Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T5 uit Duitsland
T5 uit Duitsland
Medeweeweeërs,
Ik heb mijn zinnen gezet op een T5 4-motion en wil deze in Duitsland kopen. Voor ca 10 mille ex MwSt/BTW worden ze daar tweedehands aangeboden. Heeft iemand ervaring hoeveel ik extra kwijt ben voordat ik er in NL mee kan rijden?
Vriendelijke groet,
Ruud Didden
Ik heb mijn zinnen gezet op een T5 4-motion en wil deze in Duitsland kopen. Voor ca 10 mille ex MwSt/BTW worden ze daar tweedehands aangeboden. Heeft iemand ervaring hoeveel ik extra kwijt ben voordat ik er in NL mee kan rijden?
Vriendelijke groet,
Ruud Didden
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: T5 uit Duitsland
uit welk jaar is zo'n T5 dan?
Re: T5 uit Duitsland
Misschien kom je hier een stukje verder mee: http://www.bpmberekenen.com/
stop the rat race
Re: T5 uit Duitsland
Er staan er aangeboden van eind 2004. Moet er BPM betaald worden als ik de bus zakelijk ga gebruiken?
Groets, Ruud
Groets, Ruud
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: T5 uit Duitsland
nee bpm is dan niet van toepassing tenzij je er als geel kenteken bus mee gaat rijden.
Ik weet allen niet wat je verder qua 'invoerrechten' kwijt zou zijn.
De eerste bussen hadden en soms hebben nog erg veel kinderziektes. Persoonlijk zou ik wel 2 keer nadenken voordat ik zo'n '1ste' type aan zou schaffen of naar een leuke T4 kijken (maar da's persoonlijk)
:yingyang
Ik weet allen niet wat je verder qua 'invoerrechten' kwijt zou zijn.
De eerste bussen hadden en soms hebben nog erg veel kinderziektes. Persoonlijk zou ik wel 2 keer nadenken voordat ik zo'n '1ste' type aan zou schaffen of naar een leuke T4 kijken (maar da's persoonlijk)
:yingyang

Re: T5 uit Duitsland
Ik kreeg net een vergelijkbare tip van mijn garageman: oppassen voor kinderziektes. Dan nog maar even wachten tot ik me eentje uit 2006 kan permitteren.
Groet!
Ruud
Groet!
Ruud
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: T5 uit Duitsland
Heb je al eens naar een mooie T4 gekeken? rij je ook niet mee voor l^l hoor!ruud23 schreef:Ik kreeg net een vergelijkbare tip van mijn garageman: oppassen voor kinderziektes. Dan nog maar even wachten tot ik me eentje uit 2006 kan permitteren.
Groet!
Ruud
Wat rij je nu eigenlijk?
Re: T5 uit Duitsland
Ik heb al een T5 105 PK. Daar ben ik extreem tevreden mee. Ik wil een zwaardere 4x4 erbij omdat ik als het goed is mijn zeiljachtjes door Europa ga sleuren en trailerhellingen op en af moet. Ik moet nog een aantal echte smoezen aan mijn vrouw verkopen geloof ik 

- henkiepenkie
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:40
- Locatie: ruinen
- Contacteer:
Re: T5 uit Duitsland
om nou te zeggen, de eerste series hadden kinderziektes, dus die koop ik niet,, vind ik persoonlijk een beetje overtrokken.
de kinderziektes die er waren, zijn meestal al in de garantieperiode verholpen.
als dat niet zo zou zijn, dan zouden er nu dagelijks nog heelveel t5 bij de garage staan. (hoeveel zijn er verkocht in de eerste 2 jaar?)
mijn eerste t5 uit 2003 had idd kinderziektes, m'n 2e t5 uit 2005 had ook nog kinderziektes, en de t5 van m,n buurman (2007) ook nog. en alles is netjes onder garantie verholpen
een bus invoeren stelt geen hol voor. invoerrechtten??? ik heb een t5 in duitsland gekocht, met exportplaten naar nederland gereden, rdw laten keuren (pakweg 300 euro volgens mij), een paar dagen later had ik het kenteken, platen laten maken, en rond rijden.
ex mwst is ook ex btw invoeren, lekker makkelijk. als je ondernemer bent. (particulier weet ik het niet)
als je een bus van voor juni/juli 2005 koopt, voer je hem bpm vrij in. mocht je er ook prive mee rijden,,, betaal je ook alleen maar bijtelling over het netto nieuwe bedrag van de bus, een bus van na juni/juli 2005, betaal je dan ook bijtelling over het bpm bedrag.
groetjes,
Henk
de kinderziektes die er waren, zijn meestal al in de garantieperiode verholpen.
als dat niet zo zou zijn, dan zouden er nu dagelijks nog heelveel t5 bij de garage staan. (hoeveel zijn er verkocht in de eerste 2 jaar?)
mijn eerste t5 uit 2003 had idd kinderziektes, m'n 2e t5 uit 2005 had ook nog kinderziektes, en de t5 van m,n buurman (2007) ook nog. en alles is netjes onder garantie verholpen

een bus invoeren stelt geen hol voor. invoerrechtten??? ik heb een t5 in duitsland gekocht, met exportplaten naar nederland gereden, rdw laten keuren (pakweg 300 euro volgens mij), een paar dagen later had ik het kenteken, platen laten maken, en rond rijden.
ex mwst is ook ex btw invoeren, lekker makkelijk. als je ondernemer bent. (particulier weet ik het niet)
als je een bus van voor juni/juli 2005 koopt, voer je hem bpm vrij in. mocht je er ook prive mee rijden,,, betaal je ook alleen maar bijtelling over het netto nieuwe bedrag van de bus, een bus van na juni/juli 2005, betaal je dan ook bijtelling over het bpm bedrag.
groetjes,
Henk
Re: T5 uit Duitsland
dit verhaal klopt ik was 175 euro kwijt voor het keuren en invoeren kon de btw gelijk verrekenen
en rij met veel plezier multivan 130pk automaat
en rij met veel plezier multivan 130pk automaat
Re: T5 uit Duitsland
Dat invoeren stelt idd geen fluit voor. Ik heb de mijne uit België gehaald, gelijk mee naar de RDW gereden, eerst als gesloten bestel laten keuren. APK kon er ook gelijk bij. Mooie is dat je bij grijs gekentekende auto's een tijdelijk kentekenbewijs kunt aanvragen, na de keuring. Hiermee kun je gelijk je kentekenplaten laten maken, waardoor je met een uur een bus met APK en kentekenplaten hebt :). Daarna nog 2x teruggeweest voor de dubbel cabine keuring, aangezien men bij de RDW niet wist wat hun eigen regels waren
.
