Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
schavend geluid voorzijde voelbaar in chassis
- ton buurman
schavend geluid voorzijde voelbaar in chassis
Hallo,
Mijn t4 maakt een raar geluid, voelbaar met de voeten en het klinkt als een kapot lager.
Maar.... in de bochten geen verschil. Rechtuit en in alle standen is het hoorbaar. Zelfs met de motor uit, al dan niet de koppeling in of in een versnelling. Mijn dochter in de laadruimte gezet maar daar is het niet hoorbaar/voelbaar.
Homokineten wiel-zijde zijn half jaar oud ( ABS ringen afgerot) nu net de homokineet rechterzijde bak-kant vervangen....het geluid is er nog. Bij montage aandrijfas en tussen-lager gevoeld maar niets gemerkt dat niet hoort.
Ik word er en beetje flauw van dus wie een goed idee heeft die moet het maar schrijven. Al vast bedankt
Mijn t4 maakt een raar geluid, voelbaar met de voeten en het klinkt als een kapot lager.
Maar.... in de bochten geen verschil. Rechtuit en in alle standen is het hoorbaar. Zelfs met de motor uit, al dan niet de koppeling in of in een versnelling. Mijn dochter in de laadruimte gezet maar daar is het niet hoorbaar/voelbaar.
Homokineten wiel-zijde zijn half jaar oud ( ABS ringen afgerot) nu net de homokineet rechterzijde bak-kant vervangen....het geluid is er nog. Bij montage aandrijfas en tussen-lager gevoeld maar niets gemerkt dat niet hoort.
Ik word er en beetje flauw van dus wie een goed idee heeft die moet het maar schrijven. Al vast bedankt
Re: schavend geluid voorzijde voelbaar in chassis
slijten je remblokken mischien ook iets aan?
kan ook iets tussen zitten
kan ook iets tussen zitten

m`n eerste bus spijl 1958.................... m`n voorlaatste bus verlengde caravelle 1993
- ton buurman
ik zal er eens naar kijken. rechts is alles net los geweest.
mischien nog een optie: cuppende banden, dat hoor je ook altijd en kan je ook voelen, is het langzaam erger geworden of was het er ineens ?
- ton buurman
ik heb alle wielen gewisseld....................geen verschil
- Multivan Generation
- Contacteer:
Als je helemaal stil staat met motor uit en geen voeten op de pedalen, en je beweegt niet,ton buurman schreef:Zelfs met de motor uit, al dan niet de koppeling in of in een versnelling. Mijn dochter in de laadruimte gezet maar daar is het niet hoorbaar/voelbaar.
dan zou je niets moeten horen/voelen want dan gebeurd er niet met de bus..
Beweeg je de auto op en neer en je hoort iets, dan lijkt het me aan de vering of schokdemping te liggen..
Misschien hebben anderen nog meer suggesties?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- m.c van den berg
Zitten de bouten van de remklauwen wel vast :alarm , heb dat zelf nl ook eens ondervonden, geeft een appart geluid
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
foto nr 602
- Roger B. (11)61
klink als een kapot lager...... waarom sluit je die dan vooraf al uit?? waarom IS het geen lager?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- Multivan Generation
- Contacteer:
dus zelfs met de motor uit hoort hij het?Mijn t4 maakt een raar geluid, voelbaar met de voeten en het klinkt als een kapot lager.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- ton buurman
kapot lager geeft bij belasting (bocht) en ontlasting (bocht andere kant) een verschillend geluid. Dat is niet het geval.
- Roger B. (11)61
dat ander geluid is alleen als er ook (flink) speling op het lager zit echt zo duidelijk, maar lagergeluiden hoeven niet per definitie erg te variëren met het belasten en ontlasten door bochtenwerk
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- ton buurman
Misschien heb je gelijk, 1 april gaat er naar gekeken worden. Bedankt voor je reaktie. Hoe zou jij trouwens een lager probleem kunnen voelen? Zo aan het wiel is het niet merkbaar.
- Roger B. (11)61
je kunt met een stoort van stethoscoop luisteren of het het lager is of, maar ik meen dat eenT4 vaste lagers heeft, bij een conisch lager gewoon demonteren en lagerschaal inspecteren op putvorming.
als je putjes in het lager hebt dan hoeft dat niet te betekenen dat je ook speling in het lager hebt, maar het kan toch herrie geven.
als je putjes in het lager hebt dan hoeft dat niet te betekenen dat je ook speling in het lager hebt, maar het kan toch herrie geven.
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Beste Ton,ik heb hetzelfde gehad,(2.5tdi) een soort gravend geluid .Ik voelde
het niet constant, het voorwiellager het zit geperst, dus je kan het hoogst waarschijnlijk
niet zelf.Ik voelde in de bocht geen verschil, en je hoort ook niets brommen of rollen. Succes.
P.S ik voelde het t duidelijkst met mn voet op de wielbak.
het niet constant, het voorwiellager het zit geperst, dus je kan het hoogst waarschijnlijk
niet zelf.Ik voelde in de bocht geen verschil, en je hoort ook niets brommen of rollen. Succes.
P.S ik voelde het t duidelijkst met mn voet op de wielbak.
Je hebt zelf een korte neus!