Heeee....leuk dat je ernaar vraagt.
Nou, ik heb 2 weken geleden toevallig bericht gehad van de MRB dat ik voorlopig in ieder geval niet hoef te betalen.
Dus nog steeds één stap verwijderd van het daadwerkelijk betalen van het lage tarief.
Maar ik heb er wel vertrouwen in dat dat goedkomt.....die brief geeft dat ook aan.
Als die formaliteit achter de rug is, wordt alles vanaf juli j.l. verrekend.
Bouwen (afwerken) ligt vanaf de keuringsdatum stil. Funktioneel gezien werkt alles, daar draait het nu even om.
De financieën waren voor mij prioriteit no. 1. Per jaar dik 2600 euro aftikken voor alleen al verzekering en wegenbelasting werd me echt te gek.
(da's dik 7 euro per dag !, en nog geen meter gereden)
Ik hou van mijn hobby, (en ik heb er nog een paar) maar het stond niet meer in verhouding. (heb een gezin met 2 kinderen).
Een overzicht: (Afschrijving / waardevermindering/vermeerdering / renteverlies buiten beschouwing gelaten)
Maar afijn, ben blij dat ik het gedaan heb. Heb een lastig traject gehad vanwege het ontbreken van de bedplanken. Achteraf is het allemaal simpel, maar als je eraan begint weet je van niets en dan kost het veel tijd en inspanning om het verhaal rond te krijgen.
Kan nu genieten (voor zolang als het duurt, maar ook dat loopt allemaal voorlopig wel los denk-ik) van het laagtarief, en alle voordelen van het hebben van het hefdak. Voors en tegen (voor mij) heb ik ook op een rijtje gezet:
Wat moet er nog gebeuren :
-voorste kunststof Westfaliahemel gaat er weer uit, dit vind ik een brasding. Piept en kraakt, pasvorm is matig (b.v. bij de zonnekleppen) en heb mijn kop al eens goed gestoten aan de bult waar de uitlezing inhoort. Heb deze er niet bij en ook niet nodig. Ik ga van mijn originele hemel een passende maken (heb de originele hemelstof om opnieuw te bekleden), en dit gaat doorlopen in de bekleding van de lange verstevigingsprofielen.
-raamlijsten binnen monteren. Allemaal reeds passend, behalve die bij de schuifdeur. Is een heel gejong, Multivan lijsten passen eigenlijk niet meer. Waar ooit de lijst in een clippie viel tegen de plaatwerk van het stalen dak, zit nu het verstevigingsprofiel. Alles is te monteren, maar het zit dan onder spanning.
Heb het gruwelijk druk gehad met o.a. werk en thuis met andere dingen (nog eigenlijk), sleutel tussendoor ook nog aan de Golf I cabrio en de Kever, maar maak dit karwei uiteraard netjes af. Er zitten gewoon niet genoeg uren in een dag !!!