Das jammer, maar bij mij is het super, hij schakelt en koppelt 100%, ook het oppakken en 's morgens koud wegrijden gaat weer prima, zonder schokken.
Gr. Niels
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Bokkende motor bij koud wegrijden
Re: Bokkende motor bij koud wegrijden
Het heeft helaas maar een week of 3 geholpen, denk toch aan een lekkend 2-massa vliegwiel.
Ik hoop dat het niet zo is, maar wat kan het anders zijn?
Gr. Niels
Ik hoop dat het niet zo is, maar wat kan het anders zijn?
Gr. Niels
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Bokkende motor bij koud wegrijden
Controleer die hydrosteun en de beide versnellingsbaksteunen nou maar eens ...Het heeft helaas maar een week of 3 geholpen, denk toch aan een lekkend 2-massa vliegwiel.
Ik hoop dat het niet zo is, maar wat kan het anders zijn?
Gr. Niels
Bij mij was het schokken bij het wegrijden met koude motor verdwenen na de hydrosteun en de onderste baksteun te hebben vervangen
Pascal-141 schreef:2-massa vliegwiel kan hier niks mee te maken hebben , aangezien het fenomeen zich alleen voordoet wanneer hij koud staat. Da's het typische kenmerk van de hydraulische motorsteunen die overleden zijn.niels schreef:Hallo René,
Ik denk dat het het 2-massa vliegwiel is, zoek maar eens in dit forum.
Het is waarschijnlijk het vet dat op de koppelingsplaats loopt.
Gr. Niels
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Bokkende motor bij koud wegrijden
Hee Pascal,
Ik kan natuurlijk een blik werpen,
maar anderhalf jaar geleden dat alle ophangingen zijn vervangen, dit i.c.m. een reparatie aan de versn. bak(lagertje kapot gelopen), maar hoe verklaar je dan als je 1 keer de 3e versnelling wegrijdt, dat je dan een week of 3 geen klachten hebt?
Gr.Niels
PS heb ergens gelezen dat als je 2-massa vliegwiel 'lek' is, dat er dan vet vrijkomt, en dat op de koppelingsplaats kan komen.
Ik kan natuurlijk een blik werpen,
maar anderhalf jaar geleden dat alle ophangingen zijn vervangen, dit i.c.m. een reparatie aan de versn. bak(lagertje kapot gelopen), maar hoe verklaar je dan als je 1 keer de 3e versnelling wegrijdt, dat je dan een week of 3 geen klachten hebt?
Gr.Niels
PS heb ergens gelezen dat als je 2-massa vliegwiel 'lek' is, dat er dan vet vrijkomt, en dat op de koppelingsplaats kan komen.
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Bokkende motor bij koud wegrijden
Een 2-massa vliegwiel bestaat uit 2 metalen delen met dempingsrubber tussen , daar komt geen olie/vet in de buurt , dus het vliegwiel kan nooit lekken .niels schreef:Hee Pascal,
PS heb ergens gelezen dat als je 2-massa vliegwiel 'lek' is, dat er dan vet vrijkomt, en dat op de koppelingsplaats kan komen.
Wat wel kan : de dichting om de krukas aan versnellingsbakzijde kan kapot gaan en dus gaan lekken , en uiteindelijk kan dat op de koppelingsplaat komen , waardoor deze kan gaan slippen of soms ook eens bokken , maar toch veel eerder slippen.
Als jij dan een in derde vertrekt , dan doe je dat met een overmatig slippende koppeling , waardoor je de olie op de koppelingsplaat even "wegbrand" .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper