Rozwen schreef:'K heb er even onder gelegen, het is een Walker no. 037457.
Het is echt een ronde demper op de plaats waar normaal de Kat. zit.
Veel meer luchtweerstand zal die dan ook niet hebben, dus ik denk dat die voor de vervanging meer turbopower gaf omdat in de knik van de pijp een gat zat van zo', 5 cm. Het blijft een beetje gokken.
Maar waarom Walker nu speciaal deze Kat. vervanger voor de Transporter ontwikkeld heeft.....?
Walker ? Dus niks origineel VW ... Walker is gewoon after market spul . Origineel VW = VW logo en nummer in de demper .
Gewone demper op de plaats waar bij de TDI een kat. zit = dat is het model van uitlaat dewelke standaard gemonteerd zat op een oude 2.4D , nog voordat ze de katalysatoren monteerden.(Dus ik vermoed ergens model "91 tot'95).
Zij hadden waarschijnlijk nog ergens een oude demper liggen , en hebben die maar onder je TDI "gegooid" .
Bij mij zou het zeker en vast een "no go" zijn , bij mij ging die demper er terug onderuit .
Meestal gaat de katalysatorpijp zelf nooit kapot , maar wel de pijp net NA de kat , die wil wel doorroesten. Maar om dat op te lossen , bestaan vervangpijpen. Volledig netjes identiek aan de originele vorm van de uitlaat , maar dan speciaal gemaakt om op het uiteinde van de kat. te lassen .
Ik heb zelf thuis ook zo'n pijp liggen , zal er eens een foto van nemen.
Het gat in de pijp die je voorheen had , dat zal geen verschil maken in de trekkracht . Ik heb mijn uitlaat (origineel) zelf aangepast : alle dempers zijn opengemaakt , leeggemaakt en terug netjes dichtgelast . Bijna geen extra geluid , verschil in trekkracht is miniem , je voelt het wel , maar miniem.
Grootste winst in trekkracht is de katvervangende pijp.