Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Uitvallen aanjager

vragen over de T5
Plaats reactie
Transporterlover
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 okt 2008, 10:33

Uitvallen aanjager

Bericht door Transporterlover »

Hallo Weetjewellers

In mijn transporter T5 van 2004 175pk Lang DC met 6 bak heb ik sinds kort een rare storing
waarvan ik hoop dat iemand deze herkend en mij kan vertellen wat ik er aan kan doen.
Het volgende gebeurd: Als ik mijn aanjager aanzet gaat alles zoals het hoort en blaast deze
dapper zo hard als ik dat wil. Zet ik nu echter de stand op interrieur circuleren zodat er geen
lucht van buiten wordt aangezogen maar alleen lucht uit het interrieur dan valt de aanjager na
enige tijd uit en doet dan niets meer . Als ik de circulatie stand uitzet dan doet mijn aanjager
het nog steeds niet . Nadat ik de aanjager uit heb gedaan dan doet deze het na enige tijd wel weer
en blijft het ook doen. Nou weet ik wel dat ik de circulatie stand dan maar niet moet gebruiken
maar aan de andere kant denk ik dan toch ook het zit er natuurlijk niet voorniets op en zou toch
moeten werken. Wie weet wat dit kan zijn ????
Wat mij overigens ook opvalt is dat er in verhouding zeer weinig lucht uit de uitstroom openingen
onder het raam komt en dat het klinkt alsof er een boomblaadje inzit die die uitstroming van lucht
bemoeilijkt. Hoe kan ik dit het beste controleren en schoonmaken

wachtend op raad groetje Ernst (Transporterlover)
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Re: Uitvallen aanjager

Bericht door erik 924 »

Waarschijnlijk intern wat vervuiling en blijven klepjes hangen. Ventilator gaat na verloop van tijd in de stress? Geen zekeringen eruit gehad? Thermische beveiliging vetilator weerstand? :ie
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Re: Uitvallen aanjager

Bericht door Harry4motion »

Misschien kun je proberen om met een luchtcompressor de blaadjes eruit te blazen? :T54LIFE
Plaats reactie