edjeraketje schreef:Laat je die van mij komende week wel zitten. Heb hem net verschoond..............
Maak ik zelf wel uit....
Jos.

edjeraketje schreef:Laat je die van mij komende week wel zitten. Heb hem net verschoond..............
oke, nou ik hou t in me gedachten die k&n filter de prijs valt wel mee. en zou t is vragen als ik hem ga chippen.weet wel dat chipmeister en volgens mij jos ook die,k&n filters verkochten icm chippen.Jeroen T5 204 schreef:@edje, dit worden dan denk ik slangen van QSP of Samco. We moeten nog gaan uitzoeken welke slangen ik nodig heb.
@quickierik, K&N inlegfilter valt best mee kwa prijs. Reken op een 70 euro,- Deze komt dan in de originele filterbak te liggen.
Problemen met de luchtmassameter kan je krijgen na het reinigen van het filter. Als je hem te nat maakt met de speciale olie die daar voor te koop is!!
Damy schreef:Ik had het ook niet over Diesels maar in het algemeen....Het nut is al bewezen dmv gemeten waarde's, het tegendeel (wat hier wordt beweerd) heb ik nog nooit gezien.
PK's kan je over twisten, de motor ademt gewoon beter...en dat er bij extreme auto's alleen gebruik wordt gemaakt van K&N Filters betwist ik ook, ik heb jaren in de rallysport gezeten hier is K&N en de tegenhanger Pipercross al jaren een begrip allang voordat het "op de straat" kwam....
Damy schreef:Ik had het ook niet over Diesels maar in het algemeen....Het nut is al bewezen dmv gemeten waarde's, het tegendeel (wat hier wordt beweerd) heb ik nog nooit gezien.
Damy schreef:waarom raadt elke tuner, chipper, rallysport bedrijf dan een K&N filter of Pipercross filter of ander A-merk aan...zoveel marge's zitten er niet op....
Het gaat een lange discussie worden, mijn ervaring is na 16 jaar gebruik op diverse auto's perfect nooit last gehad met lmm of anderzijds en de dealer brengt netjes de papieren filter in credit bij een grote beurt!
Wanneer je hem zelf schoonmaakt bespaar je wel degelijk wat.Multivan Generation schreef:ik heb er een K&N filter in, vooral uit kosten oogpunt
Damy schreef:Het vermogen wat je er papier mee zou winnen is niet direkt merkbaar al denk je 10 pk erbij te hebben....
Dat de motor beter/meer lucht aanzuigt behoeft geen uitleg...je ademt zelf ook beter door een pvc buis 40mm dan door een spanhuls...![]()
![]()
Waarom is er bij een diesel met turbo altijd een lucht overschot?harry t5 191 schreef:Hoezo,een betere ademhaling door een K&N filter?
Bij een diesel met turbo is er ALTIJD een luchtoverschot!
Dat overschot is zelfs zoveel dat dat zelfs afgeregeld wordt.(dus begrenst)
Dus een grotere of opener aanvoer maakt niets uit bij deze motoren.
Dus als je het doet uit kosten besparende overweging,okay.
En als je iets meer aanzuig geluid mooi vindt ,okay.
Maar niet om beter prestaties.
![]()
![]()