Beste lezers van T5 transportes.
Ben al 6 jaar in het bezit van een T5 vanaf 01 2004 met een dubbele cabine van snoeks, en bevald prima.
Maar wil nu een andere transporter kopen zonder dubbele cabine maar zelf een cabine inbouwen met wat luxere stoelen (Multivan) end.
Is er een lezer die ervaring wil delen of sugesties heeft??
En weet iemand waar ik een scheiidngswand vandaan kan halen zonder stoelen( die heb ik zelf).
Is er iemand die bv tekeningen of foto,s heeft van deze operatie?
Ik ben zeer benieuw of er iemand is die deze ervaring wil delen.
MVG Carlo
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
dubbele cabine zelf bouwen
Re: dubbele cabine zelf bouwen
http://link.marktplaats.nl/289534247" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: dubbele cabine zelf bouwen
Bedankt voor de link.
Hoop dat er nog meer reacties komen???
CArlo
Hoop dat er nog meer reacties komen???
CArlo
- Jaques T5 186
- Berichten: 273
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:53
- Locatie: Emmen
Re: dubbele cabine zelf bouwen
Je mag ook een houten wand gebruiken, als je deze maar op de juiste maat plaatst.
Als je gordels aan de stoelen hebt is er geen probleem, wel als je de gordels aan het
chassis moet plaatsen, dan moet je voor RDW een bouwtekening van de dealer of pon hebben,
anders wordt hij niet goed gekeurd.Wordt wel goedgekeurd zonder gordels.
Je hoeft voor de keuring ook geen glas panelen geplaatst te hebben bij de dubbele cabine.
Veel succes met ombouwen
Groet Jaques T5 186
Als je gordels aan de stoelen hebt is er geen probleem, wel als je de gordels aan het
chassis moet plaatsen, dan moet je voor RDW een bouwtekening van de dealer of pon hebben,
anders wordt hij niet goed gekeurd.Wordt wel goedgekeurd zonder gordels.
Je hoeft voor de keuring ook geen glas panelen geplaatst te hebben bij de dubbele cabine.
Veel succes met ombouwen
Groet Jaques T5 186
---je kunt beter een blauwtje lopen, dan een groentje blijven--
Re: dubbele cabine zelf bouwen
HAi jaques T5 186
Bedank voor de info.
Ben vandaag in contact gekomen met een inbouwer van dubbele cabines, maar hij geeft aan dat de bevesteging van de stoelen niet worden goed gekeurd, vanwege de bevesteging die alleen de multivan(volgens gegevens auto) mag hebben.
In een andere Transporter de railsen van de stoelen inbouwen wordt niet goed gekeurdt.
Zeg hij dus maar ja hij wil mij een cabine verkopen.
Is dit waar ik kan geen bevesteging van het RDW vinden.
Ik hoor graag reacties van alle of sugesties.
Carlo
Bedank voor de info.
Ben vandaag in contact gekomen met een inbouwer van dubbele cabines, maar hij geeft aan dat de bevesteging van de stoelen niet worden goed gekeurd, vanwege de bevesteging die alleen de multivan(volgens gegevens auto) mag hebben.
In een andere Transporter de railsen van de stoelen inbouwen wordt niet goed gekeurdt.
Zeg hij dus maar ja hij wil mij een cabine verkopen.
Is dit waar ik kan geen bevesteging van het RDW vinden.
Ik hoor graag reacties van alle of sugesties.
Carlo
Re: dubbele cabine zelf bouwen
Ik heb zelf een scheidingswand ingebouwd van ABK kunststoffen.
Dit was toen de enigste die te krijgen was zonder inbouw.
Is een dubbele cabine voor een korte wielbasis en die heb ik in een lange wielbasis ingebouwd.
Eerst met de standaard stoel en bank laten keuren en nadien bank aangepast ivm doorlaad mogelijkheid onder de bank.
Dit was toen de enigste die te krijgen was zonder inbouw.
Is een dubbele cabine voor een korte wielbasis en die heb ik in een lange wielbasis ingebouwd.
Eerst met de standaard stoel en bank laten keuren en nadien bank aangepast ivm doorlaad mogelijkheid onder de bank.
Re: dubbele cabine zelf bouwen
Bij Profiglass kun je met enig aandringen de tussenwand ook wel los kopen. Mijn ervaring is dat die dubbele cabine keuring niet veel voorsteld, men is vooral druk met het nameten van de maten van de laadruimte. Wanneer je originele Multivanrails en -stoelen gebruikt zou dat moeten lukken. Aanrader is sowieso keuringsstation Almelo. Rustig en men wil je graag helpen je bus door de keuring te krijgen (in tegenstelling tot bijv Arnhem). Keuren kun je prima zelf regelen, dat hoeft niet via een inbouwer.