Naar aanleiding van de talloze gesprekken tijdens de meeting heb ik een 2de hands origineel schuifraam aangekocht.
Vandaag heb ik de knoop doorgehakt en ben ik eraan begonnen, ik heb mijn keukenblok niet eens verwijderd aangezien er drie gaten voorzien zijn waardoor je met een dop 10 makkelijk door kan.
Eerst en vooral al de raad opgevolgd en een ' reuze ' dankjewel voor al de mensen die me op de meeting erg vooruit hebben geholpen, waar dien je op te letten, wat moet je zeker doen etc, etc.
Ik ben begonnen met de lijn af te plakken waar er moet gezaagd worden, een aantal gaatjes geboord van binnenuit, dan met ( papieren ) plakband aan de buitenzijde de gaatjes verbonden.
Ik heb gewoon een decoupeerzaagje ofwel ' wipzaagje ' gebruikt met uiteraard een zaagje voor metaal, wanneer het gat er dan was heb ik met een vijl alles netjes tot tegen de binnenrand gevijld en de randen opgeschuurd, de schuine kant heb ik dan met een houten blokje en een hamer recht geklopt, daarna opnieuw een stripje geplakt op de rand, het schuifraam er tegenaan geduwd en zo werden dan de gaten afgetekend in het papier.
Daarna met een boor van 8mm de gaten gemaakt, uiteraard eerst nog eens gepast en dan de rubber strip van het schuifraam verwijderd, ontvet en silicone op gespoten, aan de bus de randen ontvet, antiroest erop, en dan het raam vast geschroefd.
Volgens de meeste opmerkingen zou men dus steeds een randje hebben aan de buitenzijde van 2 à 3 mm doch bij mij past het raam perfect en sluit de rubber mooi aan.
Ik heb er, en heus ik lieg echt niet slechts 3 uurtjes aan besteed

Mvg,
Freelancer (Pascal)