Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
toerenteller
-
toerenteller
de toerenteller , waar is die aangesloten.van t4 2400d
aan de dinamo ,boite ,,,,,,,,,,,,,,,,,,
want als ik die gekocht had ,zij de eigenaar dat die niet meer ging als hij op onderhoud is geweest
aan de dinamo ,boite ,,,,,,,,,,,,,,,,,,
want als ik die gekocht had ,zij de eigenaar dat die niet meer ging als hij op onderhoud is geweest
Re: toerenteller
ABN is soms zoooo moeilijk. 

Trotse bezitter van T4 Multivan Special 2.5 TDI 5 Cil. 102 PK @133PK uit '97
Die zit op de dynamo op de W aansluiting
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
- GerJol 716
Hoezo?? Dit is toch gewoon ABB?maalderk schreef:ABN is soms zoooo moeilijk.

Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

- Roger B. (11)61
meer AGB algemeen GEschaafd Belgisch...... die laatste zin moest ik 5 keer lezen om één keer (waarschijnlijk) te begrijpen wat ie bedoelde....
Bij de aankoop heeft de vorige eigenaar hem verteld, dat de toerenteller niet meer werkt sinds een onderhoudsbeurt.
Maar even voor ons domme Nederlanders zonder Frans-kennis...... wat is de boite? dat daar bij een diesel het toerental vandaan kan komen?
Bij de aankoop heeft de vorige eigenaar hem verteld, dat de toerenteller niet meer werkt sinds een onderhoudsbeurt.
Maar even voor ons domme Nederlanders zonder Frans-kennis...... wat is de boite? dat daar bij een diesel het toerental vandaan kan komen?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Ik meen dat boite een versnellingsbak is.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
- Roger B. (11)61
kan wel eens kloppen ja, maar volgens mij komt het toerental signaal daar bij geen enkele auto vandaan....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
-
Het is de rood zwarte draad op de dynamo als deze er op zit. Zo is het wel bij de 1.9TD abl motor
Dick
Dick

Groetjes Dick 1076 

hoi,
bij een 2400 AAB motor is de bekabeling fabriekaf al voorzien voor de juiste bekabeling :) (plug and play zeg maar)
de tourental sensor zit gewoon op de dynamo (idd op de W aansluiting)
suc6 :) ik heb er ooit een handleiding van gemaakt
bij een 2400 AAB motor is de bekabeling fabriekaf al voorzien voor de juiste bekabeling :) (plug and play zeg maar)
de tourental sensor zit gewoon op de dynamo (idd op de W aansluiting)
suc6 :) ik heb er ooit een handleiding van gemaakt