Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

andere t4 gekocht, paar vraagjes

vragen over de T4
FastFWD
Berichten: 142
Lid geworden op: 02 mar 2008, 23:52

andere t4 gekocht, paar vraagjes

Bericht door FastFWD »

na een boel 2.5tdi lange dc t4's bekeken te hebben, hebben we een 99er wijsneus gekocht van 1e eigenaar, nou mis ik gelijk al een paar dingen van onze 96er tdi;

-Ruitenwisser/sproeier achter, is zoiets makkelijk in te bouwen in een achterklep? Wat heb ik allemaal nodig?

-Mistlichten voorzijde, daar moet een andere schakelaar voor in, en mistlichten met frames, maar is standaard de bedrading voorbereid?

-Gordels achterbank, zit nu niks in, mag dat wel? Ik ben meerdere tegen gekomen zonder riemen, maar vraag me af of dat legaal is. Andere achterbank/tussenschot nodig, of kunnen hier gordels in?

- 65KW TDI versie, hier zou ik graag een 130/150pk TDI front-mount intercooler op willen, wat heb ik hiervoor nodig? En wat kost zoiets gemiddeld?

bedankt!

:T44EVER
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: andere t4 gekocht, paar vraagjes

Bericht door matje86 »

antw 1 andere ruitenwisserhandel, kabels,waterslang, ruitenwisser met motor(prijskaartje?? gok op150euro bij elkaar)
antw 2 je hebt nodig kabel(29 euro)mistlampen (60 euro)mistlampframes (30 euro)
antw 3 gordels zijn bij een bedrijfwagen achter niet verplicht( heb je voor 2 stoelen dan is bij apk strijkplank nodig of een 2 zitsbank)
antw 4 weet ik nie is mij te technisch
:werkaanT4 :werkaanT4 :werkaanT4 :werkaanT4 :werkaanT4 :werkaanT4 :T4politie
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
FastFWD
Berichten: 142
Lid geworden op: 02 mar 2008, 23:52

Re: andere t4 gekocht, paar vraagjes

Bericht door FastFWD »

Bedankt! maar ik wil wel graag gordels achterin ivm nakomelingen, er zit een bankje voorin maar daar komt een stoel met leuningen voor in de plaats
FastFWD
Berichten: 142
Lid geworden op: 02 mar 2008, 23:52

Re: andere t4 gekocht, paar vraagjes

Bericht door FastFWD »

Iemand enig idee?
Gebruikersavatar
surfingerik
Berichten: 170
Lid geworden op: 10 sep 2009, 15:42

Re: andere t4 gekocht, paar vraagjes

Bericht door surfingerik »

zover ik weet ligt het aan de cabine of je gordels kan nemen of niet. Ik wou ook graag gordels maar was hierbij niet mogelijk volgens de dealer, er waren geen bevestigingspunten. Ik ben niet verder gaan zoeken naar een oplossing omdat hij na de vakantie er uit gaat.
1ste auto: t4 1.9 uit 2000
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: andere t4 gekocht, paar vraagjes

Bericht door sgsdebruijn »

in tips en trucs staat het e.e.a. bescherevn over het plaatsen van gordels, kijk daar eens.
Mistlampenzooi in duitsland halen hier te duur.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: andere t4 gekocht, paar vraagjes

Bericht door René »

Mistlamp houder frampjes zijn bij de dealer iets van 3,95 p/s. Zie artikel met bijbehorende artikelnrs.

http://multivan.web-log.nl/multivan/200 ... _plaa.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Verder zit Matje wel goed bij de prijzen.

Intercooler 150pk plaatsen zal wel gaan, maar dacht dat je het volledige koelerpakket moet hebben. Dan de slangen e.d. nog.
Kijk ook even hoe je de druk/temperatuur sensor gaat herplaatsen, dit zou een probleem kunnen worden. Uiteindelijk is alles op te lossen natuurlijk.........

Rene
GijsB
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 feb 2010, 12:13
Locatie: Zwolle

Re: andere t4 gekocht, paar vraagjes

Bericht door GijsB »

Hoi,

over de gordels... ik heb hetzelfde "probleem". ik wil er ook nog een keer gordels in hebben. dr staan ergens in t forum foto's van hoe anderen zelf gordels ingebouwd hebben... nu moet ik eerlijk zeggen dat ik zelf niet zo'n techneut ben en dat dus niet helemaal zie zitten... ben wel benieuwd of er ook een bedrijfje dat misschien voor een prikkie kan doen? iemand een tip??

