Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Welke winterbanden kan ik het best nemen?

vragen over de T4
sars
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 sep 2009, 08:46

Re: Welke winterbanden kan ik het best nemen?

Bericht door sars »

100%

Continental Vanco Winter 2

Echt superband
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Welke winterbanden kan ik het best nemen?

Bericht door bartt4 »

Roger B. schreef:
bartt4 schreef:die doen het wel goed de nokians. niet de stilste maar wel grip.
in de tests die ik gezien heb zeggen ze juist dat zo ook goed scoren op gebied van geluidsproductie......
ze zullen ook niet echt lawaaig zijn hoor. maar er zijn stillerder.
En de ene test is weer net anders dan de andere. meeste a merken leveren goede kwaliteit winterband. zelf ben ik een michelin man. al is de conti winter ook prima. daar tegen de conti zomer vind ik echt bagger. verdestijn comtrac ook prima maar weer wat meer lawaai.
me michelin onder me bus lekker stil Afbeeldingen rijd lekker overal door. vanmorgen 20 cm verse sneeuw op me werk maar geen probleem.
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Re: Welke winterbanden kan ik het best nemen?

Bericht door GerJol 716 »

Ik ben tot nu toe zeer teveden over de Vredestijn Comtrac, onder de bus.
We hebben nu eindelijk eens het weer om echt het verschil te maken tussen een zomerband en een winterband.
Deze winterbanden hebben echt veel meer pluspunten nu t.o.v. zomerbanden.
Over de geluidsproductie kan ik zeggen dat ik ze niet luider vind klinken als mijn Vancocontact 2 banden.
Maar geluid vindt ik maar bijzaak, het gaat erom dat je bus op de weg blijft, door de grip van je banden.

Gerard

p.s. Bart de Arosa op de winterbandjes is ook een uitkomst nu met dit weer. :toppie
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Welke winterbanden kan ik het best nemen?

Bericht door Roger B. (11)61 »

GerJol 716 schreef: Over de geluidsproductie kan ik zeggen dat ik ze niet luider vind klinken als mijn Vancocontact 2 banden.
Gerard
ik vind de conti bestelwagen banden dus erg rumoerig.....

@Bart, die pilot op jouw plaatje is niet leverbaar in mijn maat volgens mij (195/70 R15 102/104) en andere maat mag ik niet in 15"omdat mijn kentekenbewijs dit voorschrijft. Als ik me niet vergis is de pilot een personenautoband, en geen bestelwagen band, dan kom je al snel op betere en comfortabelere prestaties.

De bandenboer hier om de hoek kan de Nokian WR C 195/70R15 morgen al monteren en inclusief montage kost me dat 90 euro per band...... dat is dus pakweg 10 euro per band voor de montage boven de Reifen-direct prijs. Dan ga ik ze niet zelf bestellen natuurlijk....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Welke winterbanden kan ik het best nemen?

Bericht door Multivan Generation »

ik heb ervaringen met continental vanco winter---> super band voor onder een T4.
Andere banden: Fulda Kristall Alpin--> veel grip, wel rumoerig.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
daimen
Berichten: 558
Lid geworden op: 06 nov 2007, 09:03
Locatie: noorwegen

Re: Welke winterbanden kan ik het best nemen?

Bericht door daimen »

toch spijkerbanden staan er gelijk geen files meer in nederland als het sneeuwt,oke het mag niet maar wat is nu belangrijker je t4 of het wegdek
hier is het spekglad maar rij gewoon 80 tot 100 kilometer per uur zonder probleem :ikrij
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Welke winterbanden kan ik het best nemen?

Bericht door rick_k »

Hier ligt te kort ijs om voordeel te hebben met spijkerbanden...

Maar goed, ik rij nu nog steeds op zomerbanden omdat mijn budget nu even geen ruimte heeft voor winterbanden (bus gaat 5 jan voor apk... steekas, fuseekogels, distributie, voorruit en daarna de koppeling ook nog)...

Maar ik wil volgend jaar (lees: van de zomer) toch winterbanden gaan aanschaffen. Dus dan Continental Vanco winter. Ga die dan maar proberen.

mvg Rick
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Welke winterbanden kan ik het best nemen?

Bericht door bartt4 »

GerJol 716 schreef:Ik ben tot nu toe zeer teveden over de Vredestijn Comtrac, onder de bus.
We hebben nu eindelijk eens het weer om echt het verschil te maken tussen een zomerband en een winterband.
Deze winterbanden hebben echt veel meer pluspunten nu t.o.v. zomerbanden.
Over de geluidsproductie kan ik zeggen dat ik ze niet luider vind klinken als mijn Vancocontact 2 banden.
Maar geluid vindt ik maar bijzaak, het gaat erom dat je bus op de weg blijft, door de grip van je banden.

Gerard

p.s. Bart de Arosa op de winterbandjes is ook een uitkomst nu met dit weer. :toppie
mooi zo ja scheelt een hele berg nu. moet zegge heb onder me polo nu quatracs van vredestijn 4 seizoene band en die doen het ook best prima nu.
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Welke winterbanden kan ik het best nemen?

Bericht door bartt4 »

heb nog 4 bijna nieuwe dunlops 195 70 15 in de aan bieding. 1 x oostenrijk op en neer geweest.
RUBBEREXPRESS
guust
Berichten: 169
Lid geworden op: 12 apr 2009, 12:53

Re: Welke winterbanden kan ik het best nemen?

Bericht door guust »

Ook Vredestein Comtracs onder mn busje liggen en bevallen prima. Ploeg overal doorheen.
Mijn andere auto, op zomerbanden, blijft overal steken als er maar een beetje sneeuw in de buurt is.
T5.2 140 pk 4motion
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Welke winterbanden kan ik het best nemen?

Bericht door Roger B. (11)61 »

nou, net de nokians er onder gekregen.... :yes

tot pakweg 80 km/uur geweest en het lijkt erop alsof ze heeeel veel stiller zijn dan mijn oude gecupte dunlops....

ook op de aangereden sneeuwwegen die na dooi weer opgevroren zijn (ijsbaan dus) remmen ze (met hulp van ABS) zeer goed en optrekken gaat ook prima.... :toppie

vooralsnog super tevreden dus, en dat voor 360 euro incl montage (en uiteraard balanceren) voor 4 banden....... :jumpklap
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: Welke winterbanden kan ik het best nemen?

Bericht door stijnh »

in belgie mag je wel met spijkerbanden rijden :toppie

maar kun je die spikes eruit halen en weer in steken?
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Welke winterbanden kan ik het best nemen?

Bericht door Roger B. (11)61 »

sommige banden wel, sommige niet dacht ik
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Re: Welke winterbanden kan ik het best nemen?

Bericht door Henk Peter 856 »

Hoi, morgenmiddag gaan de Nokians eronder. Ben benieuwd !
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Welke winterbanden kan ik het best nemen?

Bericht door Roger B. (11)61 »

ben gisteren even via de snelweg naar Rheden geweest en daar dus 120-140 gereden.....WAT EEN RUST (afgezien van dat motorgeluid dat ik nu dus weer wel hoor :gekte ) geen spijt dat ik de dunlops met voor nog 3 á 4 en achter nog 6 á 7 mm profiel erafgegooid heb (heb met de dunlops wel vanaf vorig jaar oktober tot nu gereden (ook van de zomer) en totaal dus een km of 30.000-35.000)

ik denk dat dit een heel goede band is voor dat geld....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie