armin schreef:Beste vrienden.
Deze winter naar Finland

temperaturen misschien min. 20 of kouder? bus heeft 210.000km op de teller, waarschijnlijk is het beter om nu eerst de distributieriem te vervangen voordat ik vertrek?
Wat moet er nog tegelijkertijd vervangen worden, de waterpomp en nog wat klein spul en...?
Er komt heel wat olie uit de motor langs de kant van de distibutieriem (waarschuwing op de keuring in België

) wat kan het zijn, volgens iemand van de keuring moet de carter er helemaal af?
Aan welke onkosten mag ik me ongeveer verwachten? lukt het allemaal voor 1000€?
groetjes
Armin
Als er heel wat olie uit komt langs de kant van de distributieriem
dan zou ik maar niet al te lang meer wachten met die riem, want olie heeft geen goede invloed op
de levensduur van die riem
En zoals Charles Vos ook schrijft daar sluit ik me bij aan: er staat heel wat geschreven
over de distributie riem "daarmee valt niet te spotten" want als die knapt dan
zit je flink
in de prijzen!!!
Als je bus nog de eerste trillingsdemper heeft (210.000km) dan zou ik die zeker mee vervangen
(kost 160 euro) artikel nummer: 074105251AC
en de oliekeerring die wat jij zws aan het lekken hebt : artikelnummer: 068103085E
zou ik normaal ook al lekt die niet altijd preventief mee vervangen als toch alles open ligt (kost 12.33 euro)
en dan zie ook de zoekfunctie : de normale spullen zoals de waterpomp vervangen, enz enz
incl het vervangen van de versnellingsbak olie (heb ik met 200.000 km ook laten doen,
was ik in Polen bij de VW dealer in Poznan 775 euro kwijt
dus ik denk dat je hier niet voor 1000 euro klaar bent mits je alles vervangt wat ik ook heb laten vervangen.
ben ik wel weer 90.000km onder de pannen.