De zoekopdracht op dit forum heb ik wel al gebruikt, maar toch kom ik er nog niet uit (misschien zoek ik niet goed genoeg). Ik zie wel wat mensen die de kano meenemen op het (hef)dak, maar nog niet de oplossing die ik zoek...
Met mijn personenauto heb ik de kano meestal op het dak meegenomen en ook 2x op een aanhanger enkele jaren terug.
Zie hier voor de exacte situatie zoals het was met de auto en de afmetingen van de kano: http://www.fsanders.nl/kano/kano_startpagina.html
NU heb ik dus de VW T4 met hefdak en ben ik aan het nadenken hoe (of) ik hem mee zal meenemen... Ik heb verschillende opties...
Ik heb al een aanhanger speciaal hiervoor, zo doe ik het in Nederland als ik een dag of weekend op pad ga, handig want in die aanhanger kan ik meteen wat spullen doen.
Maar op vakantie zijn dan de nadelen dat ik extra kosten heb voor de veerboot omdat ik dan 10 meter lang ben. En bij het zoeken van de leuke plekjes om te overnachten... Rij maar eens een bospaadje in... die doodloopt... haha, even snel achteruit rijden zit er dan niet in. Met name dit laatste... is mijn grootste bezwaar. Het manoeuvreren.
(beperkte rijsnelheid vind ik geen probleem)
Andere optie zou zijn: op het dak meenemen. Maar ik moet er niet aan denken dat ik hem er telkens af moet halen als ik het dak omhoog wil doen. Ik ben zelf niet groot, dus dat is een hele heisa voor mij elke keer.
Dus de vraag is: Als ik hem op het dak meeneem op dakdragers... kan zo'n hefdak (en de gasveren) die 35 extra kilo's hebben en toch omhoog staan? Zijn hier al speciale constructies voor bedacht door creatieve mensen, hoe je de kano met het dak mee omhoog brengt?
PS het dak scharniert aan de voorzijde bij de Carthago Malibu.