Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Remweg
Re: Remweg
werk zelf in de banden en vind de grip van conti in natte koude onstandigheden kortweg bagger.
wil je grip kies michelin achilles of kleber transpro(iedentieke band)
goede andere keus goodyear cargo of de bridgestone
wil je grip kies michelin achilles of kleber transpro(iedentieke band)
goede andere keus goodyear cargo of de bridgestone
RUBBEREXPRESS
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: Remweg
Mijn Ervaring met de Vanco Winters die ik heb is hetzelfde wat een kl@te winterbanden zijn dat, nu rijden ze perfect met deze temperaturen en droge wegen.BlauweCamper schreef: In de sneeuw is de grip abominabel. Als de sneeuw op de parkeerplaats is vastgereden en ik sta met de (voor- of achterwielen) in de goot kom ik er op eigen kracht niet uit. Ik moet 's winters altijd 2 rubber reurmatten bij me hebben.
De banden zijn me aanbevolen door de bandenspecialist.
Wie zou me kunnen adviseren over de banden die ik wel moet nemen?
BlauweCamper
Voor de zomer heb ik Michelin Agilis, Meen dat Pascal-41 een leuk merk had voor redelijk geld dacht dat dat Fulda was
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Re: Remweg
Dan heb ik toch iets anders geleerd! Zodera de wielen blokkeren heb je nix grip meer en voel je dat je serieus minder vertraagd. Je moet juist zo hard mogelijk op de rempedaal trappen zonder dat de boel blokkeert. Als dat gebeurd, lossen en opnieuw trappen. Dat doet een ABS toch ook.Egbert&Manon schreef:Bij een noodstop moet je met een giga trap op je rempedaal stampen en ingetrapt houden.
Bij geen ABS:
Hiermee voorkom je het duiken van je auto en zorg je ervoor dat alle wielen gaan blokkeren.
Het voertuig remt nu zo snel mogelijk af.
Helaas is het voertuig onbestuurbaar, maar je overlevingskansen nemen toe bij een lagere snelheid.
Dit heb ik geleerd bij een slipcursus een aantal jaartjes terug.
Toendertijd met een Transit (totaal 3000kg) geslipt.
Ongelooflijk wat er nog bij 40 km/u gebeurt!!
Best moeilijk om alle 4 wielen te blokkeren.
Een enkele Transit had teveel remdruk op de achterwielen en ging gelijk achterstevoren.
Een andere had te weinig en kon geen blokkerende achterwielen krijgen.
Egbert
Het is ook een groot misverstand dat je met een ABS je remafstand zou verkorten, dat doe je juist door met verstand op je pedaal te gaan staan.
ABS zou beter een afkorting zijn voor 'Altijd Blijven Sturen'.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 04 apr 2010, 23:04
Re: Remweg
Bedankt voor je reactie. Hier heb ik wat aan.
Ik heb nog eens nagedacht over het probleem. Ik realiseer me nu dat het idd zo'n 3 jaar geleden is begonnen. Toen heb ik deze banden laten monteren. Daarna kreeg ik al het gevoel dat de grip op de weg minder was.
Ik heb inmiddels met de plaatselijke VW garage én het Tyrecenter gebeld voor een andvies over nieuwe banden.
Helaas adviseren zij Continental Vanco als de beste band. Net als het VW Campercenter in Amersfoort. Alleen adviseren zij wél 205/65 die ook onder hun campers zitten.
Ik overweeg nu om banden op het internet te kopen en bij het plaatselijk tankstation te laten monteren.
Als iemand tips voor me heeft waar ik op moet letten hoor ik die graag.
Henk S.
Ik heb nog eens nagedacht over het probleem. Ik realiseer me nu dat het idd zo'n 3 jaar geleden is begonnen. Toen heb ik deze banden laten monteren. Daarna kreeg ik al het gevoel dat de grip op de weg minder was.
Ik heb inmiddels met de plaatselijke VW garage én het Tyrecenter gebeld voor een andvies over nieuwe banden.
Helaas adviseren zij Continental Vanco als de beste band. Net als het VW Campercenter in Amersfoort. Alleen adviseren zij wél 205/65 die ook onder hun campers zitten.
Ik overweeg nu om banden op het internet te kopen en bij het plaatselijk tankstation te laten monteren.
Als iemand tips voor me heeft waar ik op moet letten hoor ik die graag.
Henk S.
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Remweg
Banden....
ik wil geen vanco's meer sinds ik op de bedrijfsauto's van mijn werk op vanco's gereden heb...herrie en bij drie druppels regen geen grip meer....
Verder kan ik alleen maar adviseren een tweede set banden te nemen.
Ik rij momenteel in de winter op Nokian WRC in de maat 195/7R15 op stalen standaard velgen. Ik vind het tot nu toe een prima band voor relatief weinig geld (betaalde voor vier stuks 360 euro incl montage bij ons in het dorp) Op Autobandenmarkt.nl kostten ze toen 82,79 per stuk en op reifen.de (duitse equivalent) 81,27 per stuk. Het bandenbedrijf waar ik ze gekocht heb is een "montagepartner" van reifen.de, ik heb gezegd wat de banden op de site kostten en gevraagd wat ze kostten incl montage als hij ze bestelde......
