten, gaat gelijk aan met
de standkachel. Zowel via de a.b. als bij de klok in de hemel.
Bryan

- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: vloeistofvoorverwarmer aanzetten, hoe
okee, dan zal ik weer eens naar de Dealer gaan
Re: vloeistofvoorverwarmer aanzetten, hoe
De voorverwarmer gaat gaat onder de 8 graden aan, geheel automatisch.
Neemt de bus!
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3457
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: vloeistofvoorverwarmer aanzetten, hoe
Klopt als een bus
Bij mij ook, alleen als het ijs en ijs koud is. Je ziet dan ook rook onder de bus weg komen 


VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: vloeistofvoorverwarmer aanzetten, hoe
Ben vandaag bij de dealer geweest, dus ook even de vloeistofvoorverwarmer aangekaart.appie schreef:De voorverwarmer gaat onder de 8 graden aan, geheel automatisch.
Ze waren eruit!
Je moet op je ' klok' de temperatuur instellen, en ik kon iets van 3 tijden invoeren(niks nieuws maar is alleen voor de standkachel in mijn geval)
Dus ik zei dat die het dan toch ook moet doen op de afstandsbediening?!, dat wisten ze niet

lijkt me sterk zei ik, er zitten tig sensor's in en die vloeistofvoorverwarmer voelt zelf toch wel aan of die aan moet of niet als ik op de AB druk.
Jullie hebben het tenslotte ook zo druk hier omdat er juist zoveel sensor's in die busjes zitten. Daar konden ze wel om lachen

Ik moest het maar even proberen, als het goed is moet die het gewoon doen. Hij zei dat het binnen echt bloedheet werd en dat de leidingen ' voor' aardig warm aanvoelden.
Hij zei ook dat de vloeistofvoorverwarmer het pas onder de 5 of 8 graden deed, dus erg raar dat mijn leidingen ' voor' warm werden

dus het moest goed zijn en ik moest het maar even proberen.
Ik zei op mijn beurt " bedoel je dat ik terug moet komen zodra het vriest, want dan kan ik het pas testen toch?!"

Bij de opmerking "kan je dat niet testen ofzo" keken ze mekaar nog eens glazig aan en zeiden er nog eens in te duiken.
Ik moet van de week nog terug om een nieuw slot voor mijn achterklep te laten monteren, die heeft het begeven.
Ik zal ze dan nog eens even aan de staart trekken
Re: vloeistofvoorverwarmer aanzetten, hoe
Hé Donald,
Is er niet een slachthuis bij jou in de buurt met een grote koelcel,
kun je het hierin testen.
Bryan
Is er niet een slachthuis bij jou in de buurt met een grote koelcel,
kun je het hierin testen.


Bryan

- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: vloeistofvoorverwarmer aanzetten, hoe
ja dat dacht ik ook al
Maar ik dacht dat een goeie dealer h'm wel zou kunnen testen

Maar ik dacht dat een goeie dealer h'm wel zou kunnen testen

- Gerard 136
- Berichten: 309
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08
Re: vloeistofvoorverwarmer aanzetten, hoe
De temperatuursensor zit achter de grill. Je kunt hem met een zaklampje zien zitten. Als je daar wat koudespray op spuit moet de kachel starten als je de motor start.
De vloeistofvoorwarmer start overigens niet tegelijk met de (warme lucht)standkachel. Dat zijn twee volkomen gescheiden systemen. De vloeistof voorwarmer zit er alleen in om 's winters extra warmte te leveren voor de normale kachel. Zonder deze vloeistofverwarming blijft bij de moderne efficiente motoren de koelvloeistof te koud om de bus op temperatuur te krijgen en te houden.
De vloeistofvoorwarmer start overigens niet tegelijk met de (warme lucht)standkachel. Dat zijn twee volkomen gescheiden systemen. De vloeistof voorwarmer zit er alleen in om 's winters extra warmte te leveren voor de normale kachel. Zonder deze vloeistofverwarming blijft bij de moderne efficiente motoren de koelvloeistof te koud om de bus op temperatuur te krijgen en te houden.
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.
Gerard.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.
Gerard.
Re: vloeistofvoorverwarmer aanzetten, hoe
Als de dealer hem aan de computer zet kan hij hem daar mee aansturen en zodoende testen. Ik heb hetzelf gezien want ik stond er naast. 

WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: vloeistofvoorverwarmer aanzetten, hoe
dat leek mij ook al Ruud, ik moet er binnenkort toch weer zijn, dan zal ik het eens vragen.BigRuud schreef:Als de dealer hem aan de computer zet kan hij hem daar mee aansturen en zodoende testen. Ik heb hetzelf gezien want ik stond er naast.
Re: vloeistofvoorverwarmer aanzetten, hoe
Hallo,
Weet het niet zeker hoor maar volgens mij werkt het als volgt.
Je vloeistof voor verwarmer werkt alleen als je motor loopt en als de temperatuur onder de 11 graden komt ,dit geheel werkt automatisch.
Dat je een standkachel hebt die ook tegelijk als vloeistof voorverwarmer werkt dat lijkt mij wel aannemelijk.
Om twee diesel branders in je auto te monteren met elk een verschillend doel lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Zijn al enkele discussies over gevoerd hier. Vast nog wel iemand die het helemaal precies weet.
Succes
Weet het niet zeker hoor maar volgens mij werkt het als volgt.
Je vloeistof voor verwarmer werkt alleen als je motor loopt en als de temperatuur onder de 11 graden komt ,dit geheel werkt automatisch.
Dat je een standkachel hebt die ook tegelijk als vloeistof voorverwarmer werkt dat lijkt mij wel aannemelijk.
Om twee diesel branders in je auto te monteren met elk een verschillend doel lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Zijn al enkele discussies over gevoerd hier. Vast nog wel iemand die het helemaal precies weet.
Succes
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: vloeistofvoorverwarmer aanzetten, hoe
De vloeistofvoorverwarmer moet het inderdaad doen onder de ...Graden.pieters schreef:Hallo,
Weet het niet zeker hoor maar volgens mij werkt het als volgt.
Je vloeistof voor verwarmer werkt alleen als je motor loopt en als de temperatuur onder de 11 graden komt ,dit geheel werkt automatisch.
Dat je een standkachel hebt die ook tegelijk als vloeistof voorverwarmer werkt dat lijkt mij wel aannemelijk.
Om twee diesel branders in je auto te monteren met elk een verschillend doel lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Zijn al enkele discussies over gevoerd hier. Vast nog wel iemand die het helemaal precies weet.
Succes
Echter is deze vanaf buiten met de afstandbediening te bedienen. De ' sensor' moet zelf ' aanvoelen' of de vloeistofvoorverwarmer
aan moet gaan of niet, anders gaat alleen de standkachel aan.
De bedoeling van deze combi is dat het interieur op temperatuur is maar ook je blok op iets van 70a80graden.
als je dan wegrijdt is alles op temperatuur en daar gaat het om.
Een koude start is er onzuinig voor het verbruik en levensduur.
De vloeistofvoorverwarmer zit meestal als extra op bv een Multivan, deze zijn echter niet standaard aanwezig.