Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Dag T5

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
crafter koerier
Berichten: 180
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Purmerend

Dag T5

Bericht door crafter koerier »

Vorige week stond ik met een defecte T5...strompelend naar de garage gereden en daar achter moeten laten. Dit was ook gelijk mijn laatste rit met de T5. Moet een compleet nieuwe versnellingsbak onder. Foute dyagnose van de dealer. Dit heeft hij ook toegegeven. Kosten?...4500.- euro!!!...Coulance?...Dealer betaald 70% van de kosten...Toch netjes. Aangezien de auto niet voor volgende week klaar is ga ik er niet meer mee sturen. Als hij klaar is gaat hij gelijk door naar een collega. Ze hebben haast achter mijn Crfater gezet en als het goed is kan ik volgende week dinsdag of woensdag rijden. Hij staat nu nog bij de timmerboer en vrijdag word hij daar bestickert. Maandag terug naar de dealer kenteken erop nog wat dingetjes en dan kan ik sturen!
Groetjes Andy v/h Crafter koerier
Afbeelding
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Re: Dag T5

Bericht door erik 924 »

crafter koerier schreef:Vorige week stond ik met een defecte T5...strompelend naar de garage gereden en daar achter moeten laten. Dit was ook gelijk mijn laatste rit met de T5. Moet een compleet nieuwe versnellingsbak onder. Foute dyagnose van de dealer. Dit heeft hij ook toegegeven. Kosten?...4500.- euro!!!...Coulance?...Dealer betaald 70% van de kosten...Toch netjes. Aangezien de auto niet voor volgende week klaar is ga ik er niet meer mee sturen. Als hij klaar is gaat hij gelijk door naar een collega. Ze hebben haast achter mijn Crfater gezet en als het goed is kan ik volgende week dinsdag of woensdag rijden. Hij staat nu nog bij de timmerboer en vrijdag word hij daar bestickert. Maandag terug naar de dealer kenteken erop nog wat dingetjes en dan kan ik sturen!
Vraagje hoe zijn de rijeigenschappen van een Crafter?
Vergelijkbaar met T4 of T5?
Mixed Emotions
Berichten: 196
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:17

Bericht door Mixed Emotions »

Andy,

Wat is de oorzaak van de defecte bak.
Een versnellingsbak moet toch langer meegaan dan 2 ton?
Ik volg jou bevindingen altijd, daar ik een zelfde auto (qua motor) heb.
Hou je ons nog op de hoogte van de bevindingen van je collega?
groeten
Cirilo,Arietta en Tycho

Afbeelding
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Re: Dag T5

Bericht door painter »

crafter koerier schreef:Vorige week stond ik met een defecte T5...strompelend naar de garage gereden en daar achter moeten laten. Dit was ook gelijk mijn laatste rit met de T5. Moet een compleet nieuwe versnellingsbak onder. Foute dyagnose van de dealer. Dit heeft hij ook toegegeven. Kosten?...4500.- euro!!!...Coulance?...Dealer betaald 70% van de kosten...Toch netjes. Aangezien de auto niet voor volgende week klaar is ga ik er niet meer mee sturen. Als hij klaar is gaat hij gelijk door naar een collega. Ze hebben haast achter mijn Crfater gezet en als het goed is kan ik volgende week dinsdag of woensdag rijden. Hij staat nu nog bij de timmerboer en vrijdag word hij daar bestickert. Maandag terug naar de dealer kenteken erop nog wat dingetjes en dan kan ik sturen!
Ja, die bak had je kunnen voorkomen, als je eens wat rustiger had gereden.
Zijn ook allemaal hetzelfde die koeriers,rechterbuitenspiegel ?? waarvoor??
Rempedaal ? nooit opgemerkt !!!! :bifun :bifun :bifun
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Gebruikersavatar
crafter koerier
Berichten: 180
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Purmerend

Bericht door crafter koerier »

Die schilder heeft ook alles door he!......
Enne dat van die bak..er zal heus wel iets niet goed hebben gezeten..maar wat??? ik weet het niet...als er iets uitkomt dan hoor je het.
En de rijeigenschappen van de Crafter? ..heb alleen nog maar met een 110 pk gereden en dat reed erg goed. Stil, snel... De mijne is een 136 pk dus ...dat zal ongetwijfeld anders lopen ...Als ik er dinsdag mee ga sturen zal ik het s'avonds op het forum zetten.
Groetjes Andy v/h Crafter koerier
Afbeelding
Gebruikersavatar
koerier T5
Berichten: 97
Lid geworden op: 13 jan 2007, 09:28
Locatie: zaandam

Bericht door koerier T5 »

Nou Andy,

Je weet het wel bijna goed te plannen :lach Had hem een maand eerder aan stront gereden :ie Veel plezier en veilige km. met je Crafter.

mvg Louis
:zwaai

Koerier T5 / ex nr. 188
P@ the T5 courier
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
Locatie: Somewhere on the road
Contacteer:

Bericht door P@ the T5 courier »

Ach tis ff goedkoper dan een automaat... die kost € 4.250,- ex montage.

Maar ik ben toch wel heel blij dat ik weer rij :happy

Maarre Andy, ik stel toch voor dat je een XXXXXXXXL stickers van de T4 en T5 op je
:gif CRAFTER :gif gaat plakken hoor......

Wens je in ieder geval heel veel fun en rijplezier met je nieuwe bus.....euhhh CRAFTER....
Met de allervriendelijkste groet,

P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
Gebruikersavatar
crafter koerier
Berichten: 180
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Purmerend

Bericht door crafter koerier »

hey patrick.... :gif crafter :gif .?????.volgens mij was jezelf ook van plan een crafter te kopen??????......eerdere topic!!!!!!!!!
Groetjes Andy v/h Crafter koerier
Afbeelding
P@ the T5 courier
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
Locatie: Somewhere on the road
Contacteer:

Bericht door P@ the T5 courier »

:ie Maar je hebt wel gelijk. :ie

Dat was een rationele opmerking :groteogen

En deze reactie was een emotionele :love

Ik moet mijzelf weer ff vertellen hoe fijn ik de T5 vindt, zoals je weet heb ik weer ff genoeg narigheid. PON loopt nu ineens weer te ettteren, de tuning is eruit maar krijg ineens ff geen geld terug :gif
Motor loopt niet lekker, lijkt wel of mijn uitlaat niet goed afdicht, diepe rauwe brom.
Volgens de monteur niet :gif Auto reageert zeer traag op gaspedaal, volgens de monteur niet :gif Tsja en verder, ik mis gewoon de paar extra peekaatjes en Newtonmeters, kwam vrijdag de Beneluxtunnel uit op de cruise 105 km p/u, en de automaat begint weer als een razende heen en weer te schakelen tussen 4,5 en 6. Auto leeg (halve tank =70 liter, sjauwfeur = 90 kg, dus gewicht voertuig = 2320 kg) dus begrijp niet waarom dat nu nodig is, de auto heeft immers een koppel van 400 Nm! Wat mij overigens wel bevreemd is dat de begrenzer op 3.600 rpm, in de 6e versnelling, niet meer inzit.

Kortom, ik rij wel, maar ben nog nie happy :alarm
Met de allervriendelijkste groet,

P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
Gebruikersavatar
crafter koerier
Berichten: 180
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Purmerend

Bericht door crafter koerier »

Hey patrick,
ik weet wat je bedoeld. Als je auto niet lekker loopt is niks goed. ik ken het gevoel.....Je zit niet lekker in je vel, je werkt niet lekker. Hoop dat het allemaal goed afloopt!!!
Groetjes Andy v/h Crafter koerier
Afbeelding
Plaats reactie