HALLO
IK RIJ MET EN TRANSPORTER T4 2400D BJ1990
IK ZOU EN ANDERE MOTER WILLEN STEKEN.MAAR IK WEET NIET WAT DE MOGELIJK HEDEN ZIJN
EN 1900TD MAAR MET CHIP ZAL DAT TE DOEN ZIJN .MAAR UIT EN GOLF
LAAT MAAR HOREN
Welkom, Ik zou jezelf even voorstellen in het daarvoor bestemde gedeelte op deforum en eventueel de CAPS Lock uitzetten of een nieuw toetsenbord kopen.
Als je nu een 2.4D hebt is het misschien de moeite waard om er een 2.5 TDI in te hangen.
Dit zijn beide 5 cilinders.
Maar of je die moeite wilt doen voor een bus van 1990, waag ik te betwijfelen.
Een 1.9 TD heeft geen chip, of motormanagement en is een 4 cilinder motor.
Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan
GerJol 716 schreef:Als je nu een 2.4D hebt is het misschien de moeite waard om er een 2.5 TDI in te hangen.
Dit zijn beide 5 cilinders.
Maar of je die moeite wilt doen voor een bus van 1990, waag ik te betwijfelen.
Een 1.9 TD heeft geen chip, of motormanagement en is een 4 cilinder motor.
de wagen is volledig in orde;maar de moter is lui.heb wel aan de mazout pomp al gewerkt .maar het is da nog niet wat ik wil
de boite van op en 2400d op welke modelen zou die passen.
de moter en 2500tdi ;als ik die er in leg moet ik alles hebben /total lous vind je zo maar niet
Na een ton of 2,5 raken de verstuivers op en dan levert ie kracht in. Onze 2.4 D had tussen de 3,5 en 4 ton op de teller en die was motorisch echt helemaal op (auto had dan ook geen luizeleven gehad als monteursbus, zelfs met hulpveren lag ie nog plat en dan met de tandemasser erachter...).
Maar goed, hoe bedoel je lui? Gewoon niet vooruit te branden of gewoon langzaam??
hij loopt op zijn gemakje nog 130kmh; maar wel aan de pomp gewerkt.er zijn vele van da type dan achter blijven
hij heeft wel354000km op de teller staan.
maar hij trekt wel traag(daar mee bedoel ik ;dat hij kort schakeld)
in 3de max40
in 4de max75kmh.
Heb je een toerenteller?
Ben benieuwd welke uitvoering je hebt, of een versnellingsbak met een lagere verhouding ofzo.
Mijn 2.4 is nu ook niet bepaald een sprintbeest maar rijdt nog erg goed. Op deze set verstuivers zitten nu 140000km en volgens mij heeft m'n blokje toch nog al z'n paardjes. In 3e top ik ongeveer 60 en 4e loopt vlot 110 maar gewoonlijk zet ik hem tussen de 90 en de 100 in 5e. Toen ik m'n bus pas had heb ik eens 170 op de teller gehad lichtjes bergaf, maar sinds m'n motorrevisie heb ik me gehouden aan 150 max.
En inderdaad, met die tellerstand zou er toch al minstens 1 keer een nieuw of gereviseerd setje verstuivers ingebouwd moeten zijn.
greetz
Nee, 40 in de 3 is erg weinig. Onze 2.4 had een ander diffenrentieel waardoor hij iets langzamer was maar meer trekkrscht had en die liep toch 45 in zijn 2, 70 in ze 3 en tot ongeveer 110 in zijn 4. Topsnelheid was 130 in NL maar in Duitsland van de heuvel af ging ie toch nog richting de 150.
Dus waarschijnlijk krijgt ie nu of gewoon veel te veel diesel (brandstof is kracht en lucht is snelheid) of er is iets mis met de pomp danwel de verstuivers. Dit denk ik dan. Kan gewoon afstellen zijn natuurlijk.
Same here, onze 2.4 trekt nou ook niet zo snel op. Maar 70 in 3 en 110 in 4 halen wij ook. Top in Nederland zo rond de 140.
Eenmaal op snelheid wel goed, 125 cruise op Franse tolweg met 10 meter aanhanger van 1200 kilo en bus volgestouwd.
2.4 is wel prima blokje, niet snel maar gaat weinig aan stuk en op de lange afstand heb je er weinig last van. Verbruik valt ook mee voor zo'n zware bus.
verbruik ligt laag ,weet ik,
zoals ik hoor zal het niet gemakelijk gaan voor en andere moter in te leggen.want ik krijg er geen antw op)
wat kan ik dan doen voor het beste uit mijn busje te halen
heeft er iemand en foto waar alle beschrijvingen op staan van de mazout pomp.