I.v.m het omkeuren naar een dubbele cabine ben ik op zoek naar tips en tricks.
*Zoals wat kost het omkeuren?
*Moet ik een gedeelte van de bestaande houten vloer eruit halen voor het plaatsen van de cabine?
*Zijn er tips i.v.m het eruit zagen van de ramen in het zij-paneel en schuifdeur?
* Zitten er vaste punten voor de cabine en/of bank?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
omkeuren naar dubbele cabine
omkeuren naar dubbele cabine
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
- Jaap 285
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 15 jan 2007, 17:31
- Locatie: op de grens van het Gronings en Drents
- Contacteer:
Ik heb net vorige week mijn 2 zitter T4 laten keuren naar dubbele cabine.
Inbouw van de cabine zelf gedaan en kreeg een compliment van de keurmeester van het RDW.
bij het plaatsen van de tussenwand :
deze moet degelijk gemonteerd zijn en gekit met uithardende kit. (?)
Verder haal al het overbodige uit de bus, je wordt gewogen.
tank bijna leeg, reserve wiel er onderweg.
Het lijkt me wel verstandig op de vloerplaat er uit te halen.
Mijn bus is van september 97 en heb 3 losse stoelen welke zijn voorzien van 3puntsgordels gemonteerd.
Dacht dat ik problemen zou krijgen, maar de keurmeester vond het keurig en al had ik geen gordels (wat bij deze leeftijd niet verplicht is).
Mocht je nog vragen hebben ???
Inbouw van de cabine zelf gedaan en kreeg een compliment van de keurmeester van het RDW.
bij het plaatsen van de tussenwand :
deze moet degelijk gemonteerd zijn en gekit met uithardende kit. (?)
Verder haal al het overbodige uit de bus, je wordt gewogen.
tank bijna leeg, reserve wiel er onderweg.
Het lijkt me wel verstandig op de vloerplaat er uit te halen.
Mijn bus is van september 97 en heb 3 losse stoelen welke zijn voorzien van 3puntsgordels gemonteerd.
Dacht dat ik problemen zou krijgen, maar de keurmeester vond het keurig en al had ik geen gordels (wat bij deze leeftijd niet verplicht is).
Mocht je nog vragen hebben ???
waar rook is.........was ik er !!!
2.5 TDI (ACV) with 150.4 pk en 399Nm koppel (testbank)
bus verkocht in 2010
huidige bolide : Dodge Ram 2500 Cummins diesel
2.5 TDI (ACV) with 150.4 pk en 399Nm koppel (testbank)
bus verkocht in 2010
huidige bolide : Dodge Ram 2500 Cummins diesel
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Hoi Jaap
Kiek daar kan ik wat mee,dat je opnieuw gewogen wordt had ik begrepen,maar inderdaad goeie tips m.b.t.tank en reservewiel
:klappen hmmm sidebars er ook maar even afhalen
.Was het gemakkelijk om de ramen er in te zagen en hoe heb jij het afgewerkt.En past de dubbele cabine maar op 1 manier of is het passen en meten??.
Alvast weer bedankt voor de reacties
Kiek daar kan ik wat mee,dat je opnieuw gewogen wordt had ik begrepen,maar inderdaad goeie tips m.b.t.tank en reservewiel


Alvast weer bedankt voor de reacties

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
- Jaap 285
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 15 jan 2007, 17:31
- Locatie: op de grens van het Gronings en Drents
- Contacteer:
Ik heb dus 2 voorstoelen en ook al hadden er geen gordels in gezeten was ik niet verplicht om een strijkplank te plaatsen, heb dit met de keurmeester besproken.
was mijn T4 jonger geweest, had het wel gemoeten.
totale kosten waren 60 euro.
.....even op de weegbrug, nog geen minuut werk......kassa 17.50
leukste vond ik nog: ik had de bus van te voren gewogen, 1680 kg
Kom bij de RDW in Groningen, 1700 kg............
En het is ook niet verplicht om ramen er in te maken terhoogte van de dubbele cabine......heb ik dus ook niet gedaan.(wordt de bus nog lichter van)
was mijn T4 jonger geweest, had het wel gemoeten.
totale kosten waren 60 euro.
.....even op de weegbrug, nog geen minuut werk......kassa 17.50
leukste vond ik nog: ik had de bus van te voren gewogen, 1680 kg
Kom bij de RDW in Groningen, 1700 kg............

En het is ook niet verplicht om ramen er in te maken terhoogte van de dubbele cabine......heb ik dus ook niet gedaan.(wordt de bus nog lichter van)
waar rook is.........was ik er !!!
2.5 TDI (ACV) with 150.4 pk en 399Nm koppel (testbank)
bus verkocht in 2010
huidige bolide : Dodge Ram 2500 Cummins diesel
2.5 TDI (ACV) with 150.4 pk en 399Nm koppel (testbank)
bus verkocht in 2010
huidige bolide : Dodge Ram 2500 Cummins diesel