het mag wel zonder gordels... een maat van mij zit bij de :T4politie en die heeft het voor me uitgezocht... in principe zijn gordels verplicht tenzij, er binnen 1.30M of een scherm of zich stoelen bevinden. (zodat je zegmaar niet door de vooruit heen knalt) en dat is het geval omdat er voorstoelen voorzitten.. dus het mag gewoon... maar of t nou zo veilig is...?
Volkswagen Transporter T4 1999 2.5 tdi 102PK DC Lang
Gebruikersavatar
kenny367
Berichten: 236
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:35

Re: andere t4 gekocht, paar vraagjes

Bericht door kenny367 »

ik heb je een mailtje gestuurd over de gordels.

gr., kenny367
Groetjes, John
FastFWD
Berichten: 142
Lid geworden op: 02 mar 2008, 23:52

Re: andere t4 gekocht, paar vraagjes

Bericht door FastFWD »

Ik wil de kids graag vast op de achterbank, of het nou verplicht is of niet, ik vind het levensgevaarlijk. Zet eens een volwassen iemand op de achterbank, zonder gordels om, wat zou er gebeuren bij een frontale aanrijding? Boven de 40 word je gelanceerd, stoel of geen stoel, gaat meer pijn doen als een gordel om.

Ik ben zelf wel aardig handig, slangen/buizen e.d. kan ik wel passend maken als de maten en lengte maar een beetje in de buurt komt, heb nu een normale intercooler op mijn 75kw t4, maar die zit met sleutelen altijd in de weg, en word ook te warm. Liever een vooraan gemonteerde IC, zoals het hoort. Daarna nog wat andere modificaties er op, zoals ik ook bij mn 'oude' t4 heb, dan komt ie tenminste bij de berg op met een trailer er achter :yes
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: andere t4 gekocht, paar vraagjes

Bericht door frank884 »

Gordels zijn er altijd achteraf in te bouwen, 3 punts gordels kan alleen maar aan de zijkanten
in het midden zit normaal bij een DC de heupgordel ivm het raampje
verder vindt ik het :T4politie zwaar overdreven dat het levensgevaarlijk en in alle situatie's onverandwoord zou zijn om zonder gordels op de achterbank te zitten in een T4 van bijna 1800 kg, in relatie tot het feit dat het wel wettelijk is toegestaan om met een motor te rijden op 2 wielen zonder ook maar iets van veiligheid om je heen
nou ik weet wel waar ik liever zit als ik een frontale aanrijding krijg!!!!!
Op de achterbank van een :driveT4 T4 zonder gordels of op een motorfiets.
maar natuurlijk ben ik ook van mening dat het veiliger is om een gordel om te hebben als je een fikse aanrijding krijgt bij een snelheid van boven de 40 a 50 km/h
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: andere t4 gekocht, paar vraagjes

Bericht door matje86 »

schaf een 2 de hands omos cabine aan sloop jou dc er uit en zet de omos er in
worden regelmatig op marktplaats aan geboden( rond de 350 euro)
zie voorbeeld
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... -luxe.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: andere t4 gekocht, paar vraagjes

Bericht door Roger B. (11)61 »

GijsB schreef:Hoi,


het mag wel zonder gordels... een maat van mij zit bij de :T4politie en die heeft het voor me uitgezocht... in principe zijn gordels verplicht tenzij, er binnen 1.30M of een scherm of zich stoelen bevinden. (zodat je zegmaar niet door de vooruit heen knalt) en dat is het geval omdat er voorstoelen voorzitten.. dus het mag gewoon... maar of t nou zo veilig is...?

toch apart dat je in een gewone auto dan toch na een bepaald bouwjaar VERPLICHT autogordels op de achterbank moet hebben EN gebruiken
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
FastFWD
Berichten: 142
Lid geworden op: 02 mar 2008, 23:52

Re: andere t4 gekocht, paar vraagjes

Bericht door FastFWD »

Omos cabine wil ik wel, maar zonder poten onder de achterbank en voor lange wielbasis. Die zijn er vrij weinig.
GijsB
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 feb 2010, 12:13
Locatie: Zwolle

Re: andere t4 gekocht, paar vraagjes

Bericht door GijsB »

Roger B. (11)61 schreef:
GijsB schreef:Hoi,


het mag wel zonder gordels... een maat van mij zit bij de :T4politie en die heeft het voor me uitgezocht... in principe zijn gordels verplicht tenzij, er binnen 1.30M of een scherm of zich stoelen bevinden. (zodat je zegmaar niet door de vooruit heen knalt) en dat is het geval omdat er voorstoelen voorzitten.. dus het mag gewoon... maar of t nou zo veilig is...?

toch apart dat je in een gewone auto dan toch na een bepaald bouwjaar VERPLICHT autogordels op de achterbank moet hebben EN gebruiken
vind ik ook... alleen bij bedrijfswagens geld deze uitzondering... dus bij een personen auto niet... :gif :groteogen
Volkswagen Transporter T4 1999 2.5 tdi 102PK DC Lang
Plaats reactie