Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Versterker kabels trekken

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bruun
Berichten: 74
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:39

Versterker kabels trekken

Bericht door bruun »

Hoe hebben jullie je versterkers kabels lopen?
Heb het zelf al geprobeerd via de spijlen maar de kabel is te dik waardoor de kap die tegen die spijlen aanzit niet goed vast zit. Via instapbak werkte ook niet want hiervoor was de kabel ook te dik waardoor de instapbak los zit.
Het gaat om een versterker kabel van caliber 1000 watt max

En komt in een 150 pk caravelle uit eind 99
Gebruikersavatar
Franck846
Berichten: 1517
Lid geworden op: 15 jan 2007, 17:30
Locatie: Oosthuizen
Contacteer:

Bericht door Franck846 »

Ik heb mijn kabels via de deurbakken getrokken,en ik heb een versterker van 900 watt,je moet ze alleen niet bij de speaker kabels willen trekken :ie
Gebruikersavatar
bruun
Berichten: 74
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:39

Bericht door bruun »

Heb de instapbakken even aangepast , nu past het net. Nu de rest nog er doorheen zien te prutsen
oussie
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 mar 2007, 15:04

Bericht door oussie »

Ik heb mijn kabels via de deurbakken getrokken
En je stapt in als de "Dukes of Hazarrd" :jump



Ik heb ook de instapbak genomen. Gaat moeizaam maar lukt wel. Andere optie is 1 stoel met console demonteren. Kan je onder de vloerbedekking door.


Gr
oussie
Gebruikersavatar
Franck846
Berichten: 1517
Lid geworden op: 15 jan 2007, 17:30
Locatie: Oosthuizen
Contacteer:

Bericht door Franck846 »

oussie schreef:
Ik heb mijn kabels via de deurbakken getrokken
En je stapt in als de "Dukes of Hazarrd" :jump

Gr
oussie
Een paar vleugeldeuren staan toch wel op mijn verlanglijstje :gekte :bifun :gekte
Jimbo
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:55

Bericht door Jimbo »

Gewoon via de zijspijlen bij het raam omhoog en dan over het plafond verder. Plek zat. Let op. spanning via de linkerkant naar de versterkers dan alle speakerkabels via de rechterkant retour.
aernout

Bericht door aernout »

mijn versterker hangt ondersteboven onder het dashboard kastje :lach
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Bericht door francisco »

momenteel heb ik het volgende gedaan:

* stoelen voor er uit
* bank achter er uit
* bekelding voor en achter er uit
* extra midden consol eruit(als je die hebt)

voeding naar binne bregen.
Boven de accu zitten 2 rubbers. die gaan naar binne en komen achter de zekering kast komt die uit. mooi plaats om die dikke 12V kabel naar binne te proppen

In de Bus
de voeding's kabel en line out kabel kun je mooi door de geulen laten lopen, dit is gewoon de onderste laag van de vloer, die is gemaakt van een golfplaat. past precies, heb zelf 15kwadraad kabeldoor lopen. waar de versterker komt moet je wel nog ff, een gaatje maken in de vloerbedeking anders kun je niet bij je kabels komen:P.

TIP!
Ik raad je wel aan om even een zekering houder er voor te zetten (100A),
Ik heb deze op het schot bij de accu gemaakt. als je toch bezig bent kun je gelijk voor €10,- een kill swits kopen (rood sleuteltje) Dan kun je altijd nog even de stroom uitzetten in geval van nood. Zorg er ook voor dat je een goed massa punt hebt, als je dit niet hebt maak er een want de meeste piepjes en krakjes komen door een massa probleem, pak daarom ook een dikke kabel van max 1meter!

hoop dat je er iets mee kunt, grt frank
Gebruikersavatar
Kauf
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 mar 2007, 17:31
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Kauf »

Ik heb een 16mm2 kabel via mijn deurstijl omhoog lopen hoor. Moet passen, maak hem anders even vast met een paar kabelbandjes voordat je de stijl er weer opzet.

Overigens heb ik ook een caliber versterker achterin, alleen een 500W versie (staat erop tenminste). Hier heb ik even een amperè-tang oplos gelaten, en de piekstroom die deze trekt is maximaal 9 ampère! Dus laat je niet afleiden door het wattage dat erop de versterker staat! Bij mijn versterker adviseerde de fabrikant zelfs een kabel van 25mm2! Erg overdreven dus, als de ampère tang maar maximaal 9A aangeeft! Ik heb er overigens ook nog om de testen een 10A zekering tussen gezet, en deze is tot op heden nog steeds heel!

suc6 met kabeltrekken :p
Gebruikersavatar
OZZY
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:01
Locatie: BRABANT

Bericht door OZZY »

je kan ze ook onder de bodem van de bus leggen

wel zorgen dat je ze niet bloot liggen
kan er een stevige mantel omdoen die ook hittebestendig is(bij de motorruimte)
en zorgen dat het nergens achter blijft haken
is meestal wel het makkelijkst want je hoeft niet heel je bus af te breken :lach
en als je het goed doet,kan het geen kwaad dat ze daar liggen hoor
Plaats reactie