Uiteraard heb ik het forum doorgespit en de tips en tips doorgenomen. (Kom je best wel wat te weten)
Mijn vraag is dan ook meer een ervaringsvraag...
Eindelijk na 1,5 rijden op winterbanden... (Ja, ik weet het...) ga ik binnenkort mijn 15 inch lichtmetalen velgjes "Ronal", die ook al anderhalf jaar in de schuur liggen te liggen, maar eens voorzien van nieuwe slofjes en deze eindelijk fijn onder m'n bussie zetten.

Nu schrik ik een beetje van de bandenprijzen maar ik wil niet te veel consessies doen. (Bij voorkeur zou ik er graag Michelins onder zetten omdat ik merk van andere T4 rijders deze toch het best bevallen.)
Op dit moment zijn mijn lichtmetaaltjes voorzien van een set Michelins 215-65-R15 104-102T 96H maar zijn tot op het bot versleten.
Nu vind ik het lastig om te begrijpen wat de loadindex is van de huidige banden. (Ze kwamen oorspronkelijk onder deze bus vandaan.)
Is dit nu 104-102T of is dit 96H? (T lijkt mij de snelheids index aan te geven. tot 190 kmh)
Bovendien ben ik benieuwd, al is dit een lastige vraag omdat ieder zo zijn voorkeuren heeft, naar een goed alternatief voor dit type band of weet een iemand een fijn (lees: goedkoop

Oh ja, het gaat om een T4 2.5 tdi uit eind 2001 LW enkele cabine.
pffff wat een verhaal...

Alle tips zijn welkom.