Zo, ik heb een goede meter van dat spul ontvangen. Maat is goed, keurig versterkt met aluminium profiel. Enig nadeel is dat er heel iets een profielet in het rubber zit. (en dat stond natuurlijk niet in de bestellijst vemeld dat het geen helemaal vlak rubberprofiel was)
Maar goed, moet je beide ramen van je achterdeuren doen, dan weet je niet anders dan dat het zo hoort.
Bij mij was één stuk van 20 cm heel slecht en hing er bijna los aan. Daar heb ik nu even een stukje nieuw profiel tussen gedrukt. Er afvallen zal het niet doen want het klemt perfect.
Ik ga zeker de hele zijkant vervangen, maar ik had niet meer tijd vandaag.
Het profiel klemt prima om de ruit, en valt er keurig achter in de ruimte tussen deur en glas. zoals ik het nu heb met dat kleine stukje wat ik vervangen heb is geen gezicht (glad profiel wat overgaat in een klein beetje geribbeld profiel. Maar voor mij was dit was ook meer een test om te kijken of dit een mogelijk alternatief is.
Voor mij JA !!! Ziet er beter uit dan een opgekit origineel raamrubber die uit fatsoen is. Enige waar je rekening mee moet houden is dat je het hoekje van het originele raamrubber vast moet kitten. Het is natuurlijk nog even de vraag hoe zich dit houdt, omdat het rubber niet meer één geheel is. Wanneer het originele raamrubber nu gaat krimpen zit je alsnog vast aan een geheel nieuw raamrubber. maar dat zal de toekomst uitwijzen.
Hieronder een paar plaatjes van het profiel. Inclusief verzendkosten was ik € 6,45 kwijt. (daar kun je wel een gokje voor wagen. Er zit nu in ieder geval weer een strak rubber op.
rechter raam onderste stuk, daar zit een nieuw deel

- raamrubber3.jpg (28.86 KiB) 753 keer bekeken