Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T5 getuned bij JD Engineering
T5 getuned bij JD Engineering
Hallo mensen,
Heb gister mijn T5 1.9 TDI laten chippen bij JD Engineering, zeer vriendelijke mensen en goed geholpen. Alleen zit met een aantal dingen nog in mijn hoofd. Mijn bus is nu wel pittiger geworden alleen je merkt het vrij laat in zijn versnelling maar hij trekt wel langer door, alleen zou ik graag zien dat het vermogen eerder komt, dat die nog sneller trekt. Ik heb vandaag contact gehad met JD en die zeiden als ik zou willen ik kon terugkomen en dat ze onderin wat meer vermogen kunnen geven. Raden jullie dit juist aan of af, ik rij veel korte stukken en niet echt veel snelweg. Ik zou graag zien dat mijn bus sneller optrekt, nu is het niet zo veel verschil met de originele 105 pk. Maar het trekt wel meer door. Ik hoor graag van jullie.
Gr spctouch
Heb gister mijn T5 1.9 TDI laten chippen bij JD Engineering, zeer vriendelijke mensen en goed geholpen. Alleen zit met een aantal dingen nog in mijn hoofd. Mijn bus is nu wel pittiger geworden alleen je merkt het vrij laat in zijn versnelling maar hij trekt wel langer door, alleen zou ik graag zien dat het vermogen eerder komt, dat die nog sneller trekt. Ik heb vandaag contact gehad met JD en die zeiden als ik zou willen ik kon terugkomen en dat ze onderin wat meer vermogen kunnen geven. Raden jullie dit juist aan of af, ik rij veel korte stukken en niet echt veel snelweg. Ik zou graag zien dat mijn bus sneller optrekt, nu is het niet zo veel verschil met de originele 105 pk. Maar het trekt wel meer door. Ik hoor graag van jullie.
Gr spctouch
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: T5 getuned bij JD Engineering
Ten eerste,als je niet tevreden bent altijd teruggaan.
Ten tweede,misschien is het wel expres gedaan dat het vermogen wat later in komt en wel om je 2massa vliegwiel te ontzien!
Wanneer komt het vermogen nu erbij?
Zal wel bij 2000 rpm zijn denk ik.
Hoeveel vermogen zul je nu hebben denk je?

Ten tweede,misschien is het wel expres gedaan dat het vermogen wat later in komt en wel om je 2massa vliegwiel te ontzien!
Wanneer komt het vermogen nu erbij?
Zal wel bij 2000 rpm zijn denk ik.
Hoeveel vermogen zul je nu hebben denk je?



groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Re: T5 getuned bij JD Engineering
Bij mij komt het vermogen rond 2500rpm pas, testrijder van JD zei schatte het vermogen op 145 pk en 325Nm koppel en hij zei dat mijn turbo goed reageerde en er steeds boven bleef. Maar ik merk in het begin niet veel trekkracht en dat vind ik jammer.
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: T5 getuned bij JD Engineering
Dat is inderdaad wel een beetje laat.
De mijne heeft bij 2000 rpm zijn max koppel van 317 nm. (gemeten op rollenbank)tot 3000 rpm.
Dus dat zou bij jou ook kunnen!
Je zou dus terug kunnen gaan om het te laten aanpassen.

De mijne heeft bij 2000 rpm zijn max koppel van 317 nm. (gemeten op rollenbank)tot 3000 rpm.
Dus dat zou bij jou ook kunnen!
Je zou dus terug kunnen gaan om het te laten aanpassen.



groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
- Cedarcanoe
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 00:58
- Locatie: Storfors, Zweden
Re: T5 getuned bij JD Engineering
Een bedenking...
Ik rij met een standaard 1.9TDI 105pk.
Wat zijn de risico's om deze motor te chippen naar 145pk en 315Nm trekkracht ?
Kan dat zo maar ongestraft ?
Zorg je dan zelf niet voor een vervroegde kapotte motor ?
Mij lijkt het een groot risico, anderszijds worden (werden) de 1.9TDI motoren ook met verschillende vermogens geleverd af fabriek.
Maar de vraag is dan of enkel de chip werd gewijzigd, of er ook andere onderdelen versterkt werden.
bedankt voor je reactie
/Erik, België
Ik rij met een standaard 1.9TDI 105pk.
Wat zijn de risico's om deze motor te chippen naar 145pk en 315Nm trekkracht ?
Kan dat zo maar ongestraft ?
Zorg je dan zelf niet voor een vervroegde kapotte motor ?
Mij lijkt het een groot risico, anderszijds worden (werden) de 1.9TDI motoren ook met verschillende vermogens geleverd af fabriek.
Maar de vraag is dan of enkel de chip werd gewijzigd, of er ook andere onderdelen versterkt werden.
bedankt voor je reactie
/Erik, België

- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: T5 getuned bij JD Engineering
Dat kan prima hoor! :klappen




groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: T5 getuned bij JD Engineering
Het kan zeker ongestraft maar kijk wel heeel goed uit waar je het laat doen.
Het risico zit meer in waar je het laat doen.
@TS
Gewoon terug gaan totdat je tevereden bent
Het risico zit meer in waar je het laat doen.
@TS
Gewoon terug gaan totdat je tevereden bent
Re: T5 getuned bij JD Engineering
Hoi,
Ik heb het een jaar geleden laten doen, de software is aangepast.
Betreft een standaard 105PK die nu iets van 135PK heeft en dit is duidelijk merkbaar.
Had het laten doen omdat ik in Zwitserland de bergen in moest, verder ben ik een heel rustige rijder.
Geen enkel probleem met belading in de bergen, hij ging er soepel doorheen.
Bij mij lijkt juist de kracht onderin teveel te zijn.
Als ik niet echt doortrek in b.v. de 3 en ik zou direkt vol gas geven in de 4 heb ik het idee dat de koppeling het erg zwaar heeft.
Hou er daarom rekening mee dat ik gedoseerd gas geef, scheelt ook brandstof.
Ben het dus eens met een vorige spreker dat het uitmaakt waar je het laat doen en hoe.
Anders gaat je 2massa/geval inderdaad naar de knoppen als je het uiterste er uithaalt.
Groet,
Tjo
Ik heb het een jaar geleden laten doen, de software is aangepast.
Betreft een standaard 105PK die nu iets van 135PK heeft en dit is duidelijk merkbaar.
Had het laten doen omdat ik in Zwitserland de bergen in moest, verder ben ik een heel rustige rijder.
Geen enkel probleem met belading in de bergen, hij ging er soepel doorheen.
Bij mij lijkt juist de kracht onderin teveel te zijn.
Als ik niet echt doortrek in b.v. de 3 en ik zou direkt vol gas geven in de 4 heb ik het idee dat de koppeling het erg zwaar heeft.
Hou er daarom rekening mee dat ik gedoseerd gas geef, scheelt ook brandstof.
Ben het dus eens met een vorige spreker dat het uitmaakt waar je het laat doen en hoe.
Anders gaat je 2massa/geval inderdaad naar de knoppen als je het uiterste er uithaalt.
Groet,
Tjo
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3457
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: T5 getuned bij JD Engineering
Als je rijd met gevoel, houd je de boel wel heel.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Re: T5 getuned bij JD Engineering
Je kan 't ook gewoon bij VW zelf laten doen...
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: T5 getuned bij JD Engineering
Is het niet zo dat VW er gewoon een standaard chip in propt?Danny schreef:Je kan 't ook gewoon bij VW zelf laten doen...
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3457
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: T5 getuned bij JD Engineering
Is software van ABT geloof ik. Kost veel geld bij de dealer.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Re: T5 getuned bij JD Engineering
Ga deze week terug om het aan te laten passen. Wat is het beste, max koppel bij 2000 rpm??
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: T5 getuned bij JD Engineering
Het beste bevalt mij; tot 2000 rpm 250 nm, dan max koppel!
Deze tuning is het veiligste voor motor en zeker voor de koppeling!

Deze tuning is het veiligste voor motor en zeker voor de koppeling!




groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: T5 getuned bij JD Engineering
Ik geloof dat JD een betere tuning doet met beter rendement.Jeroen T5 204 schreef:Is software van ABT geloof ik. Kost veel geld bij de dealer.
De ABT tuning zit meestal aan de erg veilige kant en niet specifiek geschreven voor ' jou' wagen.
Ik dacht dat tuning voor een 174PK iets van 1000euro is
