Maakt dat veel verschil met een 102 pk?
Als ik op de site van Marja kijk zie ik dat zij geen chip hebben voor een 88 pk uitvoering.
Is het verschil tussen een 102 en een 88 pk alleen een chip of zijn er meer verschillen?

De basis (onderblok , cilinderkop , turbo , enz) zijn hetzelfde , er zitten enkele verschillen op zoals eerder werd genoemd .Hans uut Aalten schreef:Wat is wijs, Er zijn enkele bussen tekoop met 88 pk.
Als ik op de site van Marja kijk zie ik dat zij geen chip hebben voor een 88 pk uitvoering.
Is het verschil tussen een 102 en een 88 pk alleen een chip of zijn er meer verschillen?
zonder aanhanger en met een lege bus zit je zeker niet te laag in de toeren als je 50 rijd in de 4Peter 1154 schreef:P.S.
Nog een opmerking ; In mijn handeling staat bij de uitrustingscode's dat mijn bus is uitgevoerd met een versnellingsbak met "lange overbrengingsverhoudingen"
0zn Getriebeübersetzung, lang
Wat dit precies uitmaakt voor het toerental bij bepaalde snelheden weet ik niet, maar het rijdt zeker zonder de aanhanger erg relaxed want je moet veel minder schakelen. Minpunt 50 km/hr is hoog toeren in 3 of (te) laag toeren in zijn 4.
Nogmaals sucses
Scheelt dat ik monteur ben. Ga echt wel tot de 2000 toeren en meer in de vrachtauto. Ons bedrijfstoerental is vaak al 1100 tot 1250 toeren.frank884 schreef:zonder aanhanger en met een lege bus zit je zeker niet te laag in de toeren als je 50 rijd in de 4Peter 1154 schreef:P.S.
Nog een opmerking ; In mijn handeling staat bij de uitrustingscode's dat mijn bus is uitgevoerd met een versnellingsbak met "lange overbrengingsverhoudingen"
0zn Getriebeübersetzung, lang
Wat dit precies uitmaakt voor het toerental bij bepaalde snelheden weet ik niet, maar het rijdt zeker zonder de aanhanger erg relaxed want je moet veel minder schakelen. Minpunt 50 km/hr is hoog toeren in 3 of (te) laag toeren in zijn 4.
Nogmaals sucses
het is mischien het "gevoel" dat je te laag in de toeren zit, zeker als men voorheen een benzine heeft gereden.
maar het maximum koppel ligt ergens bij de 1800 toeren.
een DSG versnellingsbak in een passat laat het toerental niet boven de 2000 komen dan schakelt die al.
minder toeren is minder verbruik!!!!
Ik rijdt voor mijn beroep vrachtwagen en ook met behoorlijk gewicht erin, en daar zit ik nog veel en veel lager in de toeren als bij een T4 wordt ook op de chauffeurs training aandacht aan geschonken "scheelt veel brandstof per week"
boven de 1400 a 1500 rpm kom ik nooit met de vrachtwagen
meestel maar even boven de 1000 rpm. behalve in de hoogste versnelling want als die 90 loopt zit die op 1400 rpm.
@ Hans,Hans uut Aalten schreef:Wat is wijs, Er zijn enkele bussen tekoop met 88 pk.