Goedenmiddag,
mijn naam is Theo, nieuw hier op het forum.
zakelijk ga ik ook een transporter rijden, welke op dit moment bij de spuiter staat om in de bedrijfskleuren te worden gespoten.
het betreft ook een 130 pk tDI, welke tussen de 1500 en 2000 touren resoneerd,
wanneer het probleem is opgelost zal ik dan ook graag van u vernemen hoe e.e.a. is opgelost..
Vriendelijke Groet,
Theo Limburg
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
klapperendee schakelkabels: oplossing?
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 07 sep 2009, 18:59
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: klapperendee schakelkabels: oplossing?


Weet je zeker dat het de schakelkabels zijn en niet het 2massavliegwiel?



groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 07 sep 2009, 18:59
Re: klapperendee schakelkabels: oplossing?
Bedankt voor de reactie,
de auto is gekocht bij vw dealer pouw, deze hebben de motor ruimte `onderzocht` en zeggen dat de resontie daar niet vandaan komt.
kan ik op een of andere manier kijken of het het 2 massavliegwiel betreft?
alvast bedankt,
Theo
de auto is gekocht bij vw dealer pouw, deze hebben de motor ruimte `onderzocht` en zeggen dat de resontie daar niet vandaan komt.
kan ik op een of andere manier kijken of het het 2 massavliegwiel betreft?
alvast bedankt,
Theo
- robindekeiser
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:05
- Locatie: Zuid-Holland
Re: klapperendee schakelkabels: oplossing?
bij mij is het echt een trilling vanuit het dashbord
ga een dezer dagen als ik wat meer tijd heb op onderzoek
ga een dezer dagen als ik wat meer tijd heb op onderzoek
- Remmen is angst, gas zit rechts! -
- robindekeiser
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:05
- Locatie: Zuid-Holland
Re: klapperendee schakelkabels: oplossing?
Goedemiddag,
ik ben even verder gegaan met mijn speurtocht naar de rammel.
Bij mij was het hetvolgende:
om 2 kachelpijpen zit een kuststof beschermkap, die zit niet vastgeschroefd maar geklikt, deze had genoeg ruimte om te rammelen/resoneren op een stalen profiel.
Onder de kunststof kap heb ik 2 klodders kit gespoten. de kachelpijpen waren nog warm dus de kit was lekker snel droog.
Zie onderstaande foto's (ik heb wel de kuststof beschermkap in 2-en gesneden om erbij te kunnen komen.)

de grote cirkel is de plaats waar eerst nog een stuk beschermkunststof zat.

deze foto iets verder ingezoomd, zie de kit.
dan nog een foto vd schakelkabels (waar dit topic eigenlijk over gaat)

ik ben even verder gegaan met mijn speurtocht naar de rammel.
Bij mij was het hetvolgende:
om 2 kachelpijpen zit een kuststof beschermkap, die zit niet vastgeschroefd maar geklikt, deze had genoeg ruimte om te rammelen/resoneren op een stalen profiel.
Onder de kunststof kap heb ik 2 klodders kit gespoten. de kachelpijpen waren nog warm dus de kit was lekker snel droog.
Zie onderstaande foto's (ik heb wel de kuststof beschermkap in 2-en gesneden om erbij te kunnen komen.)

de grote cirkel is de plaats waar eerst nog een stuk beschermkunststof zat.

deze foto iets verder ingezoomd, zie de kit.
dan nog een foto vd schakelkabels (waar dit topic eigenlijk over gaat)

- Remmen is angst, gas zit rechts! -