Indien je sleutelervaring hebt , valt het wel mee om die te vervangen.
kort uitgelegd :
-eerst centrale moer in het midden vh wiel los (die de aandrijfas vastklemt)
-dan wiel eraf
-dan met torckx sleutel de schroeven lossen aan de bakzijde (vd aandrijfas)
-dan onderste gewricht losmaken
-dan het geheel met de remschijf beetje naar buiten trekken en tegelijk de aandrijfas eruit trekken
-aandrijfas vastklemmen in bankschroef en buitenste homokineet eraf halen
-alles netjes maken en nieuwe homokineet monteren
-dan alles terug in elkaar
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
wat ook wel eens wil is, de homokoneet om ruilen van de linker kant naar de rechter en de rechter naar de linker.
Dan draaien ze de andere kant op, maar als hij helemaal stuk is gaat dit niet.
Dit wil je niet geloven.
Zat het voorwiel los verkeerde bouten bij de velgen geleverd, het moeten z.g. bolconische bouten zijn.
Dat loopt dus goed af.
Morgen kan ik de bus weer ophalen en wordt meteen gekeurd.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Daar kom je nog mooi mee weg dan, dat had nog wel eens nare gevolgen kunnen hebben.
Ik heb zelf ook lichtmetalen velgen waar bolconische bouten in moeten, zijn nl. origineel VW velgen van Touran.
Mijn vorige velgen hadden conische bouten, en kon je dus niet monteren met de bolconische (originele) bouten.
Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan