Allereerst zal ik me even voorstellen. Ik ben Martijn, 24 jaar en woon in de achterhoek (vlak bij zutphen) Van origine eigenlijk brabander... (ooit zal ik weer terug gaan naar t heerlijk brabant, maar dat terzijde

Ik ben bezig een eigen zaak te starten.
Met mijn bedrijf ga ik industriele dienstverlening en handelsonderneming doen.
In grote lijnen komt het er op neer dat ik mezelf ga verhuren aan MKB in de bouw en klein metaal sector (o.a. auto en heftruck techniek)
Ik ben 6 jaar werkzaam geweest als automonteur, 1 jaar als heftruck monteur en daarnaast loop ik al meerdere jaren mee met mijn vader die zo ongeveer alles doet op het gebied van bouw/verbouwing/afbouw.
Maar nu, Voor m'n werk zou het dus handig zijn een bus te hebben.
Nu twijfel ik tussen een transporter en een vito.
De transporter heeft mijn groote voorkeur i.v.m. uiterlijk, kwaliteit (die is toch super?) en rijplezier. Met een transporter heb ik meerdere keren gereden (met een vito niet overigens) en vond het geweldig rijden!
M'n budget is niet hoog. Ik wil n.l. niet lenen bij de bank voor een bus maar m'n 1e prive auto verkopen. Dit is een Alfa 156 2.5 V6 24V. Ik hoop hiervoor bij verkoop tussen 6 en 7000 te krijgen. Dat is dan ook mijn max budget.
uiteraard heb ik wel wat eisen/wensen:
-Niet te veel km's (hoeveel kan een TDI hebben?)
-Liefst (2.5?) TDI (rijd nu V6 dus een D of TD zal ik spijt van krijgen ben ik bang

-Zwart, zilver of lichte kleur blauw (dit i.v.m. mijn blauwe/grijze bedrijfslogo) desnoods e.v.t. wit, maar vind ik minder mooi.
-dubbele cabine is mooi, maar niet noodzakelijk, kan ik e.v.t later zelf inbouwen
(dan is wel een verlengde uitvoering nodig neem ik aan?)
Ik heb wel al in de gaten dat een wijsneus niet in mijn budget gaat passen, jammer, want dat is het mooiste vind ik. Maar wellicht is een wat oudere (goedkopere) bus een optie en er dan zelf een wijsneus opzetten?
als ik dus uitga van 6000 euro. Wil wel wat apart houden voor onverwachte kosten (e.v.t. reparatie's) houd ik 5000 over voor een bus. Is dat reeël om te denk voor die prijs een bus te kunnen kopen met mijn wensen?
Waar kan ik op rekenen voor 5000 euro, is daar een GOEDE T4 TDI voor te vinden?
Ik heb nog veel meer vragen, maar om het niet te onoverzichtelijk te maken komen die later wel!
Alvast bedankt voor jullie hulp en advies!
Groeten,
Martijn