In de zomer heb ik bredere bandne, gaat wat duurder worden, denk dat ik tegen de 500 kwijt zal zijn, ik neem waarschijnlijk Dunlop Sport sP1 in de maat 225/55/16
ik wil geen vanco's meer sinds ik op de bedrijfsauto's van mijn werk op vanco's gereden heb...herrie en bij drie druppels regen geen grip meer....
Verder kan ik alleen maar adviseren een tweede set banden te nemen.
Ik rij momenteel in de winter op Nokian WRC in de maat 195/7R15 op stalen standaard velgen. Ik vind het tot nu toe een prima band voor relatief weinig geld (betaalde voor vier stuks 360 euro incl montage bij ons in het dorp) Op Autobandenmarkt.nl kostten ze toen 82,79 per stuk en op reifen.de (duitse equivalent) 81,27 per stuk. Het bandenbedrijf waar ik ze gekocht heb is een "montagepartner" van reifen.de, ik heb gezegd wat de banden op de site kostten en gevraagd wat ze kostten incl montage als hij ze bestelde......
In de zomer heb ik bredere bandne, gaat wat duurder worden, denk dat ik tegen de 500 kwijt zal zijn, ik neem waarschijnlijk Dunlop Sport sP1 in de maat 225/55/16
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Re: Remweg
Hoe vaak denk je in zo'n 2 seconden te kunnen lossen en opnieuw trappen?koekie520 schreef:Dan heb ik toch iets anders geleerd! Zodera de wielen blokkeren heb je nix grip meer en voel je dat je serieus minder vertraagd. Je moet juist zo hard mogelijk op de rempedaal trappen zonder dat de boel blokkeert. Als dat gebeurd, lossen en opnieuw trappen. Dat doet een ABS toch ook.Egbert&Manon schreef:Bij een noodstop moet je met een giga trap op je rempedaal stampen en ingetrapt houden.
Bij geen ABS:
Hiermee voorkom je het duiken van je auto en zorg je ervoor dat alle wielen gaan blokkeren.
Het voertuig remt nu zo snel mogelijk af.
Helaas is het voertuig onbestuurbaar, maar je overlevingskansen nemen toe bij een lagere snelheid.
Dit heb ik geleerd bij een slipcursus een aantal jaartjes terug.
Toendertijd met een Transit (totaal 3000kg) geslipt.
Ongelooflijk wat er nog bij 40 km/u gebeurt!!
Best moeilijk om alle 4 wielen te blokkeren.
Een enkele Transit had teveel remdruk op de achterwielen en ging gelijk achterstevoren.
Een andere had te weinig en kon geen blokkerende achterwielen krijgen.
Egbert
Het is ook een groot misverstand dat je met een ABS je remafstand zou verkorten, dat doe je juist door met verstand op je pedaal te gaan staan.
ABS zou beter een afkorting zijn voor 'Altijd Blijven Sturen'.
Hoe lager je botssnelheid, hoe hoger je overlevingskansen!
Als het voertuig daardoor onbestuurbaar is..........
Dat is wat ik geleerd heb.
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Remweg
daarom gewoon ABS erop, hoiogste remkracht bij blijvende bestuurbaarheid voor 90% van de bestuurders.
Met ABS heb je echt een veel kortere remweg dan bij glijden op 4 wielen die stil staan..... en kan je dus ook minder hard aan bij het obstakel....
aangezien 90% of meer van de bestuurders niet pompend zal remmen in een noodstop, is het DUS blokkeren als er geen ABS op zit
Met ABS heb je echt een veel kortere remweg dan bij glijden op 4 wielen die stil staan..... en kan je dus ook minder hard aan bij het obstakel....
aangezien 90% of meer van de bestuurders niet pompend zal remmen in een noodstop, is het DUS blokkeren als er geen ABS op zit
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Re: Remweg
Als je naar een (anti)slipcursus gaat, zorg dan dat je met een voertuig ZONDER ABS gaat.
Met ABS heb je zo'n training niet nodig, die is al je antislip.
Meer duidelijkheid zullen we na het hemelvaartweekend krijgen.
Egbert
Met ABS heb je zo'n training niet nodig, die is al je antislip.
Meer duidelijkheid zullen we na het hemelvaartweekend krijgen.
Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel
- René
- Berichten: 5293
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: Remweg
Dan zet je je abs toch uit, dan wordt het opeens andere koek (zekering verwijderen)
René
René
- Multivan Generation
- Berichten: 34476
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Remweg
fijn dat de vraagsteller nog gereageerd heeft
Ik hoop dat je de waarde van dit forum wat meer gaat waarderen..

Ik hoop dat je de waarde van dit forum wat meer gaat waarderen..

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Remweg
Bandjes, ik heb al 70d km op de Firestone bandjes gereden, 195/70x15, model/type weet ik zo niet, maar ben er ontzettend tevreden mee, grip bij nat en droog, weinig lawaai, en gaan aardig lang mee (zit nu nog wel 5mm op, na 70d kilometer, en ik rij veel met kar, en niet te zuinig)