Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vijfde versnelling schiet eruit

vragen over de T4
Plaats reactie
sacha

vijfde versnelling schiet eruit

Bericht door sacha »

Hallo forum, ik heb twee vragen over het zelfde onderwerp. Sinds kort schiet mijn t4 5-cilinder uit 1991 uit zijn vijfde versnelling. Ik zag in het werkplaatsboek dat de vijfde versnelling direct achter een afneembare deksel zit waar ik bij kan zonder de complete (O2B) bak te demonteren.
Vraag 1 is: Heeft het zin om de deksel v/d versnellingsbak te demonteren en te kijken of ik zo die vijfde versnelling weer kan maken, of kan ik beter de hele bak uitbouwen en op de werkbank uit elkaar halen.
Vraag 2 is: Ik rij vaak 80 km p/u in zijn 5 ,heb ik hem misschien zo gesloopt?
groet Sacha
Roger B. (11)61

Re: vijfde versnelling schiet eruit

Bericht door Roger B. (11)61 »

het is volgens mij mogelijk om bij de bakken met een los deksel over de 5e versnelling (uiteinde van de bak) de 5e versnelling te repareren zonder de hele bak onder de auto vandaan te halen. (Bij een AFK bak zit niet zo'n los deksel en kan het dus niet)

De oorzaak lig meestal in het veelvuldig schakelen van en naar een versnelling (de 5e in dit geval) of het rijden met de hand op de pook.

Of jouw probleem opgelost kan worden vanaf het uiteinde of dat het in het schakelmechaniek zit (dat dus verder naar binnen zit) kan ik zo niet zeggen. Maar de bak er onder vandaan halen kan altijd nog, eerst kijken of het lukt zonder demontage....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tinus

Re: vijfde versnelling schiet eruit

Bericht door Tinus »

Als ik jou was zou ik eerst eens kijken of er voldoende olie in zit..
Door een te lage oliestand schiet deze ook uit de 5de versnelling..
Eigen ervaring.. ff bijgevuld en geen last meer van gehad... :yes
T4 California Event 2.5TDI 2002
Plaats reactie