mvg Edwin
Tegenwoordig hebben we winterdiesel. Dat vlokt niet.bieze schreef:Probeer anders eens eerst met een nieuwe dieselfilter (misschien water erin) of een paar liter petroleum in een volle tank. 'Vroeger' stonden diesels regelmatig bij zulke koude stil omdat de parafine in de diesel begon te vlokken en de filter verstopte... Hij krijgt dan te weinig brandstof.
Als je snel rijdt, heb je veel koude lucht in de motorruimte, als je dan even stopt, warmt alles onder motorkap weer wat op (dus ook je dieselfilter). Petroleum verhindert dat de parafine stolt (en is goedkoper dan diesel)
'k weet het, daarom schreef ik ook 'vroeger'...rick_k schreef:Tegenwoordig hebben we winterdiesel. Dat vlokt niet.
Ik ken dat...bieze schreef:'k weet het, daarom schreef ik ook 'vroeger'...rick_k schreef:Tegenwoordig hebben we winterdiesel. Dat vlokt niet.
Ik heb nog niet genoeg ervaring om veel over LMM's en logs te vertellen, maar heb ooit een halve Goldwing uit elkaar gehaald (paar keer!) voor een vuil benzine filter... (met vergelijkbare symptomen)