Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Verschillen tussen de 2,5 L (130 pk en 174 pk) motoren??

vragen over de T5
Plaats reactie
LoosTDI
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 apr 2007, 10:55
Locatie: Amsterdam

Verschillen tussen de 2,5 L (130 pk en 174 pk) motoren??

Bericht door LoosTDI »

Goedendag.

Wie kan mij vertellen wat de extra "tuning" onderdelen zijn van de 174 pk versie tegenover de 130 pk versie van 2,5 L motoren?

Ik wil dit graag weten omdat ik een keus moet gaan maken tussen de 130 pk 4 motion of de "gewone"174 pk.

Alvast bedankt!
In in mei met de T5 naar de Wörthersee! Volgas naar de plas!

http://www.Woertherseetreffen.at
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

de verschillen

Bericht door vaniac »

Ten opzichte van de 130 pk-versie heeft de 174 pk-motor een grotere turbolader en een aangepast motormanagement.
De verschillen in prestaties bij normaal gebruik zijn niet zo groot als het prijsverschil tussen beide motoren doet vermoeden. De verschillen worden duidelijker bij hogere snelheden op de autoweg en bij het trekken van zware aanhangers of het rijden met maximaal laadvermogen.
De verschillen in brandstofverbruik zijn marginaal. Bij het rijden in druk verkeer met veel optrekken en afremmen reageert de 130 pk motor iets sneller omdat de kleinere turbolader sneller op toeren komt.
LoosTDI
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 apr 2007, 10:55
Locatie: Amsterdam

Re: de verschillen

Bericht door LoosTDI »

vaniac schreef:Ten opzichte van de 130 pk-versie heeft de 174 pk-motor een grotere turbolader en een aangepast motormanagement.
De verschillen in prestaties bij normaal gebruik zijn niet zo groot als het prijsverschil tussen beide motoren doet vermoeden. De verschillen worden duidelijker bij hogere snelheden op de autoweg en bij het trekken van zware aanhangers of het rijden met maximaal laadvermogen.
De verschillen in brandstofverbruik zijn marginaal. Bij het rijden in druk verkeer met veel optrekken en afremmen reageert de 130 pk motor iets sneller omdat de kleinere turbolader sneller op toeren komt.
Top uitleg!

Bedankt vaniac!

De verschillen zijn dus niet groot.

Dan heb ik mijn keuze al gemaakt.

In de loop van het jaar zal er wel wat getuned worden maar dat zien wel dan wel weer.

Topper! :knipoog
In in mei met de T5 naar de Wörthersee! Volgas naar de plas!

http://www.Woertherseetreffen.at
Plaats reactie