Wie heeft er evaring met T5 1896 cc 105 pk en T5 2461 cc 131 pk dubbele cabine. De 131pk tweedehands wagens staan nauwelijks te koop en zijn al verdwenen van autotrack terwijl de 105 pk dar veel langer blijven plakken. Zijn die 26 pk verschil echt het prijsverschil waard. Heeft de 105 pk te weinig vermogen voor z'n gewicht en de mogelijkheden waarvoor hij gemaakt is.
Graag jullie reactie, groet geb
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
ervaring met 1896cc 105 pk en 2461cc 131 pk
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: ervaring met 1896cc 105 pk en 2461cc 131 pk
Allereerst
hier geert!
Als antwoord op je vraag; met 105 pk kun je best rijden.
Het hangt er helemaal vanaf wat je zelf wil.
Ik zelf rijd met een getunde 102 pk en vaak met een caravan van 1800 kg.
Dit gaat met gemak en zomaar boven de wettelijke toegestane max snelheid
Maar er zijn ook t5 rijders die minimaal 174 pk denken nodig te hebben!
Ieder zijn eigen gevoel hè!



Als antwoord op je vraag; met 105 pk kun je best rijden.
Het hangt er helemaal vanaf wat je zelf wil.
Ik zelf rijd met een getunde 102 pk en vaak met een caravan van 1800 kg.
Dit gaat met gemak en zomaar boven de wettelijke toegestane max snelheid


Maar er zijn ook t5 rijders die minimaal 174 pk denken nodig te hebben!
Ieder zijn eigen gevoel hè!



groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Re: ervaring met 1896cc 105 pk en 2461cc 131 pk
Welkom Geert,
Wij rijden zelf een T5 LWB 130 pk en ik zou echt niet een 1.9 willen in onze bus. De bus is echt niet traag, je kan lekker met het verkeer meerijden, maar ik zou ook niet langzamer willen. Als je de bus veel voor zwaarder werk gebruikt, zoals aanhanger en caravan of zwaar spul in de bus vervoeren, dan zou ik zeker een 2.5 nemen. En het zijn natuurlijk niet alleen 26 pk extra, ook meer Nm en 6 versnellingen.
Wij rijden zelf een T5 LWB 130 pk en ik zou echt niet een 1.9 willen in onze bus. De bus is echt niet traag, je kan lekker met het verkeer meerijden, maar ik zou ook niet langzamer willen. Als je de bus veel voor zwaarder werk gebruikt, zoals aanhanger en caravan of zwaar spul in de bus vervoeren, dan zou ik zeker een 2.5 nemen. En het zijn natuurlijk niet alleen 26 pk extra, ook meer Nm en 6 versnellingen.
Re: ervaring met 1896cc 105 pk en 2461cc 131 pk
heren bedankt voor het welkom en de reactie. ik denk dat ik maar eens een proefrit in beide uitvoeringen ga maken.
ik houd mij nog steeds aanbevolen voor meerdere ervaringen en tips voor betrouwbare bedrijven in occassion T5.
groet, geb
ik houd mij nog steeds aanbevolen voor meerdere ervaringen en tips voor betrouwbare bedrijven in occassion T5.
groet, geb
Re: ervaring met 1896cc 105 pk en 2461cc 131 pk
inmiddels ben ik de trotse bezitter van een T5 met twee rode letters.
Hij rijdt als een zonnetje en trekt als een tierelier.
Ik krijg alleen de achterklep niet op slot. Als ik de afstandsbediening gebruik,
hoor ik een aantal wieltjes draaien, maar sluiten doet hij niet. Probeer ik de klep
handmatig af te sluiten kan ik geen eens de cilinder draaien.
Hiervoor had ik een VW golf. Een perfecte auto die ons nooit in de steek heeft gelaten, maar ook met slot problemen.
Misschien een VW kwaal?
groet,
geb.
Hij rijdt als een zonnetje en trekt als een tierelier.
Ik krijg alleen de achterklep niet op slot. Als ik de afstandsbediening gebruik,
hoor ik een aantal wieltjes draaien, maar sluiten doet hij niet. Probeer ik de klep
handmatig af te sluiten kan ik geen eens de cilinder draaien.
Hiervoor had ik een VW golf. Een perfecte auto die ons nooit in de steek heeft gelaten, maar ook met slot problemen.
Misschien een VW kwaal?
groet,
geb.
Re: ervaring met 1896cc 105 pk en 2461cc 131 pk
volgens mij is de 130 pk de beste keuze algemeen
de 105 is niet krachtig genoeg als je wat gewicht mee moet nemen tenzij het allemaal een stukje trager mag en de 174 pk is snel maar daar gaat de benzinemeter even snel als de toerenteller
ik heb de 130 gehad en nu een 174 rijden beide super
grtz Geert
de 105 is niet krachtig genoeg als je wat gewicht mee moet nemen tenzij het allemaal een stukje trager mag en de 174 pk is snel maar daar gaat de benzinemeter even snel als de toerenteller
ik heb de 130 gehad en nu een 174 rijden beide super
grtz Geert
- Matthijs hoek
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 30 mar 2010, 17:47
- Locatie: Utrecht
Re: ervaring met 1896cc 105 pk en 2461cc 131 pk
Ik rijd een 105pk gechipt naar 130 pk gaat goed vooruit. En goed gevulde tandemassers zijn ook geen probleem.
Maar je rijdt niet overpowerd maar ook niet underpowerd. Maar goed als ik 5cilinder 174pk kon betalen had ik het wel geweten.
gr matthijs
Maar je rijdt niet overpowerd maar ook niet underpowerd. Maar goed als ik 5cilinder 174pk kon betalen had ik het wel geweten.
gr matthijs
VW Transporter T6 2.0 TDI 84 PK --> 175 PK. Van Hoek Schilderwerken: voor al uw Lak en Latex spuitwerk. Niks is te gek. 
